Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 68

Ämne: Val mellen Jumper T16 Pro och FrSky X10S?

  1. #21

    Standard

    Försöker nog hitta någon inom EU som säljer den. Speciellt nu är det mer predikterbart. Med England är det som förut än så länge eller hur? Fram till årsskiftet.
    /OlleG

  2. #22


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jodå - England fungerar bra t v. Kolla bara deras fraktkostnader - ibland är företagen där väldigt duktiga att ta betalt för frakten till Sverige. Men det gäller som sagt inte alla.
    Roger

  3. #23

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Inte säker man tror att det är som du skriver om England. Kanske skyldig Banggood en halv ursäkt, ser ut som att ingen affär kommer att ha Radiomaster i lager för än mitten av juni, men som sagt bara en halv ursäkt till BG för att de har för optimistiska tidplaner.
    Här är en lista med länkar till de som säljer Radiomaster
    https://www.radiomasterrc.com/buy

  4. #24


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Du behöver inte vara osäker på hur det är med England för det är som OlleG skriver, Uffe. Sen får vi se hur det blir senare men idag är det som det varit. Handlade därifrån för ett par månader sen utan problem.
    Roger

  5. #25

    Standard

    Hei.
    Jeg er ny på forumet og norsk.
    Starter mitt første innlegg med opplysning om at radiomaster X12S finnes nå på lager i Norge.
    https://www.modellflybutikken.no/pro...aster-16s-hall
    Hvordan det stiller seg økonomisk og handle i Norge for svenske beboere vet jeg ikke, da jeg ikke kjenner
    svenske toll og moms regler.
    Mvh.

  6. #26

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Det är väl ytterligare en sändare på gång.
    Jumper har lärt av misstagen med bandkablarna på T16 och lanserat en T18.
    Det som skiljer T18 mot T16 är än så länge enbart att T18 går att få med inbyggd 5 i 1 modul som även innehåller så kallad "900" MHz modul för längre räckvidd än 2,4 GHz.
    Varken Radiomaster TX16 eller Jumper T18 verkar ute riktigt annat än förserier (Den norska länken skriver begränsat antal).
    De har förvisso uppdaterats med "nightly" mjukvaror som ska ha löst de allra första buggarna.
    Rykten viskar att man T18 ska komma med högupplöst touchskärm senare men just nu levereras den med samma som T16
    Jumper T16 lär levereras med "riktiga" kablar i stället för de dåliga bandkablarna numera.
    Jag hade nog väntat ett par månader om jag inte är beredd att uppdatera systemet som den levereras med i dag.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  7. #27

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlägg
    Varken Radiomaster TX16 eller Jumper T18 verkar ute riktigt annat än förserier (Den norska länken skriver begränsat antal).
    De har förvisso uppdaterats med "nightly" mjukvaror som ska ha löst de allra första buggarna.
    Rykten viskar att man T18 ska komma med högupplöst touchskärm senare men just nu levereras den med samma som T16
    Jumper T16 lär levereras med "riktiga" kablar i stället för de dåliga bandkablarna numera.
    Jag hade nog väntat ett par månader om jag inte är beredd att uppdatera systemet som den levereras med i dag.
    Radiomaster:
    Ett par saker är inte helt korrekta
    OpenTX 2.3.9 supportar Radiomaster och detta är en skarp version ingen "nightly"
    Även mjukvaran för Multi modulen har stöd i senaste versionen 1.3.1.9
    Men touchskärm kommer inte att få stöd förrän i version 2.4.

    Jumper T18
    Den kommer att levereras utan touchskärm kommer att finns som tillbehör senare.
    Både Jumper T18 och Radiomaster har kontakterade kablar i i stället för band kablar
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Radiomaster.jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	108,5 KB 
Id:	70999

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	multi.jpg 
Visningar:	59 
Storlek:	66,9 KB 
Id:	71000

  8. #28

    Standard

    Hej
    Är det någon som beställt och fått sin Radiomaster T16S? Var beställdes den i så fall?
    /OlleG

  9. #29

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OlleG Visa inlägg
    Hej
    Är det någon som beställt och fått sin Radiomaster T16S? Var beställdes den i så fall?
    /OlleG
    Beställde från Banggood och den är på väg, den var i Kolding i Danmark den 4 juli, så den bör komma vilken dag som helst

  10. #30

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OlleG Visa inlägg
    Hej
    Är det någon som beställt och fått sin Radiomaster T16S? Var beställdes den i så fall?
    /OlleG
    Nu kom den !!!!!


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20200708_210804.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	59,9 KB 
Id:	71127
    Senast redigerat av uffe_46 den 2020-07-08 klockan 21:20.

  11. #31

    Standard

    Berätta gärna dina iaktagelser när du provat. Vad blev slutsumman?
    /OlleG

  12. #32

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OlleG Visa inlägg
    Berätta gärna dina iaktagelser när du provat. Vad blev slutsumman?
    /OlleG
    Det ska jag göra så långt funkar det bra, kopierat över modeller från min Jumper och testa crossfire, det gick bra, Det fina med Crossfire är att man inte behöver binda om, om man flyttar modulen till en annan radio. tänkte prova den i eftermiddag med några drönare

  13. #33

    mrfxcoupes avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    260
    Jobb
    Hyrdraultekniker SCA Underhåll.
    Klubb
    MFK Skvadern

    Standard

    Hej på er.
    Vill bara säga att HAB.SE har Radiomaster TX16S till salu. Bekvämare kanske att köpa lokalt och få lite support.

    Så ni vet.

  14. #34

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mrfxcoupe Visa inlägg
    Hej på er.
    Vill bara säga att HAB.SE har Radiomaster TX16S till salu. Bekvämare kanske att köpa lokalt och få lite support.

    Så ni vet.
    Nu vet vi. men det vi inte vet är lagerstatus och leverans tid ..

    Och för att ingen ska missförstå så i meningen "Kan kopplas mot de flesta 2,4G mottagare på marknaden och har full suport för Crossfire systemet." så full support för Crossfire systemet avser JR modules fack, så för att köra crossfire protokollet måste man ha en TBS Crossfire modul i detta fack, den får man köpa till extra

  15. #35

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mrfxcoupe Visa inlägg
    Hej på er.
    Vill bara säga att HAB.SE har Radiomaster TX16S till salu. Bekvämare kanske att köpa lokalt och få lite support.

    Så ni vet.

    Sjukt dyrt och vilken support på vad då?

    Bästa och snabbaste supportern får man direkt av Radiomaster på https://www.radiomasterrc.com/contact

    //R

  16. #36

    Standard

    Beställde min TX16S från UK / ebay, 3 dagar efter betalning hade jag den i hemma i handen. Sjukt nöjd....någon support från HAB.se kommer jag aldrig att behöva, deras priser är...hmmm.....inga kommentarer

  17. #37

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Hitta en ny trevlig funktion i Radiomaster T16 och Jumper, man kan klona från sina modeller från någon annan Frsky sändare och gör man enligt dessa videos så behöver man inte binda om mottagaren, testa att klona från min Horus X12 til radiomaster och det funka bra. Man pratar om man måste använda nightly build i videon, men nu har Open TX 2.3.9 kommit ut så det funkar i den.




  18. #38

    Standard

    Har ni hunnit prova sändaren? Hur känns spakarna? (Helst i jämförelse med Taranis eftersom det är min nuvarande sändare).
    /OlleG

  19. #39

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Jag har gjort ca 15 flygningar med min, inga problem, både me crosfire modul och den interna modulen. Känns bra i handen spakarna är bra, Motståndet är ett bra medelvärde, gillar lite lösare spakar när jag flyger drönar och mer motstånd för plan, jag tycker att medelvärdet är bra och det går att justera. Sammanfattning väldigt nöjd med min. Kör med Biltemas 18650 batterier och de vara en bra stund.

  20. #40

    mrfxcoupes avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    260
    Jobb
    Hyrdraultekniker SCA Underhåll.
    Klubb
    MFK Skvadern

    Standard

    Ha Ha Ha .. Vad mycket bitchig attityd jag fick bara för jag sade att HAB säljer Radiomaster. :-D
    Men skit i det, så är det.

    Fann denna video ifrån en modellplans flygares perspektiv och inte ifrån FPV flygare som dom mesta videon är av. Det är lite grejer som inte är som dom borde vara ,men det är också skillnaden på en dyr och billig radio.. Billig radio måste ju dra in på kvalité. Se denna video. Men jag skall också säga är att jag har köpt en Radiomaster TX16S. Får se om jag gjort något dumt eller ej.

    https://youtu.be/WNkXDpYlR3k

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •