Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 40

Ämne: Ripaläger Shootout Syd 2019

  1. #1

    Standard Ripaläger Shootout Syd 2019

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Ripa logga 20%.jpg 
Visningar:	3961 
Storlek:	15,7 KB 
Id:	67778 RIPA MODELLFLYGKLUBB INBJUDER TILL

    RIPALÄGER SHOOTOUT SYD 2019 V.29 12 - 21 juli

    Ripalägret har sedan tidigt 70 tal arrangerats med målsättning att skapa trivsel och gemenskap för landets modellflygare, och i hög grad, även deras familjer, modellflyg är vår gemensamma nämnare. Genom alla modellflygare som kommer till Ripa under lägerveckan, visar vi upp en bredd på hobbyn, med modeller från det enklaste enkla, till riktigt häftiga modeller.

    TEMADAGAR
    För klubbens del vill vi väcka intresse för nya utövare, samt återuppväcka intresset för många besökare som varit aktiva, men som varit från hobbyn några år. Av samma anledning ”kör” klubben temadagar mån-fred mellan kl. 13 -16 , Dagens tema är på inget sätt allenarådande under denna tid. Det kommer ofta modellflygare utan klubbtillhörighet, och intresserade nybörjare som har intresse för en speciell gren inom hobbyn, många åker lång väg för att komma till fältet, för att träffa likasinnade, och få svar på sina frågor under ”rätt” temadag.

    SWAP-MEET
    Klubben upplåter utrymme till försäljning av begagnade modellflygprylar i depåområdet, naturligtvis är hobbyhandlare välkomna att sälja, och visa upp sina produkter och företag under veckan.

    Traditionsenligt firar vi ”JUL(i)AFTON” med Kalle Anka, och alla vänner. Jul(i)afton infaller i år torsdagen den 18 juli och firas med långbord i klubbens pergola, eftersom temat är dubbelbottnat är det upp till var och en att duka upp den mat man gillar bäst, trivsel och gemenskap är dock obligatoriskt.

    Passa på att besöka någon av de skånska marknaderna under veckan: Degeberga Marknad 13-14 juli, Kiviks marknad den 15-16 juli, Tomelilla marknad den 18 juli, Sjöbo marknad avslutar marknadsveckanden den 18-19 juli

    Kusten från Åhus, Yngsjö, och Olseröd erbjuder kilometervis med vita sandstränder för sol och bad.

    Här finns en länk till bilder från Ripaläger Shootout 2018

    55 km från Ripa ligger Autoseum med landets största Modellflygmuseum och Mycket mer att titta på

    VÄLKOMNA TILL RIPA!

    Här finns information om Flygfältet -Flygregler - Campingkostnader
    Frågor? Kontakta Mats Erlandsson bostad 044-350202 mobil. 0705-350202
    www.ripamfk.com

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	100720-00.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	101,5 KB 
Id:	67779

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Då har man nåt att se fram emot
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    Bokar in min vanliga plats på gräddhyllan��. / Strömqvistarna
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  4. #4
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Vår plats har jag för mig jag bokade redan förra året men här är en liten påminnelse =D
    Våga vägra Powerbox!

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Per P Visa inlägg
    Vår plats har jag för mig jag bokade redan förra året men här är en liten påminnelse =D
    De senaste åren har ni bokat in ytterplatsen (närmast fältet) i andra raden, och precis som du skriver bokade du samma plats för 2019.

    Välkomna till Ripa!

    Mvh
    Mats

  6. #6

    Standard

    Ripa Modellflygklubb kör årets övergripande tema som Ungdomens år 2019.

    Traditionsenligt kommer klubben att ”köra” temadagar likt tidigare år månd - fred. med målsättning att väcka, och återuppväcka intresset för modellflyghobbyn.

    På SMFF´s årsmöte delgavs information om att medelåldern på medlemmarna i landets klubbar ligger på 57 år, och att den mest förekommande åldern är 73 år.
    Något är fel, något måste göras, men vad, RF har symboliserat förändringsprocessen i flera trappsteg.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Den organisatoriska förändringsprocessen.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	32,5 KB 
Id:	67974

    Förändringar är inte alltid så enkla, men som klubb tror vi oss nått upp till steg två och försöker inse att något måste göras för att skapa förändring

    Under Ripaveckan inleder vi måndagen med ett Oldtimertema och bjuder in modellflygare med intresse för modellflyg, så som modellflyg såg ut när nutidens ”gubbar” mellan 57 och 73 år växte upp.
    SMOS visade intresse redan i fjor, Växjö RC klubb arrangerade en oldtimerträff med framgång 2018 , så intresset finns, och är nog större än vi tror.

    Hur ser vi då kopplingen till Ungdomens år i detta tema? Som klubb upplever vi att det på nytt finns intresse för enkla friflygmodeller Sparven - Cikada m.fl. Det snurras runt med fler linflygmodeller, såsom Biet - Getingen - Vespus m.fl. än vad det gjort på många år.
    Även det enklaste enkla av alla RCflygplan,Matforsaren kan vara ett bra bygge att börja med.

    OK, det är många äldre som bygger dessa på nytt, ofta till, och tillsammans med sina barn och barnbarn, en bra bit på vägen, framåt och uppåt! Det viktigaste är att någon bryr sig, det är vi vuxna som måste ta vårt ansvar och försöka skapa ett meningsfullt fritidsintresse för dagens ungdom.

    Övriga temadagar under veckan är
    Tisdag: AEROBATIC – KONSTFLYG - IMAC

    Onsdag: SKALAFLYG - WARBIRDS är den kategori som tidigare år rönt störst intresse och publik, och har för många blivit ”Veckans höjdpunkt” Det finns många flygplansmodeller som kan räknas i detta tema, dessutom med stor bredd.

    Torsdag: SEGELFLYG - alla kategorier. Segelflygarna har framfört önskemål om att tidigarelägga sin temadag med start från tidig morgon – förmiddag under torsdagen för att få bästa lyft. Rolf - Erik Blomdahl Herrljunga, ställer upp som ansvarig för detta tema, Rolf- Erik har lång erfarenhet, är mästerlig på att bygga, flyga och förklara.

    Fredagens tema är ännu inte spikat, i fjol var det
    HELIKOPTER - MULTICOPTERS-MULTIROTOR, men tyvärr var intresset svalt.

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.com

  7. #7

    Standard

    Det här börjar ju bli tradition :-)

    Bokar samma plats som jag hade 2017 och bokade 2018 och fick bekräftat, men tyvärr inte fick vid ankomst 2018 !!!???

    Hoppas det funkar bättre 2019.

    //Rickard

  8. #8

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Det finns nog alltid plats för dej, Rickard!
    Du får komma tidigt!
    Retroholic!

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Balcke Visa inlägg
    Det här börjar ju bli tradition :-)

    Bokar samma plats som jag hade 2017 och bokade 2018 och fick bekräftat, men tyvärr inte fick vid ankomst 2018 !!!???

    Hoppas det funkar bättre 2019.

    //Rickard
    Hej Rickard!

    Tråkigt om du upplever att vi lovat mer än vi kunde hålla.

    Det är lite som att boka hotellrum, vi kan bekräfta en plats, men inte alltid säkerställa att du får exakt samma plats ”rumsnummer” som förra året.

    Det är många faktorer som påverkar vårt pusselarbete, husbilar försöker vi placera på platser längst fram i de olika raderna, kan vara knixigt att be dessa fickparkera in och ut mellan husvagnar, flera gånger under veckan.

    Om man som gäst byter från husvagn till husbil blir det per automatik en ytterplats

    Det är flera plaster som vi ”roterar” både två och tre gånger under veckan beroende av hur många dagar man vill bo på fältet. Platser som bokas för hel vecka (9 dygn) är lättare att boka på samma plats år efter år. Jag vågar i dagsläget inte lova att platsen du hade 2017 är ledig i år, vi gör dock vårt bästa när vi lägger årets pussel. Vilka veckodagar vill du att vi skall boka plats för?

    Med vänlig hälsning
    Mats
    www.ripamfk.com

  10. #10

    Standard

    Söndag till lördag Mats.

    //Rickard

  11. #11
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    Hej Mats, bara dubbelkolla, kommer ej ihåg om jag fått svar på min bokning lör till lör, platsen närmst vägen/grillen och vi har husbil i år? Ses i sommar Med vänlig hälsning, Magnus
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  12. #12


    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    30
    Jobb
    reperatör
    Klubb
    Rfk Skilling

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	74C4BBF8-E709-4658-9BEA-A1E15AC0D44B.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	104,8 KB 
Id:	68317
    Hej där nere!
    Snart så är det äntligen dags att få komma ner till eran fina anläggning och flyga och tjöta lite eller mycket😀brukar det bli
    Jag med familj har planerat att komma ner på torsdagen v28 och stannar troligen till söndagen v29, tar gärna en plats där vi brukat stå är väl tredje eller fjärde platsen från kurvan mot fältet om jag inte missminner mig.
    mvh Mattias Andersson, Skillingaryd
    Senast redigerat av yngsten den 2019-05-23 klockan 22:46.

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av yngsten Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	74C4BBF8-E709-4658-9BEA-A1E15AC0D44B.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	104,8 KB 
Id:	68317
    Hej där nere!
    Snart så är det äntligen dags att få komma ner till eran fina anläggning och flyga och tjöta lite eller mycket😀brukar det bli
    Jag med familj har planerat att komma ner på torsdagen v28 och stannar troligen till söndagen v29, tar gärna en plats där vi brukat stå är väl tredje eller fjärde platsen från kurvan mot fältet om jag inte missminner mig.
    mvh Mattias Andersson, Skillingaryd
    Hej Mattias!

    Ni räknas till Ripaveckans "stammisar" , vi har bokat samma plats till er som tidigare år!

    Välkomna till Ripa!

    Mvh
    Mats

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MagnusStrömqvist Visa inlägg
    Hej Mats, bara dubbelkolla, kommer ej ihåg om jag fått svar på min bokning lör till lör, platsen närmst vägen/grillen och vi har husbil i år? Ses i sommar Med vänlig hälsning, Magnus
    Hej Magnus!

    Du bokade plats via SMS den 19 mars, du bokade från den 12 juli och en vecka framåt, jag bekräftade detta med ett vändande SMS samma dag!

    Välkomna till Ripa!

    Mvh
    Mats

  15. #15
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    Man börjar bli gammal helt enkelt. Bra att du har koll
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  16. #16

    Standard

    Årets Ripaläger närmar sig, många besökare bokar plats år efter år, till dags datum är 38 platser bokade, än finns det plats för fler, men vänta inte för länge...

    Ola Rundcrantz IAB RC har bokat plats för försäljning torsdag - fredag v 29.
    IAB RC säljer produkter från sortimentet på hemsidan http://www.iabrc.com/ kontakta Ola om det är något speciellt du vill köpa

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.com
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0729.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	96,4 KB 
Id:	68426  

  17. #17

    Standard

    Årets Ripaläger har i sedvanlig ordning öppnat upp en vecka i förväg, och som vi vet i dag, kommer flera av årets besökare att stanna även vecka 30.

    Årets läger inleds med ”Nostalgitema” på måndagen mellan kl. 13 - 16 , så damma av de gamla klenoderna, och ta med dem till Ripa, under detta tema räknar vi även in linflyg, då även av modernare slag.
    Vi hoppas även att företrädare för SMOS kommer för att informera om SMOS verksamhet.

    Klubben kommer att sälja nybakta Ost och Frallebullar måndag - lördag. Bullarna till måndag beställs fredag kl. 15. Kommer ni efter kl. 15 och önskar bullar till måndag morgon, slå en signal, eller skicka ett pm/sms så fixar vi bullar. Bullarna kostar 5 kr st.

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.com

  18. #18

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Tankad, packad å klar!
    Nu kör vi årets mest inväntade vecka!
    Retroholic!

  19. #19

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Kommer ner i veckan och koller, ska njuta av den skånska dialekten

  20. #20

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK
    Retroholic!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •