Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Skillnad mellan flyg- och multirotor-elmotorer?

  1. #1

    Standard Skillnad mellan flyg- och multirotor-elmotorer?

    Vad är skillnaden?
    Är de uppdelade för att multirotor oftast har lägre KV?
    Eller för att tex multirotor-motorerna är gjorda för att arbeta runt mellanregistret?
    Nåt annat?
    Nån flummig combo?
    Jag har använt multirotor-motorer på flyg och funderar på det igen eftersom multirotor-motorerna har mer passliga specs för mitt behov. Men de är ju inte "flygmotorer".
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Jag skulle säga att det är ingen skillnad

    Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

  3. #3
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Största skillnaden är väl ändå att en multirotor till 99% alltid har en propeller axel fräst i godset medans flyg har medföljande adaptrar beroende på hur man monterar motorn. Annars effektiviteten har nog ingen större skillnad, däremot har jag märkt att fartreglagen är enooooormt stor skillnad på karaktär för motorerna. Senast köpte jag ett opto multirotor esc som har en väldigt trevlig karaktär

  4. #4

    Standard

    Bob, de multirotor-motorer jag köpt på senaste tiden har som du säger en axel fräst i godset, men det kommer ändå med en adapter för konventionella propellrar. Och som du säger, ESCarna skiljer. =) De ESCar jag köpt på senare tid för multirotor har väldigt få inställningar jämfört med flyg-ESCarna.

    Jag håller på söker en 6S-motor till en 2-2,4 kg SkyWalker X5-Pro 2017.
    Av 17 motorer jag hittat hittills är 15 av dem för multirotor. De två flygmotorerna har högre KV och drar mer ström.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •