Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Nybörjare på FrSky Taranis

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Pumpe - inte för jag vet om det blir nån skillnad men du har händelsevis inte en PC med lite äldre Win-version - typ Win 7 ?
    Ibland fungerar det bättre med äldre grejor...
    Roger
    Jag ska försöka testa det. tyvärr var det win 8 och 10 på allt fungerande här hemma.

    Funderar även på om det kan vara USB3 som spökar för det är det enda jag har på min dator. USB2 portarna är ur funktion.

  2. #22


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Som framgick i min länk jag postade här ovan fick jag det inte att funka förrän jag angav att datorn skulle köra programmet som kompatibelt med XP SP3.
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  3. #23


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Vi kan i alla fall trösta dig med att sen du lyckats med denna uppdatering så är det enkelt sen, Pumpe...
    Vill minnas att vi uppdaterade både min och kompisens Taranis samtidigt (gick från 1.x till 2.x) men att vi råkade ut för olika problem på de båda sändarna trots att vi körde på samma PC.
    Roger

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gasman Visa inlägg
    Som framgick i min länk jag postade här ovan fick jag det inte att funka förrän jag angav att datorn skulle köra programmet som kompatibelt med XP SP3.
    Testade det också i början

  5. #25

    Standard

    Jag ska testa på en Win7 dator imorgon och se. Från vad jag har läst så verkar de iaf gå att få tillbaka om de har blivit brickade så det går nog bra om sändaren är hel.

    Men om vi leker med tanken att det faktiskt fungerar. Hur fungerar det med rätt programvara i den interna modulen och mottagare? Är hyffsat säker på att det är V8FR-II mottagare jag har, och nån mindre VD5M

    Ska modulen och mottagare uppdateras?

    Fixar Companion SD kortet?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •