Reklam

Resultat 1 till 11 av 11

mne: Kpa sin frsta drnare och FPV kit

Standard Kpa sin frsta drnare och FPV kit

Hej Folket.

Jag har brjat kolla p att kpa drnare med glasgon.
    Jag har flugit drnare i Aerofly 7 ngot r nu och r vll ganska duktig om jag fr sga det sjlv.
    (Spakarna sitter lite i benmrgen d jag flugit helikopter i 15 r)

Jag r prylnrd s vill helst ha det bsta frn brjan. Struntar lite i vad det kostar.
    Vart kper man drnare och fpv glasgon nu?
    Finns det ngon bra svensk sida?

Tack

Standard

r du ute efter en liten ettrig FPV-racing-quad eller vad? Du har glmt nmna storlek. :-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Yes FPV racing Quad Storlek vete attan. Den mest vanliga :P?
    helst knt mrke som finns reservdelar att hitta ltt

Standard

Emax hawk 5 har mycket reservdelar.

Standard

Okej Tack!

Vart bestller ni saker ifrn? Har ni ngot bra tips?

Standard

Jag r ingen FPV-racingquad-guru, bygger mest p skoj och flyger sllan. Den senaste jag har r en Lumenier QAV-X Charpu Edition. Allt r kpt i Sverige fr att slippa vnta p grejerna. Jag tror jag kpt allt hos RCFlight.se , vet ej om de r bst eller har det bsta, men de hade allt jag behvde. Quaden blev att kosta knappt 450€ utan mottagare, ack och 4K-kamera. Flyger dock bara 3S. Du ska nog satsa p ngot som pallar 4S tminstone.

Och som sagts ovan, de flesta bygger sitt eget paket, fast det finns frdiga. Du mste ju nd reparera. Men bygger du eget s har du koll p grejerna och fr tag p samma grejer frn samma stlle om du skulle rka "landa lite hrt".

Jag hade Naze32-controller frut och vart bara arg fr att det vart mest sitta vid laptopen och jvlas. Fljde allas anvisningar utan framgng. Sen skaffade jag KISS och det vart mycket bttre, men inte r det bra n, fanskapet lutar i vg t annat hll nr jag flyger. S frga inte mig ngot om FPV-racing-quad-Controllers! :-D Jag pysslar mest med Pixhawk 2.1, DET r KISS (Keep it simple--varianten).

Kp och stll in ngot du klarar av, kp inte det vrsta dom coola flyger med som flugit tusentals timmar, du r inte dr n.

Reg.datum
    Jan 2011
    Inlgg
    4
    Klubb
    Vsterviks Modellflygklubb

Standard

En 5 ram r vl nstan standarden idag p racing quads.

Finns ett gng att vlja p och att sga att den ena r bttre n den andra r vl lite som Audi eller BMW diskussion, helt meningsls med andra ord.

Jag sjlv handlar p rcflight.se, fpvdj.se eller droneit.se

Finns sjlvklart mnga fler bra butiker runtom i vrlden.

Nt som du ska lgga lite tid p r glasgonen.
    Och d menar jag att prova s mnga som mjligt s du hittar glasgon som passar ditt ansikte och gon.

Skickat frn min iPhone med Tapatalk

Reg.datum
    Jun 2018
    Inlgg
    12
    Jobb
    IT
    Klubb
    Ingen

Standard

Tja,

Jag tror det bsta r att kolla olika buildvideos frn toppiloter p youtube. Det var s jag gjorde med mina.
    Rotor Riot har ngra fast det r Freestyle quads. Relativt lika Racings.
    Joshua Bardwell har massa bra info om prylar. ven ngra buildvideos.
    Mr.Steele och Le Drib har ngra med.

I vrigt skulle jag rekommendera att du kr en 6s build fr racing. Det vxer mer och mer mot att bli nya standarden allmnt ocks men r vad mnga av de bsta racingpiloterna kr. Anledningen r att de fr battery-sag mot slutet av batterierna p 4s i tvlingar och drfr kr de 6s som inte har samma battery-sag.

Standard

Vad r skillnaden p freestyle och racing quads?
    Battery-sag? =)
    Lr sig ju en massa hr.

Reg.datum
    Jan 2011
    Inlgg
    4
    Klubb
    Vsterviks Modellflygklubb

Standard

Racing quads r ju som det lter mnade fr racing.
    Det ska vara ltt och snabbt. Inte massa extra som GoPro och snt.
    Freestyle r ju mer friflygning med snygga manvrar filmade i HD s man kan gra en cool youtube film

Sag r nr batteriet brjar nrma sig tomt.
    Om man flyger 4s som r ca 16.8v fullt s r det nere p ca 14v och kanske nnu lgre under belastning.
    Har man d sg 2300kv motorer kan du ju sjlv rkna ut att man tappar rtt mycket varv p motorerna mot slutet kontra starten.
    Varv p motorerna r ju i detta fall lika med hastighet.
    Industrin rr sig nu mot 6s fr att motverka detta.

Skickat frn min iPhone med Tapatalk

Standard

Jag hade nog vnt mig mot Aliexpress Gearbest eller Banggood och kollat p en nybrjarquad typ Wizard X220 eller X220S
    Finns ven med radiopaket .Den flyger riktigt bra och som sagt duger gott som nybrjarmaskin
    Flesta flyger Mode2 och flysky r helt okej, Sjlv haft en 220S med Flysky radio.
    Skulle kpt ett par extra armar samt eventuellt 2 extra motorer i reserv. En motor till den krran kostade under hundringen ,Nope 97:-st
    Sen skaffa en riktig Lipoladdare fr den som fljer med r kass!

https://www.aliexpress.com/store/pro...6b74527bEdeWjp

https://www.aliexpress.com/item/Eachine-Wizard-X220S-X220-FPV-Racer-Racing-Quadcopter-Omnibus-F4-5-8G-72CH-VTX-30A-BLHeli/32819017618.html?spm=2114.search0104.3.2.5bbc1514E cMZbR&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10 065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_ 10084_453_10083_454_10103_10618_10307_10301_10821_ 537_536_10902,searchweb201603_61,ppcSwitch_0&algo_ expid=040d3efa-dfb5-4332-8a18-29e42676e57d-0&algo_pvid=040d3efa-dfb5-4332-8a18-29e42676e57d&transAbTest=ae803_5

Senast redigerat av Thewiruz den 2019-03-06 klockan 23:01.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •