Reklam

Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Rcm&e

dunkers avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    MFK Looping Gävle

Standard Rcm&e

Hej!

Är det någon prenumererar på RCM&E och som fått nummer 5 (Maj-2020) av tidningen? Se bif. bild...
    I min brevlåda har den ännu inte kommit!?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	RCM-E-Maj-20.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	117,0 KB 
Id:	70680  
    /Tomas D.

Anders Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tre Aviatörer

Standard

Jag har inte heller fått den, men det kom ett mail för ett tag sen att man hade distrubitionsproblem pga virus. Kommer men försenat sa man.
    Oldtimer!

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

I mellantiden kan ni läsa webversionen på modelflying.co.uk
    Beroende på förseningarna har man öppnat för pappersprenumeranter att även läsa onlineversionen av RCM&E.
    Mycket praktiskt och trevligt att kunna läsa juninumret redan nu :-).

dunkers avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    MFK Looping Gävle

Standard

Tack för info!
    /Tomas D.

mrfxcoupes avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Jobb
    Hyrdraultekniker SCA Underhåll.
    Klubb
    MFK Skvadern

Standard

Den har inte heller kommit ut till Kioskerna. Och nu annonserar RCM&E ut Juni numret på deras hemsida. ( Är medlem både med dom på Facebook och på deras hemsida) Lite jobbigt. :-/

dunkers avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    MFK Looping Gävle

Standard

Ännu ingen tidnig, sju veckor efter utgivningsdag i England. Däremot fick jag en ritning som jag beställde från England (Sarik) för drygt en vecka sedan. Visst är det konstigt, båda distrubieras ju med posten till min brevlåda!?
    /Tomas D.

uffe_46s avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

Standard

Mycket post och paket samfraktas på passagerarplan. Det har varit en dramatisk minskning av antalet flighter i Europa, men nu är det på väg upp igen
    Jan: 3,494Feb: 3,647Mar: 730Apr: 750May: 1,207
    Att du fick din ritning beror nog på att den går som brev, med tidningar går med b-post och har inte samma höga prioritet

mrfxcoupes avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Jobb
    Klubb
    MFK Skvadern

Standard

Någon som har fått Juni numret av RCM&E ? Det har inte kommit heller till Pressbyrån jag köper tidningen i.. :-(

dunkers avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    MFK Looping Gävle

Standard

Jag har ännu inte fått Maj numret.!?
    /Tomas D.

mrfxcoupes avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Jobb
    Klubb
    MFK Skvadern

Standard

Någon som fått eller köpt Juni numret av RCM&E?

mrfxcoupes avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Jobb
    Klubb
    MFK Skvadern

Standard

Jag vill bara informera om att lär ta ett tag innan vi ser RCM&E igen i våra tidnings kiosker. Har varit hos min pressbyrå som jag köper tidningen hos och hon gick in på datorn och kollade hos sin tidningsleverantör.
    Dom brittiska tidningarna kommer inte in längre. Många brittiska tidningar har slutat ge ut tidningar i pappersform och gått över digitalt. Kan inte säga om RCM&E framöver bara kommer finnas digitalt men det ser inte ut att komma i pappersform in närtid. Så även Juni numret är inte skickat heller. Vet inte hur det går för er prenumeranter. Detta pga Corona-16
    Så ni vet. Peter

dunkers avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    MFK Looping Gävle

Standard

Jag mejlade RCM&E och fick följande svar:

"Due to the increase in border controls and delays for commercial transportation at national boundaries, we are not able currently to guarantee that you will receive your magazine copy.

We cannot guarantee delivery as we rely upon the complex international distribution networks which are each suffering their own challenges at this time, and we do expect delays and disruption for the next few months.

We have therefore decided that it would be fairer for you to not mail at this time so that you don’t lose out on any issues you have paid for. For this period, in order that you don’t miss any content from the magazine, we are extending to you free access for the foreseeable future to the digital archive of our magazines, where each issue will be placed once published. We will continue this until we can be confident that our supply chain has returned to normal."

Jag är inte bra på Engelska men kanske nå'n här i forumet kan sammanfatta?
    /Tomas D.

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

Google translate är din vän:

"På grund av den ökade gränskontrollen och förseningarna för kommersiell transport vid nationella gränser kan vi för närvarande inte garantera att du kommer att få din tidskriftskopia.

Vi kan inte garantera leverans eftersom vi förlitar oss på komplexa internationella distributionsnätverk som var och en lider av sina egna utmaningar för närvarande, och vi förväntar oss förseningar och störningar de närmaste månaderna.

Vi har därför beslutat att det skulle vara rättvisare för dig att inte skicka post för närvarande så att du inte förlorar tidskriftskopior som du har betalat för. För den här perioden, för att du inte ska missa något innehåll från tidningen, utvidgar vi till dig fri tillgång under överskådlig framtid till det digitala arkivet för våra tidskrifter, där varje nummer kommer att placeras en gång publicerat. Vi kommer att fortsätta med detta tills vi kan vara säkra på att vår leveranskedja har återgått till det normala.
    "

Det digitala arkivet finner du här: https://www.modelflying.co.uk/members/DigitalEditions/
    Man måste registrera sig på siten och om jag minns rätt så måste man i något steg ange sitt prenumerationsnummer eller liknande för att få tillgång till tidningen i digital form.

Anders Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tre Aviatörer

Standard

Såhär skrev dom på sin FB-sida i tisdags, vi kan väl hoppas att det stämmer.

The new July issue will be dropping through the letterbox any day now. We're very pleased to say that overseas print copies will recommence with this issue too. Check out the preview....

https://www.modelflying.co.uk/…/rcme-july-2020-is-here/27278

Meddelandet till Dunker ovan fick jag när jag mailade för en månad sedan, så det är väl standardsvar till alla som hör av sig.
    Oldtimer!

dunkers avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    MFK Looping Gävle

Standard

HURRA! I dag kom Juli Nr av tidningen RCM&E i min analoga brevlåda!

Nu återstår att se hur det blir med Maj och Juni numren som jag ännu inte fått?
    Senast redigerat av dunker den igår klockan 05:17.
    /Tomas D.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •