Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trevliga hang.

  1. #1
    Harry Ss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    274
    Jobb
    Jobbar som metallare, utbildad konstruktör-säljare
    Klubb
    Medåker Flyers dvs. flyger hemma.

    Question Trevliga hang.

    Hej Flygare..

    Bor i Västmanland och funderar på om det finns några trevliga hang i närområdet, i Arboga finns det inga kan jag tro om inte teknikbacken är gångbar (vilket jag tvivlar).
    Är det någon som kan tipsa om hyfsade hang inom en radie på 10-15 mil ifrån Arboga och som är lättåtkomliga så man inte behöver vandra halva dagen för att kunna flyga.

    **Tack på förhand**.
    "What goes up must come down"

    Harry S, A.K.A firebird 350.

  2. #2

    Standard

    Kvarntorpshögen bortåt Örebro hållet flög många på förr.
    Det sägs att det tyvärr börjat bli mycket uppväxt sly så jag vet inte den den fungerar längre.

    Vi har inget bra hang i Eskilstuna trakten heller men vi flyger ibland på Sofiebergsåsen som ligger ved Kjula utanför Eskilstuna.
    Jag föredrar att ha ett plan med motor där så man kan rädda sig från träden nedanför + att det blir lättare att landa.
    Här flyger ett par klubbkompisar på Sofiebergsåsen.
    https://www.youtube.com/watch?v=yVJ-...ature=youtu.be
    https://www.youtube.com/watch?v=bhO3...ature=youtu.be

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Petrik59 Visa inlägg
    Kvarntorpshögen bortåt Örebro hållet flög många på förr.
    Det sägs att det tyvärr börjat bli mycket uppväxt sly så jag vet inte den den fungerar längre...
    Ja, mycket sly är det. Eller rättare sagt massor med numera ganska stora björkar i hela västsluttningen som stör hangvinden. Det går att flyga men inte alls lika bra som förr.
    /Leif

  4. #4
    Harry Ss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    274
    Jobb
    Jobbar som metallare, utbildad konstruktör-säljare
    Klubb
    Medåker Flyers dvs. flyger hemma.

    Standard

    Hej. Misstänkte att Kvarntorp inte är så bra längre.
    Åkte enl. anvisningar förra helgen till Enköping och några grusgropar som såg riktigt lovande ut, passerade även Kjula förra helgen men såg inte riktigt om och var åsen ligger där, såg nu även på filmerna att det nog inte fungerar med något större maskiner, den minsta jag för tillfället har är MPX Heron på 2400mm i spv. Nästa är Baudis Ventus (eldriven) på 3 meter spv och nästa är Nimbus 4 (också elektrifierad) på 4 meters spv..
    För att återgå till E-Köping så verkar grusgroparna ta dom flesta vindriktningar vilket bådar gott för flygning. Kommer att åka dit med Heron elseglare för att prova lyftet framledes....

    **Tack så länge**...
    Senast redigerat av Harry S den 2018-09-06 klockan 14:35.
    "What goes up must come down"

    Harry S, A.K.A firebird 350.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •