Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ystad-hammars backar

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2017
    Inlägg
    26
    Jobb
    Utsäde foder spannmål.
    Klubb
    Motala modellflygklubb.

    Standard Ystad-hammars backar

    Hej.Är det några forum medlemar här som flyger ikring ystad på hanget.Jag var nere där idag söndag 15/7-2018 men det var bara jag som flög radiostyrt samt massa skärmflygare och någon drakvinge.Underbart ställe att hanga på.Det går inte åka bil upp för det är vägbommar som är låsta.Är det några speciella regler som man ska tänka på?Ja jag flyger såklart aldrig över folk eller i närheten av skärmarna.Det kan vara mycket att ha koll på där😊
    Hälsningar Benny.

  2. #2
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    å ja da jeg bruger at stå der ute straks det er vejr til det. Men der er bedre både hang og landing på Ale stenar, så derfor er det stortset der jeg står. Näste gang du skal dit så får du lige kontakte mig. Men nu under Ripa lejren så köre jeg ditt når jeg skal ut denne veke.

    ka

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2017
    Inlägg
    26
    Jobb
    Utsäde foder spannmål.
    Klubb
    Motala modellflygklubb.

    Standard

    Okey vid Ales stenar.Hur kommer du dit Karstena?Parkerar du i Kåseberga och går med grejerna därifrån?Där var det många fler skärmar men det kanske fungerar ändå?Ja jag ska skriva till dig om jag ska dit det är ju kul att vara fler.Ha det så kul med Ripa��

  4. #4
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    ja her på sommeren er der et stykke at gå da vi må pakere på den store plads eller betale i havnen. Men på etterår og vinter pakere jeg i havnen da det er gratis.
    Når det gälder skermene så er det ikke noget at bry sig med. De er vandt med at vi er der og vi deler fint på hanget. Desuten må de ligge ret over kanten, mens vi har det bedste löft 20 30 meter fremom kanten.
    Jeg har tilbragt en god del timer der ute, men har enda til gode at möte sure miner fra skermflygerne.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •