Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Köpa sin första drönare och FPV kit

  1. #1

    Standard Köpa sin första drönare och FPV kit

    Hej Folket.


    Jag har börjat kolla på att köpa drönare med glasögon.
    Jag har flugit drönare i Aerofly 7 något år nu och är väll ganska duktig om jag får säga det själv.
    (Spakarna sitter lite i benmärgen då jag flugit helikopter i 15 år)

    Jag är prylnörd så vill helst ha det bästa från början. Struntar lite i vad det kostar.
    Vart köper man drönare och fpv glasögon nu?
    Finns det någon bra svensk sida?

    Tack

  2. #2

    Standard

    Är du ute efter en liten ettrig FPV-racing-quad eller vad? Du har glömt nämna storlek. :-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Yes FPV racing Quad Storlek vete attan. Den mest vanliga :P?
    helst känt märke som finns reservdelar att hitta lätt

  4. #4

    Standard

    Emax hawk 5 har mycket reservdelar.

  5. #5

    Standard

    Okej Tack!

    Vart beställer ni saker ifrån? Har ni något bra tips?

  6. #6

    Standard

    Jag är ingen FPV-racingquad-guru, bygger mest på skoj och flyger sällan. Den senaste jag har är en Lumenier QAV-X Charpu Edition. Allt är köpt i Sverige för att slippa vänta på grejerna. Jag tror jag köpt allt hos RCFlight.se , vet ej om de är bäst eller har det bästa, men de hade allt jag behövde. Quaden blev att kosta knappt 450€ utan mottagare, ack och 4K-kamera. Flyger dock bara 3S. Du ska nog satsa på något som pallar 4S åtminstone.

    Och som sagts ovan, de flesta bygger sitt eget paket, fast det finns färdiga. Du måste ju ändå reparera. Men bygger du eget så har du koll på grejerna och får tag på samma grejer från samma ställe om du skulle råka "landa lite hårt".

    Jag hade Naze32-controller förut och vart bara arg för att det vart mest sitta vid laptopen och jävlas. Följde allas anvisningar utan framgång. Sen skaffade jag KISS och det vart mycket bättre, men inte är det bra än, fanskapet lutar i väg åt annat håll när jag flyger. Så fråga inte mig något om FPV-racing-quad-Controllers! :-D Jag pysslar mest med Pixhawk 2.1, DET är KISS (Keep it simple--varianten).

    Köp och ställ in något du klarar av, köp inte det värsta dom coola flyger med som flugit tusentals timmar, du är inte där än.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    4
    Klubb
    Västerviks Modellflygklubb

    Standard

    En 5” ram är väl nästan standarden idag på racing quads.

    Finns ett gäng att välja på och att säga att den ena är bättre än den andra är väl lite som Audi eller BMW diskussion, helt meningslös med andra ord.

    Jag själv handlar på rcflight.se, fpvdj.se eller droneit.se

    Finns självklart många fler bra butiker runtom i världen.

    Nåt som du ska lägga lite tid på är glasögonen.
    Och då menar jag att prova så många som möjligt så du hittar glasögon som passar ditt ansikte och ögon.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  8. #8

    Standard

    Tja,

    Jag tror det bästa är att kolla olika buildvideos från toppiloter på youtube. Det var så jag gjorde med mina.
    Rotor Riot har några fast det är Freestyle quads. Relativt lika Racings.
    Joshua Bardwell har massa bra info om prylar. Även några buildvideos.
    Mr.Steele och Le Drib har några med.

    I övrigt skulle jag rekommendera att du kör en 6s build för racing. Det växer mer och mer mot att bli nya standarden allmänt också men är vad många av de bästa racingpiloterna kör. Anledningen är att de får battery-sag mot slutet av batterierna på 4s i tävlingar och därför kör de 6s som inte har samma battery-sag.

  9. #9

    Standard

    Vad är skillnaden på freestyle och racing quads?
    Battery-sag? =)
    Lär sig ju en massa här.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  10. #10

    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    4
    Klubb
    Västerviks Modellflygklubb

    Standard

    Racing quads är ju som det låter ämnade för racing.
    Det ska vara lätt och snabbt. Inte massa extra som GoPro och sånt.
    Freestyle är ju mer friflygning med snygga manövrar filmade i HD så man kan göra en cool youtube film


    Sag är när batteriet börjar närma sig tomt.
    Om man flyger 4s som är ca 16.8v fullt så är det nere på ca 14v och kanske ännu lägre under belastning.
    Har man då säg 2300kv motorer kan du ju själv räkna ut att man tappar rätt mycket varv på motorerna mot slutet kontra starten.
    Varv på motorerna är ju i detta fall lika med hastighet.
    Industrin rör sig nu mot 6s för att motverka detta.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  11. #11

    Standard

    Jag hade nog vänt mig mot Aliexpress Gearbest eller Banggood och kollat på en nybörjarquad typ Wizard X220 eller X220S
    Finns även med radiopaket .Den flyger riktigt bra och som sagt duger gott som nybörjarmaskin
    Flesta flyger Mode2 och flysky är helt okej, Själv haft en 220S med Flysky radio.
    Skulle köpt ett par extra armar samt eventuellt 2 extra motorer i reserv. En motor till den kärran kostade under hundringen ,Nope 97:-st
    Sen skaffa en riktig Lipoladdare för den som följer med är kass!

    https://www.aliexpress.com/store/pro...6b74527bEdeWjp


    https://www.aliexpress.com/item/Eachine-Wizard-X220S-X220-FPV-Racer-Racing-Quadcopter-Omnibus-F4-5-8G-72CH-VTX-30A-BLHeli/32819017618.html?spm=2114.search0104.3.2.5bbc1514E cMZbR&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10 065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_ 10084_453_10083_454_10103_10618_10307_10301_10821_ 537_536_10902,searchweb201603_61,ppcSwitch_0&algo_ expid=040d3efa-dfb5-4332-8a18-29e42676e57d-0&algo_pvid=040d3efa-dfb5-4332-8a18-29e42676e57d&transAbTest=ae803_5


    Senast redigerat av Thewiruz den 2019-03-06 klockan 23:01.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •