Reklam

Sidan 3 av 3 FrstaFrsta 123
Resultat 41 till 42 av 42

mne: ntligen en som vgar sga ifrn!

kjnis avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlgg
    1 315
    Klubb
    stersunds Modellflygklubb

Standard

Nej, Norge kanske inte skall vara den frsta frebilden nr det gller administrativa dokument. Jag har jobbat ganska mycket inom den norska sjukvrden senaste 10-12 ren och norrmnnen sjlva kategoriserar ofta Norge som "den sista bolsjevik-staten".

Hur som helst, fr den som vill lsa den norska frlagan till Modellflyghandboken finns den att lsa via denna lnk:

Modellflyhndboka

Min uppfattning r att vra nuvarande gemensamma (SMFF och RCFF) svenska skerhetsregler ganska vl tcker in det som behvs. Uppenbarligen tnker ven TS s d man meddelat att reglerna inte behver revideras utan gller i nuvarande form fram till 2022. D skall enligt EASA/EU regleringen av modellflyget vara harmoniserad ver hela EU.

Vi kan allts inte sl oss till ro nnu men den framtida pverkan tror jag att vi mste driva via EMFU p mera central niv inom EU. Har svrt att tro att vi kan pverka TS att i sin tur pverka EASA/EU.

Vra egan regler som gller fram till 2022

Med vnlig hlsning,
    Kjell

Reg.datum
    Dec 2019
    Inlgg
    10
    Jobb
    Inspektr flygtrafiktjnst
    Klubb
    MFK Gamen Norrkping

Standard

Sen kan man ven ha i tanke att om man sjlv, som frbund, infr strngare egna freskrifter n vad som krvs r det ganska sannolikt att myndigheten kommer att vlja att utva tillsynen p den egenfreskrivna nivn.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •