Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 40 av 40

Ämne: Ripaläger Shootout Syd 2019

  1. #21

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg

    Behöver inte visum, är född i Skåne av skånska föräldrar vars föräldrarna var från Skåne,vars föräldrarna var från Skåne,vars föräldrarna var från Skåne,vars föräldrarna var från Skåne................

  2. #22

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Retroholic!

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe_46 Visa inlägg
    Kommer ner i veckan och koller, ska njuta av den skånska dialekten
    Som den smaulänning Thomas är, var det trots allt han och Mr J som initierade
    firandet av Jul(i)afton med skånskt julbord på Ripa. Vid fjolårets julbord landade dessa båda
    ”tomtar” med en tomte influgen från USA.

    Hoppas tiden för ditt skånebesök medger en kväll med skånskt jul(i)bord, det vore trevligt.

    Välkommen till Skåne och Ripa!

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.com
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Thomas Berggren och Mats Johnsson gav genom sin julmat, Ripa´s jul(i)aftpn dess namn, i år skänk.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	147,0 KB 
Id:	68466  

  4. #24

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Tack Vi åker ner imorgon (måndag) så jag tittar väl dit på tisdag fm, vi åker vidare på fredag morgon, hoppas att jag lyckas klämma in ett par plan, men det blir trångt, tant och två hundar ska vist också med

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe_46 Visa inlägg
    Tack Vi åker ner imorgon (måndag) så jag tittar väl dit på tisdag fm, vi åker vidare på fredag morgon, hoppas att jag lyckas klämma in ett par plan, men det blir trångt, tant och två hundar ska vist också med
    Hej Uffe!
    Vi har bokat upp en plats till er, varmt välkomna till Ripa!
    Mvh Mats

  6. #26

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ripa Visa inlägg
    Hej Uffe!
    Vi har bokat upp en plats till er, varmt välkomna till Ripa!
    Mvh Mats
    Tack, men nu blev det nog lite fel, har ingen husvagn och inte tålamod heller att dra en ner till Skåne, vi kommer att bo på hotell i Araslöv

  7. #27

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  8. #28

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Finns det möjlighet att förvara några modeller under nätterna?

  9. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe_46 Visa inlägg
    Finns det möjlighet att förvara några modeller under nätterna?
    Hej Uffe!

    I begränsad omfattning finns det möjlighet till förvaring i laddningsdepå och container, lite beroende på storlek av planen.

    Mvh
    Mats

  10. #30

    Anders Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tre Aviatörer

    Standard

    Tack för den här gången! Vi smet en dag tidigare än planerat för att slippa få förtältet vått. Lika trivsamt o bra som vanligt med goa kompisar o mycket flyg. Campingavgiften Swishad.
    Oldtimer!

  11. #31
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Stort tack till alla, både Ripagänget och tillresta gäster för att ni gjorde årets stora händelse lika trevlig som vanligt!
    /\/\vh // /\/\r J.

  12. #32
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Håller med föregående talare. Hann inte stanna motorn i husbilen innan strömmen var kopplad och markisen utvevad. Ännu ett fantastiskt Shootout signerat Ripa MFK. Jul-i-afton var mycket trevligt med en fullsatt festplats och specialskrivna jul(i)sånger.
    Ove (AM) Nielsen

  13. #33

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Instämmer helt och fullt.
    Nu är det bara 51 veckor till nästa gång...
    Retroholic!

  14. #34
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 256
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    En bra träff i vanlig ordning, men kombinationen modellflyg o bollhav slipper jag helst.

    Nästa år kanske helikoptertemat kunde bytas mot jet o att det tillåts under tematiden? Det skulle nog få dit fler modeller också. Brandrisken är inte mycket lägre med ett större elplan när LiPo börjar brinna o andra gräsfält tillåter Jet.
    Jag vet att man kan flyga på Rinkaby men besökarna är ju på Ripa så det vore väl ett ypperligt tillfälle att visa upp ytterligare En del av bredden o mångfalden inom hobbyn?!

    //Per
    Våga vägra Powerbox!

  15. #35

    Standard

    Stort TACK till alla, som på olika sätt besökt årets Ripaläger, det är genom er uppskattning, och era glada tillrop som klubbens medlemmar får kraft och energi att genomföra en årlig lägervecka, som även i år tenderar att bli två veckor lång för många gäster.

    Årets Ripaläger har sponsrats av RCFF, och genomförts som ShootOut Syd, en sponsring som kommit alla deltagare till del i form av oförändrat låga lägeravgifter.

    Mvh
    Mats Erlandsson
    www.ripamfk.com

  16. #36

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Per P Visa inlägg
    En bra träff i vanlig ordning, men kombinationen modellflyg o bollhav slipper jag helst.

    Nästa år kanske helikoptertemat kunde bytas mot jet o att det tillåts under tematiden? Det skulle nog få dit fler modeller också. Brandrisken är inte mycket lägre med ett större elplan när LiPo börjar brinna o andra gräsfält tillåter Jet.
    Jag vet att man kan flyga på Rinkaby men besökarna är ju på Ripa så det vore väl ett ypperligt tillfälle att visa upp ytterligare En del av bredden o mångfalden inom hobbyn?!

    //Per
    Ja du Per, inga lätta frågor, och vi blir ju ständigt allt fler som övergripande jobbar för hobbyn och dess utveckling. så alla förslag till förbättringar försöker vi ta till oss, och ju fler vi blir, desto fler kan jobba aktivt i landets klubbar.

    Under de senaste två årens läger har det smugit sig in flygare, och för depåvärdarna okända piloter för att flyga på Ripa, något som även sker från och till under övriga året, vilket medfört att klubben tvingats investera i en vägbom med kombinationslås för klubbens medlemmar.

    Styrelsen i Ripa Mfk diskuterade olika förslag för att få koll på registrering av piloter inför årets lägervecka, och besöt att prova registrering med en "pilot-boll". Som klubb hälsar vi alla modellflygare välkomna att flyga på Ripa under förutsättning att de lever upp till klubbens fält och flygregler, och är försäkrade genom SMFF eller RCFF. Alltså inget "hitte på" från undertecknad även om jag fick ironisk skit för detta som "Bollkalle" under lägerveckan.

    I år provade vi att varje pilot fick en pilotboll med sitt namn vid registrering, bollen skulle läggas i en genomskinlig korg när man gick ut till pilotrutan för att flyga. Ett enkelt sätt för dagens depåvärd att få koll på att alla piloter registrerats. Tyvärr fungerade inte detta system, bollar tappades bort, glömdes bort och försvann, vid registrering ber vi dessutom alla piloter som flyger på Ripa att skriva in sina flygningar i klubbens loggbok, tyvärr är det många som även missar detta.

    Det finns många modellflygare som genom åren framfört synpunkter på att klubben inte tillåter jetflygning på Ripafältet, gräset på och runt Ripafältet är extremt torrt, aktionsradien på en jetmotordriven modell är ofta långt mycket större än de 500 meter som klubben har tillstånd till. Se bifogad karta.

    Vid Ripalägret 2014 började det brinna i en gödselhög på granngården, något som fått stora rubriker om det varit ett modellflygplan som orsakat branden. https://www.youtube.com/watch?v=AZjr3EfNCgo


    Klubbfältet gränsar dessutom till en motocrossbana, en folkracebana, en hästgård, och två stora stall med hundratals kalvar.
    Klubben äger flygfältet och har goda relationer med alla grannar, vi främjar klubbens säkerhet, och dess framtida verksamhet, av denna orsak har vi sedan flera år inte tillåtit jetflyg på vårt flygfält.


    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.com

    Bifogad fil 68500

  17. #37
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 256
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Tack för svaret Mats.

    Då förstår jag bättre vad bollarna var till för egentligen. Hade inte bollen varit så förbaskat otymplig o trycka ner i fickan när man gick med modell i ena handen o radion/batteri i andra hade det nog följts bättre från i alla fall min sida.

    Finns det någon som helst möjlighet till samarbete mellan Ripa o Åhus mfk för framtida evenemang?
    Våga vägra Powerbox!

  18. #38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Per P Visa inlägg

    Finns det någon som helst möjlighet till samarbete mellan Ripa o Åhus mfk för framtida evenemang?

    Som jag skrev i mitt tidigare inlägg har vi som klubb en klar och tydlig målsättning att sprida intresset, och värva nya medlemmar till modellflyghobbyn under lägerveckan, vi är fullt och fast övertygade om att ett evenemang som Ripalägret, över tid kan bidra till flera klubbars rekrytering och utveckling.

    Har du eller styrelsen för Åhus Mfk någon speciell tanke/idé i just denna fråga, hör av er, så tar vi upp frågan på kommande möten i klubben.

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk

  19. #39
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 256
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Jag har ingen aning, bara en fundering från min sida att klubbarna ju kompletterar varandra riktigt bra.
    Våga vägra Powerbox!

  20. #40

    Dragons avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    575
    Jobb
    Ja
    Klubb
    Åhus MFK /Jet-Skåne

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ripa Visa inlägg
    Har du eller styrelsen för Åhus Mfk någon speciell tanke/idé i just denna fråga, hör av er, så tar vi upp frågan på kommande möten i klubben.

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk
    Jag hörde att vi var omnämnda i denna tråden.
    Är du/ni intresserade av att utveckla ert meeting
    så hör givet vis av er så får vi i Åhus MFK ta ställning till ert förslag.
    Mvh.
    Kalle Nilsson
    sec. Åhus Modellflygklubb
    -------www.ahusmfk.net------

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •