Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vilken motor?

  1. #1

    Standard Vilken motor?

    Hallå på er,

    Jag har fått förmånen att köpa en B25 Mitchell från Hangar 9,
    https://www.horizonhobby.com/product...ll-arf-HAN4450

    Tänkte köra den på el, men är ganska novis på att bygga bra setuper. Rekommendationen är två glödstiftare på 35-46 eller två elmotorer motsvarande 46-storlek.

    jag råkar ha en ny sån här liggandes: https://www.skanehobby.se/shop/cobra-c-282010-kv1170/
    Skulle det funka med två såna eller blir det på tok för litet? Beräknad flygvikt är ca 6,5-7 kg.

    Även tacksam för andra tips gällande tvåmotorigt

  2. #2

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Den motorn verkar väl motsvara 35-46 i effekt med 4 celler - men du skriver att du bara har en .......
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tror nog du får välja två motorer på 300kv och diameter runt 60mm, så motorn orkar dra tillräckligt stor propeller . Och drivas av minst 6 celler.

    Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4

    Standard

    Självklart köper jag ju en till om den funkar då

    Min farhåga är att det är lite för högt kv och små proppar, men det är å andra sidan ingen slowflyer heller...

    rekommenderad el-setup är 2x E-flites power 46 på 670kv, 4 celler och 13x8 propellrar. Såvitt jag har sett och kan läsa mig till så är det i princip konstflygprestanda då...

    Känslan är nog sammanfattningsvis att min motor får ligga i byrålådan ett tag till

  5. #5

    Standard

    Fin modell! 😀

    Det H9 själva rekommenderar är 2st e-flite Power 46 körda på 4s. Dessa väger dubbelt så mycket som den motor du har och har betydligt lägre kv. Med tanke på det tror jag den motor du har liggande är för klen.
    Jag hade köpt 2st Power 46 alternativt letat efter billigare alternativ på runt kv 700 som väger 250-300g

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Motorn skall orka dra en 3-bladig propeller stor så den nästan rör vid kroppen.

    Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7

    Standard

    Tack för tipsen! Kanske kommer det en byggtråd framöver!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •