Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Klädselstrykjärn

  1. #1

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard Klädselstrykjärn

    Mitt gamla kära strykjärn lämnade in i förra veckan. Konstigt, det var ju bara tjugofem år gammalt!
    Nåväl jag slog en signal till Magnus på MDS-RC Models, en otroligt vänlig människa förresten och han rekommenderade ett Prolux Sealing Iron som han tyckte hade fungerat utmärkt för honom. Jag skulle ju ha några rullar Oratex så okay, det blev ett strykjärn. Dagen efter kommer ett paket med nämnda varor. Verkligen snabba leveranser från honom må jag säga. Nyfiken på strykjärnets funktion och tillförlitlighet så åkte pluggen i väggen direkt. Det sägs att dessa järn har lite avvikelser vad gäller temperaturinställningen. Detta anser jag dock vara ganska oviktigt, största avvikelsen som jag mätte upp med "pekmätare" ett flertal gånger var sju grader under inställt värde. Temperaturen återhämtar sig ganska snabbt vid användande och behåller värmen bra.
    Jag undrar nu hur jag har kunnat klara mig i alla dessa år med tantens avlagda sömmerskejärn. Det här järnet, Prolux Sealing Iron, kan jag varmt rekommendera. Nu hoppas jag att det kan hålla några år. Sedan är väl gubben för gammal för sån´t här.

    Kay krut

  2. #2

    Standard

    Man undrar ju ibland vad för sorts hållhake Magnus har på postmord... allt jag har beställt där kommer till mitt utlämningsställe dagen efter beställning vilket är riktigt trevligt precis som Magnus bemötande via sms, mail och telefon.

    Bra info om strykjärnet! Det får bli ett sånt för mig i nästa beställning.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •