Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

mne: Frslag p tng fr att ta isr XT60 och XT90?

Standard

Lars, dom dr rda fr 40-80 A som du anvnder, har du inte sttt p att de blir glappa och att de tappar pinnar? De jag provat s har inte hllit mttet och brjat glappa fort, de sitter inte alls lika bra som XT90. Det finns frsts flera tillverkare, jag har haft att gra med tre olika. Ett par har varit bra, men de har jag inte hittat flera av. :-( Drfr gav jag upp dem. Annars gillade jag nog dem bst eftersom, som du sger, man har koll p ena kontakten i taget.

Ldning r inget problem. Mste ska vidare om jag hittar sna dr rda bra igen. Det finns ju nn lsning p gnistskydd dr ocks. r ju ca 24 kondingar i mina byggen som samlar p sig. Sprakar till lite med XT90 ocks (de Amass med gnistskydd), blir svarta till slut och mste putsas. Nr ej hga strmmar genom dem under drift.

Amass XT60 har nog alltid funkat finfint s lnge man ltt dem med en kontakt ansluten i andra nden.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Lars 41ans avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    353
    Jobb
    Pensionerad pylonflygare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Jag har bara anvnt de rda kontakterna frn HK.
    https://hobbyking.com/en_us/hxt-4mm-...10pcs-set.html
    De finns p EU-lagret.

Det r lite jobbigt att trycka in kontakterna i den rda plasthylsan men har kontakten vl gtt in i hylsan med ett klick s sitter den. Signaturen Dave skriver i sin review:
    "I use these connectors on all my battery's & esc's easy to solder & click in to place if you use a spare connector to push the soldered one in to the plastic plug then is so much easier."

Kontakterna ser inte likadana ut som de frn MBS.

Lars

Standard

Mste prova ta hem lite olika nsta bestllning frn var det nu blir. r ju enda sttet hitta nt bra, prova. :-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Reg.datum
    Oct 2018
    Inlgg
    9
    Jobb
    pensionr
    Klubb
    Eslvs mfk

Standard

Hej

Lite Cu-fett p kontaktytorna kan rcka. Men bara p kontaktytorna s det inte kortsluter, eftersom Cu-fett leder strm.

PF

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •