Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: FrSky S6R

  1. #21


    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    53
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    MRFS Malmö

    Standard

    Tack för infon. Jag uppdaterade firmwaren i mottagaren till FCC och det funkade

    Gin

  2. #22

    Standard

    Köpte en S8R nyligen. Har några S6R sedan tid och gillar dem.

    Men noterade att den pappersmanual som följer med säger inte ett ord om quick mode. Bara om man tittar på manualen på nätet. Måste vara otroligt svårt om man köpt den för första gången och försöker konfigurera sina kanaler efter "icke quick mode" när mottagaren är i "quick mode" vid leverans. Kommer själv inte ihåg hur jag gjorde, kanske var det nätmanualen jag tittade i direkt.....
    /OlleG

  3. #23


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Manualen härstammar nog från den första leveransen av S6R/S8R för då saknades "quick mode" - som f ö haft olika namn under årens lopp...
    Men absolut att FrSky borde skriva om manualen och berätta om denna "mode".
    Roger

  4. #24

    Standard

    Manualen på nätet är som sagt omskriven. Men inte den kommer med.

  5. #25

    Standard

    Det saknas versionsnummer och/eller datum på pappersmanualen som följer med produkten och man vet ju inte hur länge den har legat i lager innan den säljs. Det går inte heller att få fram vilken version av programvaran som är installerad i mottagaren från fabriken. Bäst är att ladda ner senaste versionen av både manual och programvara från deras hemsida, installera programvaran och märka mottagaren med versionen.
    /Leif

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •