Reklam

 
Sidan 25 av 25 FörstaFörsta ... 15202122232425
Resultat 481 till 491 av 491

Ämne: Vi bygger SpeedBob 800/1060!

  1. #481
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Blev sugen och påmind om att man faktiskt fortfarande har liggande projekt med denna fantastiska kärra..!
    Börjat fortsätta lite på min förstärka vinge utan vingspetsarna..!! Sen tog jag upp den underliggande, jag började på, och kika hur mycket som är kvar att göra etc, insåg också varför den kärran stannade upp…

    Lyckades alla få ihop en SpeedBob tillslut som var med på detta projekt?

  2. #482

    Lars 41ans avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    686
    Jobb
    Pensionerad pylonflygare
    Klubb
    RFK Skilling, Jönköpings RFK

    Standard

    Jag byggde och flög SpeedBob 1060. Den lever än...
    Byggsatsen till SpeedBob 800 ligger fortfarande orörd inkl. motor, ESC m.m.
    Ser fram mot att ha den som välflygande lätt kärra under 250 gram.

    Lars

  3. #483

    Standard

    Jag köpte tre st SpeedBob 1060.
    - Den grönvita jag nyss fått klar
    - Sen tänkte jag bygga en clean V-tail, men en flygare här köpte kitet och den for till Finland och blev nästan klart träbyggd och var till salu. Vet ej om den blev såld.
    - Hade även en till 1060 som jag beställde till nån redan i tidigt skede, glömt bort vem... undrar om det var nån lokalt här som ville stöda konceptet "ett bygge per år"/"massbygge".
    Och så köpte jag en 800 som bytte ägare i samband med en massa grejer till och från mig. Den har jag inte följt upp vad det hände med.

    Jag är nästan sugen på börja på nästa "massbygge"... En högvingad bobber-liknande modell eller nåt sånt. Alltså ett coolt flyg man kan starta och landa med för att öva "korsade roder" och landa i sidvind osv osv, lära sig landa "som på riktigt". Lätt, nätt elkärra. Även här kan alla välja mellan olika mycket plankning, olika klädsel, fjädrande landställ, olika färger, hjul, motor, skala-likhet, nosshjul/sporrhjul, osv. Kanske en lågvingad "bobber". Alltså alla utgår från samma "paket" men kan modifieras av byggaren eller bygga precis som det är tänkt. Typ 100-120 cm vingspann. Designar eget kit eller alla köper samma befintliga kit om det finns (inte lika fränt dock)?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #484

    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    55
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Västerviks MFK

    Standard

    Har en SpeedBob 1060 flyger den ofta, med 3s 1300 och 3s 1550mha,
    Har inte haft nåra incidenter med den,

  5. #485

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Jag köpte tre st SpeedBob 1060.
    - Den grönvita jag nyss fått klar
    - Sen tänkte jag bygga en clean V-tail, men en flygare här köpte kitet och den for till Finland och blev nästan klart träbyggd och var till salu. Vet ej om den blev såld.
    - Hade även en till 1060 som jag beställde till nån redan i tidigt skede, glömt bort vem... undrar om det var nån lokalt här som ville stöda konceptet "ett bygge per år"/"massbygge".
    Och så köpte jag en 800 som bytte ägare i samband med en massa grejer till och från mig. Den har jag inte följt upp vad det hände med.

    Jag är nästan sugen på börja på nästa "massbygge"... En högvingad bobber-liknande modell eller nåt sånt. Alltså ett coolt flyg man kan starta och landa med för att öva "korsade roder" och landa i sidvind osv osv, lära sig landa "som på riktigt". Lätt, nätt elkärra. Även här kan alla välja mellan olika mycket plankning, olika klädsel, fjädrande landställ, olika färger, hjul, motor, skala-likhet, nosshjul/sporrhjul, osv. Kanske en lågvingad "bobber". Alltså alla utgår från samma "paket" men kan modifieras av byggaren eller bygga precis som det är tänkt. Typ 100-120 cm vingspann. Designar eget kit eller alla köper samma befintliga kit om det finns (inte lika fränt dock)?
    Guess what!
    Den Premiärflög idag i solen i vindstilla! :-D Tog ju inte så många år... Blev lite smått filmat på den från idag när vi flög lite ett och annat. Den flög ju hur snällt som helst! Trimmade några blips på höjdrodret, i övrigt inget märkvärdigt alls. Ska flyga den några ackar till med nuvarande propeller och sen åker motorkåpan och aluspinner med folding Aeronaut-prop på så nosen blir mer slim. Har blyvikter nu istället. Tattu 3S 1300 45C-acken är under luckan, flög 4,5 min och acken är på 4,02 per cell, så kan flyga en hel del till ännu. Kallt om fingrarna... Jag flög inte mycket fullgas heller, bara vänja sig. Bra flyg! Bra jobbat med kit, skärning, anvisning och all info i tråden. Nu dags för nästa massbygge.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5033.JPG 
Visningar:	69 
Storlek:	229,4 KB 
Id:	76967

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	SpeedBob1060Premiere29okt2023MickeM.jpg 
Visningar:	53 
Storlek:	70,1 KB 
Id:	76966
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #486
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Grattis till en lyckad maiden ! Tog sin lilla tid men tillslut så

  7. #487
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2974.jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	959,0 KB 
Id:	77129 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2972.jpg 
Visningar:	58 
Storlek:	995,4 KB 
Id:	77130

    En V2 vinge på gång(underliggande version), kommer bli glasad i slutändan !

  8. #488

    Standard

    Du bygger du! :-D
    Var målet underliggande/lågvinge, eller är det hastighet du är ute efter? Eller även också hållbarhet?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #489
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Underliggande vinge pga… snyggt !? Och gillar efxtra som finns(fanns?) på hobbyking hur den glider i luften som har underliggande vinge.

    Så denna V2 har en smalare kropp, _betydligt_ styvare vinge pga vingbalk av stående 3mm lättply med webbar sam är helplankad med 1mm balsa, mindre skevroder och lätt V-form på vinge.

  10. #490
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3055.jpg 
Visningar:	71 
Storlek:	482,1 KB 
Id:	77309

  11. #491

    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    141
    Jobb
    fritidsforskare
    Klubb
    fk spinn söderköping

    Standard

    går det att köpa en sådan kärra någonstans?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •