Reklam

Resultat 1 till 9 av 9

mne: Futaba 7C 2.4GHz FASST - Strmtgng?

Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    96
    Klubb
    Hglandets Modellflygklubb

Standard Futaba 7C 2.4GHz FASST - Strmtgng?

Hej p er.

Vet ngon hur mycket strm en Futaba 7C 2.4GHz FASST vill ha vid vanligt vispande med spakarna?

Gr det att ndra p nivn nr lg batteriniv varningen skall triggas igng? Jag hittar inte det i manualen. Det r tydligen 8,4V default.

Tack p frhand fr hjlpen!

Mats McLund

Standard

170 mA enligt manualen
    http://manuals.hobbico.com/fut/7c-2_4ghz-manual.pdf
    Sid 9
    Det drar vl lika mycket oavsett spakande? Den snder konstant en strm signaler som bara ndrar i utseende vad gller tid, om jag tnkt rtt.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    96
    Klubb

Standard

Tack s mycket fr hjlpen! Den texten i manualen hade jag totalt missat.

Du vet mjligen inte om det gr att ndra p nivn nr lg batteriniv varningen skall triggas igng?

//McLund

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    7 141
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Tvivlar starkt p att spnningsnivn fr lgspnnings-varningen gr att ndra p den radion. Den var vl som alla andra Futaba-modeller p den tiden konstruerad fr att kras p 9,6 V (8 *1,2 V). Mina 9C och 10C-sndare har i vart fall inte den mjligheten.
    Roger

Per Ps avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    1 152
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

Standard

Varfr vill du ndra nivn fr nr acken ska larma? Att byta batteri ndrar spnningen men elektroniken r anpassad fr en 8cells nimh/nicad, s kr du vidare p sn ack.
    Str man med en lda p magen sljer man korv!

Standard

Kp en Instant Green NiMH p 2000++ mAh eller va dom nu r. Jag har ngra och de funkar riktigt bra.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    96
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Per P Visa inlgg
    Varfr vill du ndra nivn fr nr acken ska larma? Att byta batteri ndrar spnningen men elektroniken r anpassad fr en 8cells nimh/nicad, s kr du vidare p sn ack.
    Jo, det r min grannes radio och han vill kra med en Turnigy LiFe 1500 3S i radion istllet och d vore det bra att kunna ndra larmet s det passar den acken istllet.

//McLund

Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    310
    Blogginlgg
    2
    Jobb
    (miljonr i tid ) pensionr
    Klubb
    Kungsngens modellflygklubb

Standard

Min frsta futaba 2,4 radio 6 kanaler fr kanske tio r sen, dr monterade jag en 3 cells lipo men en kompis monterade ett larm med kraftigt ljud som varnade vid 10 volt ca 3,3 volt per cell, funkade utmrkt, och elektroniken klarade fulladdad 3 cells lipo
    Tobbe

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    7 141
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Om man kr med 3S LiPo s kan man ju ocks droppa spnningen lite via ett par seriekopplade zener-dioder...
    Fast enklast r otvivelaktigt att kra med moderna NiMh-batterier - d kan man ju ocks ladda sndaren den vanliga vgen.
    Roger

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •