Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bra hobbyaffär?

  1. #1

    Standard Bra hobbyaffär?

    Hej
    Kan folket rekommendera en bra hobbyaffär (rc flyg)?
    Ska ha näthandel och som svarar i telefon om man undrar något och som har bra sortiment hemma.
    //Thomas


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Autopartner, RC Flight, MBS RC Models, MFT och IAB - för att ta några inom landet.
    Roger

  3. #3

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Det är nog lite olika beroende på vad man är ute efter vilken butik som är bra - eller bäst.
    Med lite mera specifikationer än rc flyg så kan man snäva ner svaret.

    Är man ute efter helt färdiga skummodeller så kanske det inte är samma butik som om man är ute efter en storskala warbird med flercylindrig rova eller en balsabyggsats. Vill man dessutom kunna köpa balsa och klädsel så blir det klart färre.
    Kollar man på åf-listorna från minicars och carrocar så verkar det finnas återförsäljare i stort sett i varje by - kanske inte riktigt men, väldigt många. Hur det sedan är med telefonsupport beror nog mycket på hur specifik man är.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  4. #4

    Standard

    Tack för era svar. Autopartner har jag handlat en del hos men deras support är allt annat än bra. Svarar sällan i telefon men har annars ett bra sortiment.

    I dagsläget är det mest tillbehör som accar, kontakter, snurror mm. Köpte en epp-model som jag ska flyga med här hemma.

    Vet jag köpte mycket från HAB (tror jag dom hette) för men vet inte hur dom är idag.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  5. #5

    Standard

    Jag har bara goda erfarenheter av HAB. Har inte behövt använda supporten.
    Handlar också från RCFlight, mycket snabba leveranser. Har haft en (1) felleverans som de dock löste utan krångel
    /Leif

  6. #6

    Standard

    RC är en hobby och ingen kan väl idag i Sverige leva på oss snåla och griniga konsumenter så pass bra att de kan hålla samma höga standard som jätteföretagen det kanske jämförs med? Jag är tacksam om grejerna kommer inom en snar framtid, har inget behov av att jag måste ha grejerna dagen efter. Ringer aldrig, bara mailar, då svarar de när de kan, så samtal har jag tyvärr noll erfarenhet av. Jag brukar lämna numret i fall det dyker upp en fråga i samband med packning/leverans. Rekommenderar RCFlight, AutoPartner, HAB, aiR/C Pro, MBS, MLHobby, Wentzels och säkert nån jag glömt. Men de har jag haft att göra med nyligen/inom senaste åren och är nöjd (de har det jag behövt och det de levererat har varit det jag velat ha). Kommunikation/kontakt har varierat med vissa och jag vet inte varför. Även de bästa kan göra misstag så om man är en nollvisionär blir man nog utan grejer och support till slut. Tycker det är lika viktigt att behandla säljarna så som man själv vill bli behandlad. =) Och tar säljarna hand om köparen på rätt sätt med bra service så är det bara hemåt. Ibland kan god service göra en kund glad och återkommande fast det inte löser problemet. Har en shop inte grejerna hemma har säkert nån annan det, OM det är bråttom. Det du är ute efter just nu... kolla RCFlight.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Standard

    Tackar för infon


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •