Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: T-Motors Specialized XTV2-900 ?? Ecalc

  1. #1

    Standard T-Motors Specialized XTV2-900 ?? Ecalc

    Hejsan
    Har svårt att hitta vad det är för motorer jag har på min hexacopter!
    Dom heter T-Motors Specialized XTV2-900 och hittar ingen info någonstans på nätet!
    Köpte en prenumeration på Ecalc för att kunna se om komponenterna jag har fungerar och det gör det naturligtvis inte. Måste fylla i något fel!

    Tänkte köra på 4S batterin @ 8000mAh 850g
    6st opto 30A
    6st T-Motors Specialized XTV2-900
    Dji Naza M V2
    dji f550 flame wheel

    Hela bygget kommer säkert väga runt 2800g ?
    2300 gram med 4s batteri utan gimbal och Gopro

    Ska posta en bild hur jag fyller i Ecalc när jag kommer hem men både ESC och motorer saknas i listan så känns lite fail!

  2. #2

    Standard

    Kan kanske vara 2216 eller 2814, ta ett foto i närbild och lägg upp här.

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halcon Visa inlägg
    Kan kanske vara 2216 eller 2814, ta ett foto i närbild och lägg upp här.
    Här kommer en bild. Klicka på bilden för större



  4. #4

    Standard

    Tror det är MT2216-900 V2 men ring för säkerhets skull pitchup i Sverige och hör med dem, re-branded motorer alltså.

  5. #5

    Standard

    Jag har PitchUp-motorer på en hexa jag också (PitchUp Prototype 6). Jag letade först men hittade inget som passade in bland Tiger Motorerna (står ju T Motor på dem), hittade 800 och 900 kV eller 880KV med andra specs och form. Mailade dem sedan då jag behövde en till motor. Vad jag förstod på dem så var det specialbeställning och ingen standardprodukt. Tiger Motors som levererat dem, men anpassade för PitchUps behov alltså. Så det fanns inte motsvarande Tiger motorer. PitchUp 2216 880KV 220W 3S är mina. http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=13282 och http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=13270
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    Tack ska ni ha bägge två. Har mejlat Pitchup och väntar på svar men är lite fundersam om det kommer fungera överhuvudtaget.
    Kanske något jag fyllt i fel men det ser ganska mörkt ut! Nu tog jag en motor som lät liknande din fast 900kv då


  7. #7

    Standard

    Du har tagit en MS2216 istället för MT2216 som jag sa...
    Och 2800gram låter lite väl tungt....kolla och väg allt igen.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halcon Visa inlägg
    Du har tagit en MS2216 istället för MT2216 som jag sa...
    Och 2800gram låter lite väl tungt....kolla och väg allt igen.
    Ok ska testa.
    Ja jag tror batterierna är det som gör att det blir väldigt tungt. Jag har bara uppskattat vikten på landningsställ,Gimbal + Gopro. Ska ta och reda ut det ordentligt

    Tack för svar!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •