Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Gyro

  1. #21

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Futaba.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	54,9 KB 
Id:	69647Så här ser min sändare ut. Kopplar jag in ett servo till kanal 5 på mottagaren och swichar med C-swichen så häder inte ett dugg. Förmodligen har jag kopplat rätt med mottagarre och gyro med att det inte stämmer i sändaren, ellle hur?

  2. #22


    RCFF - Administratör
    kjnis avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    1 791
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Pröva att välja en "vanlig" 3-vägs switch, inte ett förberett GY-läge. De tre lägen switches ger bör vara -100%, 0 och +100% för att gyrot skall fatta vilket läge du valt. Med de inställningar du visar på bilden ligger alla inom samma område sett ur gyrots perspektiv.

    Med vänlig hälsning, Kjell

  3. #23

    Standard

    Hej igen. Nu har jag provat det som ni beskrev innan utan att lyckas. Jag inbillar mig att jag gör rätt men bevisligen gör jag inte det eftersom det inte fungerar ännnu!! En fråga fråga till mig från kb....Har du ställt in switch C till att på verka rätt kanal i sändaren? Då måste jag fråga tillbaka vad man gör när sändaren visar tre stycken kanaler och jag vet att kanal 5 är till flappsen. Jag skulle vilja använda kanal 8 till 3 vägs-switchen men jag kan inte få fram endast CH 8. Sedan undrar jag vad är ett GY-läge?

  4. #24

    Standard

    Nu är jag ingen futabaanvändare men kan det vara denna sida i manualen som du kan följa? Jag tänker mig att du väjer AUX kanal 8 och tilldelar switch C till denna.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	T10J AUX channel.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	60,2 KB 
Id:	69650
    /Leif

  5. #25


    RCFF - Administratör
    kjnis avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    1 791
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kalle.W Visa inlägg
    Sedan undrar jag vad är ett GY-läge?
    GY-läge är för Futabas gyron. Då kan man direkt välja om det är AVCS (Heading Hold) eller Normal som man ställer in och vilken förstärkning man sätter. Vanliga gyron där man bara ställer Heading Hold, avstängt gyro och Normal på en trevägsswitch (och inte också förstärkningen) behöver ställas med fullt utslag åt ena hållet , mittläge och fullt utslag åt andra hållet. Ibland ser det ut som -100, 0 och +100 och på andra sändare kan det se ut som 0, 50 och 100%.

    /Kjell

  6. #26

    Standard

    Hej Kalle.
    Fick du gyrot att fungera?
    Gott Nytt År
    Kent

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •