Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 34 av 34

mne: Anmlda deltagare llebergs Trffen / SHOOTOUT VST 2018

Per Ps avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    1 182
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

Standard

D var man hemma igen efter en trevlig helg p lleberg. Tur och otur med vdret kan man kanske sga - fredagen var det riktigt kyttigt ver banan men lrdagen kunde knappast varit bttre. Fick i alla fall flyga med bda modellerna jag hade med mig. Mnga verkade imponerade ver bogseringarna vi gjorde med min FunCub XL o draget i krran - det var ritkigt kul o dra med den. Fick flyga min jetkrra 2 gnger ocks, och det var frsta gngerna jag flg den frn grsflt vilket var en kul erfarenhet.

Ni ville ha in synpunkter fr att kunna gra nsta rs shootout nnu bttre, s hr r ett par reflektioner frn mig:
    De hr nummertrjorna vi fick o skulle ha p oss bara s ni sg vilka som var betalande beskare - det mste finnas andra stt alternativt s skippar man nummer helt o skriver p inbjudan att man ska hra av sig nr man kommer dit s ni kan kryssa av. Frsker man komma undan att betala 100kr fr att komma p ett s bra initiativ s kan man stanna hemma, fr det r en symbolisk summa!

Genomgngen var bra, men kan gras utan utdelning av nummertrjor och namnupprop eftersom alla p listan inte kommit just d vilket gjorde att det kndes lite som en evighet.

Placeringen av dep, finns det mjlighet att lgga den nrmare krysset s man kan flyga p andra banan ocks ifall vinden ligger ost/vst eller stller det till med ngot annat d?

I vrigt ett avslappnat o trevligt meeting med trevliga o glada mnniskor. Kr ni det hr igen ska jag frska komma ven den gngen!

Sen en frga, det fotograferades o filmades flitigt men har inte sett ngot p ntet n. Kommer ni lgga ut bilder o film ngonstans s lnka grna hr p forumet =)

MVH/Per.
    Str man med en lda p magen sljer man korv!

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    6 497
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Instmmer med Per!
    Ett mycket trevligt meeting med lagom mycket flyg i olika former.
    Platsen och flygomrdet kan man absolut inte klaga p!
    Och s r det extra kul att trffa 'ansiktet' bakom en hel del personer som man snackar med p diverse olika forum.

Jag har ett par tre filmer som ligger p uppladdning p Tuben, kommer hr s fort det r klart!
    Retroholic!

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    6 497
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Retroholic!

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    6 497
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Retroholic!

Debattglad entusiast AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    3 266
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

RCFF/lleberg Shootout 2018 blev en total succe’!
    ”Berget” erbjuder fantastisk flygning i nstan alla vderstreck - inte minst hangflygning.
    Sedan finns dr Cafe’ & Restaurang, vandrarhemsrum, billig camping fr tlt, husvagnar och husbilar. Med eller utan el.
    Ett intressant segelflygmuseum och till sist, men inte minst. Ett fantastiskt mottagande och arrangemang av llebergsklubben! Bara positiva och glada modellflygare frn nr och fjrran.
    llebergsklubben har verkligen gjort mycket bra reklam fr RCFF i ord och handling. nda frn huvudleden och upp till fltet kantades vgen av stora vimplar med Shootourtext och RCFF och MFK.
    En stor eloge till klubben och alla som hjlptes t att gra meetinget till en lysande framgng. Mitt tips r att boka in lleberg nsta r fr ett nytt Shootout.
    Ove (AM) Nielsen

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    6 497
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Blev en liten video till.
    Snabbspolning tillten...

Retroholic!

Standard

STOORT Tack till alla Deltagare / Beskare / Klubbkamrater som alla frgyllde denna frsta llebergs Trff / SHOOTOUT VST 2018. Vi kr garanterat en repris 2019 vid samma tidpunkt. S boka in Er redan nu!

Nr lapparna tog vi bort redan dag2 o ven uppropet. Vi insg detta sjlva att det blev fr tradigt. S till nsta r kr vi ev med en minnes klisterlapp till samtliga deltagare.

Bilder/filmer finns upplagda p: www.rcflyg.com o. det kommer ven p: www.hangflygning.se samt p MFKs Facebook sida.

Hr kommer ett hrligt klipp som Jakob Lantz /Drnar proffs har gjort: https://youtu.be/8a885ySvaP8

n en gng, Stort Tack alla Goa mnniskor som stllde upp hade Kul!

MFK/ Rolf Maier

Senast redigerat av GliderKing den 2018-07-03 klockan 17:04.

Standard

Finns bilder upplagda p: www.hangflygning.se

Standard

Premir krning/instllning av en B-25 Mitchell.

https://www.youtube.com/watch?v=WpKFxrE7XBM&t=27s

Reg.datum
    Oct 2011
    Inlgg
    5
    Klubb
    EMFK, MRFS, LMFK, MFK, HMFK

Standard

Hej alla Shootout-beskare,

jag vill ocks passa p att tacka fr ett trevligt meeting. Fint stlle det dr lleberg m jag sga. Jag vill skicka ett speciellt tack till alla som gav mina vnner frn USA ett sdant fint mottagande. Det var verkligen fin propaganda fr svenskt modellflyg. Jnkarna fick ocks chans att lra mig ocks ett nytt begrep,"mid air collision", nr jag tillsammans med annan pilot frmodligen gjorde meetingets mest spektakulra manver.

Men det finns inget ont som inte har ngot gott med sig. Om ngon behver ett landstll och ett par vingspetsar till en Slick s har jag det billigt.

Ses 2019 / Bo

Reg.datum
    Mar 2014
    Inlgg
    64
    Jobb
    Teknikinformatr
    Klubb
    stersunds modellflygklubb

Standard

Tack fr ett mycket vl genomfrt ShootOut lleberg. Trots att jag hade en lng resa, ca 70 mil enkel resa, var det helt rtt fr mig. Dessutom fick jag slja tre av mina hangardrottningar (lskarinnor enligt sambon) och hittade dessutom en F3B-krra i kartong som var ett verkligt fynd. En av anledningarna till att ka s pass lngt r ocks att man fr trffa nya mnniskor som man annars bara mtt p forumet, verkligen roligt. lleberg r inte nytt fr mig, jag har varit dr mnga gnger p mina resor, ett mycket bra hang som oftast r flygbart. Kommer grna tillbaka ett annat r men vi fr hoppas att det inte behver bli tv ShootOut p samma datum som det blev i r, man blir s ambivalent.

Vdret var toppen ven om vindriktningen inte var den bsta. Genom att jag var tidigt p plats fick jag dock lite hangflygning p torsdagskvllen. Det blste en 10-12 sekundmeter men skam den som viker sig, fram med 1,5 meters racern och ven det gick bra.

Om jag nu mste rikta ngon kritik kan det i s fall vara att jag inte var s glad t avsaknaden av gemensam pilotruta. Jag r i vart fall van vid att piloterna str tillsammans fr att kunna hlla kommunikation med varandra. Genom att flygbogseringen pgick i stort sett hela tiden, p avstnd, s att sga bakom ryggen, kndes det lite oskert ibland och det var svrt att organisera upp landningarna p ett bra stt.

S till sist, ett stort tack till arrangrerna med Rolf i spetsen. Rolf kunde verkligen driva det hela framt alltid med glada tillrop, inga sura miner hr inte. Kket p lrdagskvllen var toppen och mnga nya vnner hann jag trffa. Vi syns snart igen!!!

Robert K

Standard

ytterligare en hftig film gjord av Mikael/Drnar pilot.

https://www.youtube.com/watch?v=GV6w...ature=youtu.be

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •