Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: FrSky Horus X10 (EU-LBT) i OpenTX och Apus MQ60 quad international FCC

  1. #1

    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    39
    Jobb
    pensionerad datakonsult

    Standard FrSky Horus X10 (EU-LBT) i OpenTX och Apus MQ60 quad international FCC

    Hej! Jag har haft en del problem med EU-LBT när jag beställt grejor. Har t ex beställt FrSky egna wireless dongle i EU-LBT men fått internationella versionen - men inget problem att programeera om, och inte heller med X8R, båda fungerar nu som (utländska) tåget... Har OpenTX 2.2.3 med EU på båda sändarna.

    Fick även en FrSky Apus MQ60 väldigt liten quad. Den har enligt betaflight:
    # Betaflight / SPRACINGF3EVO (SPEV) 3.3.0 Nov 6 2017 / 13:40:29 () MSP API: 1.37
    och enligt uppgifterna för MQ60 en FrSky XMF3E kontroller som skall vara omprogrammeringsbar?

    Så då undrar jag, eftersom det både finns MQ60 med färdiga för EU-LBT och de för internationell FCC, hur man kan programmera den. ? Ser inget om EU-LBT firmware hos FrSky för den, och inget om sådana val i BetaFlight 3.3.0.

    Lite knepigt med var gränserna går mellan firmware och data i form av inställningar m m som gär att det snurrar redan i skallen...

  2. #2

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Om det är en xmf3e så finns det firmware här
    https://www.frsky-rc.com/xmf3e/ om man packar upp filen så är det både FCC och Eu-lbt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •