Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Avios Albatros

  1. #21
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av No4 Visa inlägg
    Blev ingen förbättring
    Tråkigt att höra, jag har funderat själv på den förändringen, men nu tror jag att jag lägger de idéerna på hyllan.
    Tack för att du har utvärderat detta.

    // Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  2. #22
    No4s avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    165
    Jobb
    Vinodlare och äkta mångsysslare inom hobbyn.
    Klubb
    Värhulta Air Force

    Standard

    Flög ett tiotal flygningar med den i helgen och testade olika TP lägen efter att jag tagit bort mitt förlängda steg och återgått till orginal läget. Den blev direkt bra i starten igen, och klart bättre i landningarna. Testade sedan att flytta fram mitt Lipo 4cells 3000mah batteri ytterligare 30 mm och då blev den helt bra även i landningen. Flög fortfarande helt ok. Nu är orginal steget (ett par millimeter) bakom TPn. Gjorde en test med den i värsta baktunga läget och den började studsa på vattnet igen, men flög ganska ok. Tror att det stora stjärtpartiet/fenan gör att den flyger ganska bra då den faktiskt är baktung vilket visar sig i landningarna.
    Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.

  3. #23

    Lars 41ans avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    686
    Jobb
    Pensionerad pylonflygare
    Klubb
    RFK Skilling, Jönköpings RFK

    Standard

    Intressanta rapporter från utprovningen, Jonas!

    På min Catalina har jag byggt steget längre fram än var det sitter på förebilden. Nu har jag steget mitt under där hjulen skall sitta. Tyngdpunkten är ännu längre fram. Med steget längre bak tror jag att skutan skulle plöja sig fram med nosen djupt. Skall bli intressant att se hur det funkar i praktiken.

    Lars

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •