Reklam

Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Varning för dessa servon

Standard Varning för dessa servon

Köpte fyra nya av dessa små tunna vingservon från HK:
    https://hobbyking.com/en_us/pdi-0902mg.html
    Medan jag mekade med skarvkablar inför installation stannade ett av dom och det visade sig att kabeln gått av invid kretskortet, så här såg det ut:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Nytt-servo-från-HK.jpg 
Visningar:	253 
Storlek:	73,5 KB 
Id:	66086
    Det fanns alltså ingen som helst avlastning utan kabeln gick direkt ut i detta skick. Jag tog isär de övriga tre servona och det såg lika eländigt ut i alla!
    /Leif

uffe_46s avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

Standard

Ja de där lödningarna var inte vackra, reklamera skiten till HK

Reg.datum
    Apr 2009
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard

Då finns väl risk kanske att även andra servon av samma fabrikat kan ha samma avsaknad av dragavlastning.
    Tillverkaren KS Servo verkar bara tillverka 3 olika microservon:
    http://www.ks-servo.com/Product.asp?Cid=53
    I ditt fall med detta servo verkar lågt pris och låg kvalitet (i alla fall vad gäller servokabelns avlastning) gå hand i hand. Frågan är om tillverkaren tagit genvägar på andra ställen också med sina servon. Nåväl, har du hittat något annat fabrikat som har liknande servo som man bättre kan lita på?

När man köper nytt servo så är ju inte det första man gör att öppna det och inspektera det, men kanske kan vara klokt att göra med lågprisservon om man vill undvika t ex det du råkat ut för. Det finns säkert mycket bra servon till lågt pris men är ju inte lätt att veta vilka.

/Bo

Standard

Citat Ursprungligen postat av bem Visa inlägg
    ...Nåväl, har du hittat något annat fabrikat som har liknande servo som man bättre kan lita på?...

/Bo
    Jag hade tänkt att ha detta servo till klaffarna (kråkbroms) eftersom de har metalldrev men det får bli E-Max ES3351 istället (samma som till skevrodren och de har plastdrev).
    /Leif

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •