Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Taranis plus mixning

  1. #1

    Standard Taranis plus mixning

    En fin egenskap hos Taranis är sättet att ställa in mixning mellan olika kanaler. Dock har jag ett behov som jag inte hittar lösningen på.
    Vid normal mixning ställer man in mixningsgraden i form av ett fast siffervärde på en sida MIXER.
    Jag skulle i stället vilja ställa in mixningsgraden med hjälp av ett vred tex S1 eller S2 på sändaren. Då skulle jag kunna testa fram bästa värdet genom att flyga och sedan ställa in det som ett fast värde i mixern.
    Någon som vet hur?
    PO

  2. #2

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Har druckit några glas vin ikväll, så är lite yrslig, lägger upp exempel i morgon fm om ingen annan har gjort det då

  3. #3

    Standard

    Tack Uffe. Befinner mig i samma tillstånd men har hittat en variant på nätet. Skall testa det i morgon. Återkommer om det inte funkar. Metoden går ut på att använda S1 som source och multiplyfunktionen.
    PO

  4. #4

    Standard

    Hej
    Enklast tycker jag är att som weight använda en global variabel och sedan i special function koppla tex vänster slider till den valda globalvariabeln.
    I special function ska första kolumnen vara "ON".
    /OlleG

  5. #5

    Standard

    Hej Olle
    Har just börjat ana det och fått det att fungera i stora drag. Har varit tvungen att låta slidern gå via en input för att vikta variabels värde. Annars blir den +/-100 som maxvärden.
    Fantastiskt vad flexibel den här radion är. Men det gäller att komma ihåg också vad man gjort när man efter några månader vill ändra.
    PO

  6. #6

    Standard

    Ja det är ett problem att komma ihåg. Jag har faktiskt tagit mig för att dokumentera i skriftlig form.
    /OlleG

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •