Då var man hemma igen efter en trevlig helg på Ålleberg. Tur och otur med vädret kan man kanske säga - fredagen var det riktigt kyttigt över banan men lördagen kunde knappast varit bättre. Fick i alla fall flyga med båda modellerna jag hade med mig. Många verkade imponerade över bogseringarna vi gjorde med min FunCub XL o draget i kärran - det var ritkigt kul o dra med den. Fick flyga min jetkärra 2 gånger också, och det var första gångerna jag flög den från gräsfält vilket var en kul erfarenhet.

Ni ville ha in synpunkter för att kunna göra nästa års shootout ännu bättre, så här är ett par reflektioner från mig:
De här nummertröjorna vi fick o skulle ha på oss bara så ni såg vilka som var betalande besökare - det måste finnas andra sätt alternativt så skippar man nummer helt o skriver på inbjudan att man ska höra av sig när man kommer dit så ni kan kryssa av. Försöker man komma undan att betala 100kr för att komma på ett så bra initiativ så kan man stanna hemma, för det är en symbolisk summa!

Genomgången var bra, men kan göras utan utdelning av nummertröjor och namnupprop eftersom alla på listan inte kommit just då vilket gjorde att det kändes lite som en evighet.

Placeringen av depå, finns det möjlighet att lägga den närmare krysset så man kan flyga på andra banan också ifall vinden ligger ost/väst eller ställer det till med något annat då?

I övrigt ett avslappnat o trevligt meeting med trevliga o glada människor. Kör ni det här igen ska jag försöka komma även den gången!

Sen en fråga, det fotograferades o filmades flitigt men har inte sett något på nätet än. Kommer ni lägga ut bilder o film någonstans så länka gärna här på forumet =)

MVH/Per.