Smyger igång min byggtråd ytterst försiktigt. Som det ser ut nu så kommer jag bygga helt från början och inte köpa nåt tillverkat alls som short kit osv.. Man kanske har tagit sig vatten över huvudet rejält nu. Men känner att jag måste göra det så här, känns inte rätt att köpa färdiga bitar som har laser skurits eller liknande. Det är inte jag helt enkelt, gränser är till för att utforska eller som jag och mina vänner säger åt varandra. "Man får ju int dö nyfiken[emoji3]". Nog om det nu. I skrivande stund så sitter jag och planerar inköp av material, balsa/plywood/furu, lim. Så gott de går. Men lär omvandla tum till millimeter då ritningen är i tum. Och får ritningarna utskrivna i fullskala i en uppsättning vanligt papper och en i ett material som nästan känns som en vaxduk typ. Den ska användas när man nålar fast och limmar efter ritningen. Vi stog länge och pratade om vilket material som kunde vara lämpligt och kom fram till detta. Så långt har jag kommit hittills. Detta bygge kommer dra ut på tiden och uppdateringar kommer vart efter jag får hem saker och dylikt. Men nu så är tråden startad iaf. Så ingen återvändo nu heller[emoji106]

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk