Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Tips bra servo

  1. #21

    Standard

    Bem,
    det stämmer, radion är inköpt på SEMO hobby där man som liten påg sprang stup i kvarten....tror han hette Eddy eller Freddy, en av dem som jobbade där....Flög den första gången i en 2-kanals segelkärra.....radion funkar perfekt fortfarande! Jag har t.o.m kvar Semohobby katalogen där den radion är med.

    Det där KST 325 har jag hört från andra oxå att de använder när de måste ha ett servo att lita på till 100%, hyfsat pris med tanke på att vissa Futaba servo går på 2500-3000:-......

    Metallservo , i alla fall de lite billigare, har jag oxå fått uppfattningen om att de kan få lite glapp med tiden....

    Nu blev det de här lite billigare denna gången....tyvärr har jag en (o)vana att köpa lite mer kvalite än jag egentligen behöver så nu får vi se hur de här funkar över tiden.

  2. #22

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OlleG Visa inlägg
    Verkar vara ett höjdartips! Hittar det på lite olika ställen i Europa men inte Danmark. Har du möjligen den länken?
    /OlleG
    Hej,
    Jag köpte mina KST servon (en hel drös) av Joen Pedersen när jag var på NM F3A 2017 i Danmark. Jag köpte dem på plats av honom på tävlingen men han har en hobbybutik på nätet, www.hobby4u.dk
    Här är KST servona i länken nedan, det finns fler KST servon men de han har där på websidan är nog de vanligaste och bland de mest prisvärda ändå:
    http://www.hobby4u.dk/index.php?opti...d=196&Itemid=2

    Kom ihåg att det är danska kronor, vet ej valutakursen f.n. men det kan nog ha dragit iväg en del så det kan vara ofördelaktigt att handla från Danmark för oss numera p g av valutan.

    Har ett gäng KST servon jag köpte (se bilden nedan), som jag planerar att använda i nån F3A kärra framöver. Motsvarande Futaba S.BUS servon jag brukar använda är väldigt mycket dyrare. S.BUS är ju inget jag "måste" ha, men har funkat bra och de Futaba BLS S.BUS servon (olika för höjd, skev och sida) jag använder har i och för sig varit bra men det svider rejält i plånboken när man skall ha en fem sådana servon till ett plan (ca 5 tusen SEK i detta fall, ändå köpte jag dem från RC Japan och tjäna en hel del på det trots tull och moms jämfört med att köpa i Sverige där kalaset skulle gått på ca 6500 SEK).

    /Bo

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	KST_servon.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	107,3 KB 
Id:	69140

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •