Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 53

Ämne: Bygget av Vortex en F3A modell

  1. #21
    Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    450
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Snyggt jobbat Krille med modellen, blir säkert en välflygande och snygg kärra. Kul att gjorde gångjärnstestet, säkert många som funderat kring detta, toppen.

    /Ville
    /Ville
    - Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -

  2. #22

    Standard

    Skoj test! =) Jag skulle ändå använda riktiga Du-Bro-gångjärnet framför fiber. Fibergångjärnet är lite flappigt och börjar spricka efter ett tag, men när det väl händer så är nog kärran rätt sliten. =) Man kan ju ha ett extra gångjärn av den svagare också. Hur är det med pinn-gångjärn? Typ Du-Bros? Jag har mest bara använt Du-bro-gångjärnen du har och pinn-varianten.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #23

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Vingen har blivit plankad och klar, fram och bakkantslister samt ytterändan är limmade och slipade till rätt form.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	vinge5.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	118,4 KB 
Id:	69279
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	vinge4.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	121,7 KB 
Id:	69280

    Fenan har limmats på plats. För att kolla vinklarna på vingrör och fena innan limning började jag med att stötta upp vingröret med en kolfiberstav mot golvet.
    Kollade så att det låg i våg med ett vattenpass. Sedan tog jag min digitala pitchvinkelmätare och nollade den på vingröret.

    Sen kunde jag mäta både stabbens rör samt fenan. Byggmetoden på modellen samt min egna noggrannhet resulterade i att både fenan och stabben är -0,2 grader från vingen. Helt inom tolerans.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kropp1.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	131,1 KB 
Id:	69281
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	invagning1.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	80,7 KB 
Id:	69282
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	invagning3.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	85,6 KB 
Id:	69284
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	invagning2.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	88,6 KB 
Id:	69283
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  4. #24

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Skoj test! =) Jag skulle ändå använda riktiga Du-Bro-gångjärnet framför fiber. Fibergångjärnet är lite flappigt och börjar spricka efter ett tag, men när det väl händer så är nog kärran rätt sliten. =) Man kan ju ha ett extra gångjärn av den svagare också. Hur är det med pinn-gångjärn? Typ Du-Bros? Jag har mest bara använt Du-bro-gångjärnen du har och pinn-varianten.
    ja jag tror det blir riktiga gångjärn.
    Pinn gångjärn har jag använt förr med bra resultat. men jag tycker dom passar sig bättre i friggo vingar då dom inte har så mycket yta för limmet att fästa på om dom inte går in riktigt långt. Balsan på denna modell är ca 9mm bara där gångjärnen fäster. å kör man pinngångjärn så brukar det vara ungefär där som den taggiga delen börjar så tror vanliga blir bättre
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  5. #25

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Har även jobbat lite med Huv och motorkåpa. De kommer så småningom gjutas i kolfiber men först måste jag tillverka formar å innan jag kan göra formar blir det pluggar

    Pluggarna har jag först printat i 3D skrivaren. Sedan är det spackel, massa slipning innan slutligen lacken går på.

    Huven är klar medan motorkåpan är redo för slipgrund och en sista slipning innan lack. Sedan blir det att gjuta formar.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	huv1.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	82,9 KB 
Id:	69285Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	huv2.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	94,8 KB 
Id:	69286Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	huv3.jpg 
Visningar:	134 
Storlek:	132,9 KB 
Id:	69287

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kapa1.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	39,8 KB 
Id:	69288Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kapa2.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	34,5 KB 
Id:	69289Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kapa3.jpg 
Visningar:	115 
Storlek:	36,0 KB 
Id:	69290
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  6. #26

    Lars 41ans avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Inlägg
    410
    Jobb
    Pensionerad pylonflygare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Oj vilken finish!!

    Stort jobb detta med att göra kabinhuv och motorkåpa till en modell man bygger själv.

    Följer bygget med beundran,
    Lars

  7. #27

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lars 41an Visa inlägg
    Oj vilken finish!!

    Stort jobb detta med att göra kabinhuv och motorkåpa till en modell man bygger själv.

    Följer bygget med beundran,
    Lars
    Javisst det är mycket jobb, men att skriva ut på 3D skrivaren ger en bra grund så den sparar mycket tid jämfört mot om jag skulle byggt hela i balsa eller slipat fram den ur ett stycke frigolit eller liknande.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  8. #28

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Nu har modellen fått sina rör för ving respektive stabbens rör inlimmat i kroppen.

    Det horisontella jag tidigare mätte stämde bra men vinkel mot kroppens mittlinje sett ovanifrån va inte rören helt 100% bra. Vingens rör mättes från ändarna på röret till kroppens bakkant, här skiljde det först ca 3mm mellan ändarna på röret så jag fick fila lite i kroppens hål. Sedan stoppade jag in en tandpetare som fick pressa fram röret till rätt läge innan allt limmades med epoxy i kroppen.

    Stabbens rör fick samma behandling men stabbens rör mättes i förhållande till vingens rör.

    Mycket mätande fram å tillbaka men vill man ha en modell som flyger bra så gäller det att alla vinklar är perfekta och vad jag kan se så lyckades jag med det

    Efter det var det dags att forma vingens rotsprygel. Själva sprygeln är i 3mm lättplyfa men innanför den mot kroppen har ytterligare en sprygel i 8mm balsa limmats. Detta för att kunna forma den så den följer kroppen exakt.

    Jag började med att mäta ut vingen i 1grad positiv jämfört mot den delen som motorfästet skall vara på. Detta är för att stabben kommer vara 0 grader, vingen +0,5 och motorn -0,5 mot stabben.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	inmatning.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	107,2 KB 
Id:	69317

    När vingen hade rätt vinkel så ritade jag av hålet där anfalsvinkeljusteraren skall vara och borrade i centrum av det ritade. Borrade först 2mm sedan stegade jag med 0,5mm större borr hela vägen till 7mm som röret som ska limmas in är.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ritat.jpg 
Visningar:	116 
Storlek:	24,6 KB 
Id:	69318

    Såhär ser röret ut.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	justeringsror.jpg 
Visningar:	112 
Storlek:	21,9 KB 
Id:	69319

    Och själva anfalsvinkeljusteraren sett både inifrån och utifrån.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	justerare.jpg 
Visningar:	112 
Storlek:	37,1 KB 
Id:	69320
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	justerareinsida.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	57,6 KB 
Id:	69321
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  9. #29

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Även motorkåpans plugg har fått sig ett lager färg och är nu redo för att gjutas av.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kapa5.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	74,9 KB 
Id:	69322
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  10. #30

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Hjulen jag köpte som va 73mm va för stora i både diameter och bredd. Men med hjälp av en M4 skruv som jag klämde fast hjulen med och sedan monterades skruven på borrmaskinen kunde jag svarva av både bredd och diameter tills det passade.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	hjul.jpg 
Visningar:	100 
Storlek:	107,8 KB 
Id:	69334

    Alla roderhorn samt sidoroderservots roderok görs från en 2mm kolfiberplatta. För att enklast få mönstret på plattan printade jag ut det hela på självhäftande adresslappar. Sedan var det enkelt att grovkapa med dremel och sedan göra finliret på bandslipen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	roderhorn1.jpg 
Visningar:	98 
Storlek:	73,6 KB 
Id:	69335

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	roderhorn2.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	114,5 KB 
Id:	69336

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	roderhorn3.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	114,3 KB 
Id:	69337

    Modellen är i princip helt träfärdig. Jag sparar dock det sista slipandet till strax innan modellen ska kläs.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	monterad2.jpg 
Visningar:	160 
Storlek:	93,2 KB 
Id:	69338
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  11. #31

    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    892
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Vackert!
    Kul att följa.

    // Mats W
    Flygsmurfen

  12. #32

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Plattan som skall hussera sidoroderservo samt mottagarack och mottagare är på plats. Den gjordes i 2mm foam kärna med ett lager 80g kolfiber på varje sida. Samt 3mm kolfiberstav i ändarna som inte limmas mot kroppen.

    Med facit i handen kanske lite onödigt styv men hela plattan väger endast 17g så det är ju ändå godkänt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	servoplatta.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	65,8 KB 
Id:	69360
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  13. #33
    KGs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    49
    Jobb
    pensionär
    Klubb
    ÖMFK / Bergs RC

    Standard

    Bra jobbat, blir kul att se den färdig

    Mvh Kenneth G

  14. #34

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Som jag skrev i mitt inlägg lite tidigare att motorkåpans plugg va färdig för att gjutas av ja då ljög jag. Fick lite skräp i klarlacken så det blev till att våtslipa hela pluggen och polera och vaxa den till en riktigt fin glans.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191204_185212.jpg 
Visningar:	71 
Storlek:	34,5 KB 
Id:	69535

    Men när väl pluggen hade den glans jag ville ha så var det dags att börja gjuta formarna. Jag började med att limma pluggen med smältlim på en skiva av tjock papp. Sedan limmade jag dit bitar av en slags depronliknande skiva jag hade liggande för att kunna dela formen i 2 halvor. Även detta skedde med smältlim.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191213_190246.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	25,3 KB 
Id:	69536

    Men för att inte det skall läcka gelcoat under skivorna så det verkligen blir 2 halvor så la jag blå formlera i alla skarvar, vet inte vad leran är gjord av men den är lätt att forma och med finger och en liten plastskrapa så läggs den fint i skarvar.
    Gjorde även pluppar av lera för att få guider i formen som gör att dom passar ihop perfekt sen.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191214_092114.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	68,5 KB 
Id:	69537Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191214_091441.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	15,6 KB 
Id:	69538

    Sedan sprutade jag PVA släppmedel. Detta är för att delarna skall släppa från formarna och när det är klart tvättas det enkelt bort med vatten. Färgen på medlet är svagt blått.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191214_105126.jpg 
Visningar:	71 
Storlek:	30,0 KB 
Id:	69539

    Sen är det dags för att börja gjutningen. Börjar med 2 lager gelcoat som får härda klibbtort mellan lagren. Ca 2 timmar. Efter andra lagret med gelcoat är det glasfiber och polyester som gäller.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191214_123838.jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	127,9 KB 
Id:	69540Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191214_175219.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	155,1 KB 
Id:	69541

    Sedan tar jag bort mellanväggen på formen och processen börjar om igen, först PVA, sen gelcoat x2 och glasfiber.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191215_084433.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	36,4 KB 
Id:	69542

    På denna sida provade jag att först klibba fast ett lager glasfiber för att sedan väta allt med polyester. Tidigare har jag penslat ett lager polyester först på gelcoat och sedan glasfiber. Båda metoderna har sina för och nackdelar men resultatet blir desamma.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191215_172849.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	54,6 KB 
Id:	69543Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191215_175342.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	61,8 KB 
Id:	69544

    Sen är det bara att dela på formarna, plocka ut pluggen och tvätta bort all PVA med vatten. Lite formlera är kvar att tvätta bort men ytan är nästan helt perfekt.
    Vill jag ha ytterligare finish på formen så kan jag alltid våtslipa och polera den.
    Men då motorkåpan ändå ska lackas så är det inget jag kommer göra. På huven däremot där jag planera att behålla den i ren kolfiber kanske jag lägger lite mer energi på ytfinish i formen.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191216_161305.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	132,6 KB 
Id:	69545Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191216_161730.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	101,9 KB 
Id:	69546
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  15. #35

    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    87
    Jobb
    Dagdrivare
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Du vet uppenbarligen vad du håller på med :-)

  16. #36

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Optimate Visa inlägg
    Du vet uppenbarligen vad du håller på med :-)
    Hehe ja de kanske ser ut så. Men faktum är att detta är den 3'e formen jag gjuter. samt den första formen jag gör som är delad

    Första halvan ligger just i skrivande stund och härdar i formen under vakum, så här kommer en liten steg för steg bildserie för den nyfikne.

    Först vaxas och sprayas formen med PVA släppmedel precis som tidigare

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191218_211427.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	89,7 KB 
Id:	69580

    Sen sprayas ett lim som kallas infutac i formen. Detta blir lite lätt klibbigt och fibern hålls på plats. Sen läggs första lagret av 160g kolfiber på plats.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191218_211812.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	176,2 KB 
Id:	69581

    Andra lagret av fiber vrids 45 grader mot det första för att öka styrkan då fibrerna går i olika riktningar.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191218_212158.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	160,1 KB 
Id:	69582

    Sedan blir det ett lager avrivningsväv eller peelply som det heter.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191218_212907.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	95,7 KB 
Id:	69583

    Här ligger flödesnätet och vakumledare på plats. Detta för att epoxyn lättare ska flöda in i fibern.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191218_214208.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	151,1 KB 
Id:	69584

    Vakumpåsen läggs på plats och täthetskollas.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191218_220109.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	128,9 KB 
Id:	69585

    När allt ser bra ut och verkar tätt så släpper blandar jag epoxy och stoppar ner tillförsslangen ner i muggen med epoxy och den börjar flöda in.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191218_222120.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	71,9 KB 
Id:	69586

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191218_222152.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	149,0 KB 
Id:	69587

    När all fiber är dränkt i epoxy så klammar jag av införingsslangen och då är det bara att vänta tills det härdat.
    Med denna teknik ska man få perfekt förhållande mellan fiber/epoxy och få så lätt och stark del som möjligt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191218_223053.jpg 
Visningar:	84 
Storlek:	147,8 KB 
Id:	69588
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  17. #37

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Första delarna är ute ur formarna med lyckat resultat.

    Jag gjorde 2 olika versioner. En version med 2 lager 160g kolfiber, denna hamnade på en vikt av 55g
    Den andra versionen har ett lager 110g glasfiber samt ett lager 160g kolfiber och väger 44g.

    En komplett motorkåpa kommer således väga ca 110g eller 90g beroende på version. Den lättare versionen är naturligtvis något mjukare och är ungefär som huven till min Wind S Pro i styvhet när man trycker på den. Den versionen är troligen mer än tillräckligt stark men jag tror jag kommer köra på den något tyngre versionen då den känns bättre.



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191226_164220.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	193,1 KB 
Id:	69669Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20191226_170238.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	105,6 KB 
Id:	69670
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  18. #38

    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    892
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Man blir ju imponerad!!
    Skulle vilja veta var du köper den blå leran om du har en länk?
    Behöver den kanske till ett framtida projekt?

    Det där med vacuumgjutning har jag inte provat men det ser spännande ut.
    Vad använder du för pump?

    // Mats W

    // Mats W
    Flygsmurfen

  19. #39

    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 165
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flygsmurfen Visa inlägg
    Man blir ju imponerad!!
    Skulle vilja veta var du köper den blå leran om du har en länk?
    Behöver den kanske till ett framtida projekt?

    Det där med vacuumgjutning har jag inte provat men det ser spännande ut.
    Vad använder du för pump?

    // Mats W
    Den blåa leran är köpt hos carbix. Där köper jag oftast det material jag behöver.
    http://carbix.se/product.html/modell...category_id=25

    En annan bra sida jag köpt från med framgång är Composit 24. Vissa grejer är det mycket bättre pris på än hos tex carbix men tar några dagar längre i leverans.
    https://composite24.se/

    Vakumpumpen jag har är en vanlig som egentligen är till för att fylla AC system i tex bilar med. Köpte på ebay från frankrike har jag för mig och kostade runt 700. På utsidan ser den ut som typ alla andra vakumpumpar och samma med specifikationerna men ofta kan de kosta 1500 och mer.

    Jag har även köpt men inte installerat en vakuum kontroller. Även denna från ebay, med den kan jag ställa in att den kör pumpen till tex -0,95 bar och startar igen vid tex -0,7bar om jag skulle ha en läcka jag inte hittar i påsen vilket har hänt ibland.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  20. #40

    Standard

    Snyggt bygge!

    Vad är det för vakuumkontroll du har köpt? Har du någon länk till den?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •