Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: FlySky Transmitter

  1. #1

    Standard FlySky Transmitter

    Har en FS T6 och en FS i6x Går det att använda trainekabel mellan dem? Går det också att använda resievers FS R6B eller FS iA6B till båda? Har någon svar på detta?

  2. #2

    Standard

    Brrr... jag gillar inte FlySky. Har dom kommit upp sig? 2014 var det bara totalt skräp. Tappade kontakten. Kort räckvidd. Gick sönder helt så där bara. Osv. Men dom kostade ju inget. Skulle inte användas till något flygande av värde. Har du andra alternativ?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Köpte en Flysky FS-i6x på 10 kanaler med afhsd2 systemet, kostade 350:- inkl mottagare, fantastisk radio, har kommit 2km men hört de som nosat på 4km, min Futaba 14SG har räckvidd som längst 5-600m med original Rx på FASST!

    Använder nu denna Flysky som min standard radio när jag ska ut och flyga.

  4. #4

    Standard Flysky

    Har hittills aldrig haft några problem med denna sändare. Ja den var billig, men kan inte vara något fel. För en nybörjare känns den helt rätt.
    Roland

  5. #5

    Standard

    Är det någon som kan svara på min fråga?
    Roland

  6. #6
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    660
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    Grenlanda Stratos

    Standard

    Har inget 100% svar tyvärr men har själv en FS i6 och den går att köra FS r6b mottagare om man ändrar AFHSD2 till AFHSD i sändaren under RX. Sen kan det vara lite lurigt att binda då sändaren inte säger att det blivit bundet..

    meeen... måste du anskaffa en kabel därav huvudfrågan?

  7. #7

    Standard

    Kabel har jag. Får prova med vad Du skriver

  8. #8

    Standard

    Tack för tippset. Efter en del knappande hit och dit fungerar nu allt till belåtenhet och jag kan konstatera att sändare Flysky FS T6 och Flysky FS i6x är kompatibla med varandra Likaså mottagarna F6 iA6B och F6 R6B. För övrigt tycker jag att den nya sändaren FS i6x väldigt smidig med den låga vikten och bara 4 batterier samt alla funktioner den innehåller, även telemetri.
    Alla funktioner till det låga priset gör att jag rekommenderar den.

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Kul att du är nöjd och vi får hoppas din radio håller även framöver under lite längre tids bruk.
    Försöker man vara lite varsam med prylar så brukar det gå att använda ganska länge.
    Fick veta av en kunnig person för ett tag sen att om man skall behålla och använda en radio väldigt länge så skall man se upp med flashminne då dessa efter ca 10 år kan få problem att hålla minnet, men att man som masn flashar in ny firmware så flashminnet skrivs på nytt och då skall det hålla i många år igen.
    Har själv en äldre Futaba 14MZ som är 12 år nu som jag flashade med ny firmware 2012 senast. Den bör kunna hålla sig vad gäller flashminnets innehåll till 2022 om man skall tro killen (som är utvecklare på Spektrum i USA).

    /Bo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •