Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Avgift vid betalning med Paypal?

  1. #1

    Standard Avgift vid betalning med Paypal?

    Företaget i Tjeckien vill att jag ska markera "betala till privatperson" för att de ska slippa betala avgift till Paypal. Om jag inte gör så debiterar de avgiften på mig. Är detta OK? Man kan tycka att jag borde välja privatalternativet men det är väl dels fusk och dels tappar man Paypals köparskydd. Vid senaste köpet blev avgiften 19,80 EUR
    /Leif

  2. #2
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Vill du göra som man ska så vidarbefodra mailet där företaget uppmanar att betala privat till PayPal så blir dom garanterat av med PayPal. Detta är ett knep som gör att du förlorar skydd mot företaget för att dom ska tjäna mer. Detta är både fel och oseriöst av företaget så handla nån annan stans.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  3. #3

    Standard

    Jag tycker att avgiften du betalade sist verkar stor och känner inte igen den från de Paypal-betalningar jag gjort. Max 3,4% står det på deras hemsida att ett företag betalar när dom säljer. Det krävs ett rejält belopp och det ska bli 19,80 euro men det kanske var det.

    /Mats

  4. #4

    Standard

    @Krille: Jo, jag hade för mig att de inte får göra så, bra att få det bekräftat. Men jag är inte så angelägen att skada firman ifråga för de har många bra produkter och ett bra bemötande i övrigt. Kanske ska jag börja med att ifrågasätta dras "policy" direkt till dom först. Sen har jag ju ett visst köparskydd från kreditkortsutgivaren (Visa)
    @senmathal: Det rörde sig om 595 EUR så det stämmer bra.
    /Leif

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •