Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Byta antenn på Taranis Plus

  1. #1

    Standard Byta antenn på Taranis Plus

    Antennen har gått sönder lite i leden och skulle behöva bytas. Är det någon som gjort den operationen. Tydligen ska det finnas två varianter varav den sena bara är att skruva bort men så är det inte på min radio.

    /Mats

  2. #2

    Standard

    Ja, antennen sitter fastlödd på TX modulen.
    Tar väl 10 minuter att byta om man har en ny komplett antenn, något längre tid om man ska byta kabeln i antennen.

    Skickat från min Armor_6E via Tapatalk

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har för mig att min antenn också gick sönder i leden och att det var nån plast-tapp som gav vika. Jag borrade hål rakt igenom och pressade dit en bit passande pianotråd vilket fungerar perfekt. Se bara till att akta antennkabeln under den operationen...
    Roger

  4. #4

    Standard

    På min är det gaffeln som plasttappen sitter i som har gått sönder. Jag får väl försöka hitta en antenn på nätet. Men det är väl risk att det är lång frakttid så här i Coronatider. Men radion är ju inte obrukbar då antennen sitter fast men är lite överrörlig om säger så.

    Jag har en antenn från en gammal Frysky modul och även en modul i en konverterad radio som nog aldrig lär bli använd igen. Det är en antenn med gängor. Vet inte om det skulle gå att ta fästet och antennen från den och göra om till en gängad variant.

    /Mats

  5. #5

    Standard

    Halloj,har två antenner liggandes till x9 modellen.fick fel 2ggr.. ^^

    är en sån här variant,kan du få gratis om det är rätt..Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	17A36CA9-B3F3-40BD-AD0C-54593701812C.jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	23,8 KB 
Id:	70307

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tragi702 Visa inlägg
    Halloj,har två antenner liggandes till x9 modellen.fick fel 2ggr.. ^^

    är en sån här variant,kan du få gratis om det är rätt..Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	17A36CA9-B3F3-40BD-AD0C-54593701812C.jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	23,8 KB 
Id:	70307

    Du har PM

    /Mats

  7. #7

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	9613A63A-B65C-4EFD-92D3-2A89D66FC200.jpg 
Visningar:	36 
Storlek:	31,9 KB 
Id:	70318 Här är dom
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	0791BAEF-9B1F-4F21-BBAA-E89ACC02A817.jpg 
Visningar:	28 
Storlek:	91,2 KB 
Id:	70317  

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •