Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Avios Mig-17 Kolibri turbin

  1. #1
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard Avios Mig-17 Kolibri turbin

    I år kom en kul nyhet som jag bara var tvungen att flyga med Kolibri. Mina klockor ringer inte för Amerikanska flygplan... dom flyger helt enkelt inte bra nog för att man skall casha upp utan att modellen som sådan ligger varm om hjärtat.

    Där emot när jag såg att favoriterna på Hobbyking hade en Mig-17 så var det bara att handla.

    Jag flyger den helt original, original servon, original allt förutom drivlinan då som är en Kolibri turbin. Det ger mig en startvikt motsvarande en 6S EDF setup, kraft motsvrande en het 12S setup och landningsvikt i princip som om du inte hade något batteri allt i EDF-maskinen. Flygtider på 12minuter dessutom.

    Lamberts nya ECU provflygs, extremt snabb till tomgång på 85000rpm ger helt andra möjligheter när man landar. Bromsar behövs inte mer på asfalt tex.

    Vill man köpa mitt konverteringskit så går det bra. Var får ni klura ut själva, eller fråga om i tråden så svarar jag. Finns för Kolibri (T20-T35), K30/45G3 samt X45. (P20 har jag slutat supporta, makes no sense....)

    Maskinen är väldigt snäll och medgörlig som synes även om jag har lite kvar att justera. Flygning #5 här nedan.

    https://www.thingiverse.com/henke2
















    Superhero

  2. #2

    Standard

    Hej, du måste ändra videons youtubeinställningar så att den kan spelas upp via externa sidor.
    /J


    Edit: ser nu att den kunde nås via länk i felmeddelandet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •