Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nya ackar?

  1. #1
    Zazzus avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    276
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard Nya ackar?

    Nu har jag kört med Hobbyking ackar i snart 10 år, men nu skall jag köpa något annat/bättre.
    Jag har funderat på Hacker eller Gens ace är det någon som har erfarenhet från framförallt Gens ace.
    Det är 6S paket det gäller.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Har Tattu ackar, fast mycket mindre än 6S, bara 1S och 4S. Tror Tattu och Gens ace är från samma tillverkare, men är osäker. Jag tycker dock att Tattu är bra, de har hållit kapacitet bra än så länge för 1S. 1S håller ganska dåligt annars tycker jag. 4S har jag bara kört 10 ggr så svårt att säga nåt.

  3. #3
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Det är samma, tattu tror jag är dotterbolag..

    jag gillar tattu, gens Ace är jag inte lika imponerad av..

    varför skrotar du HK ackar? Jag kan säga att jag är mer nöjd med deras ackar (6s) för 500kr än dualsky för över 800kr.. upplever HK acket leverera mer än dualsky och då ska dualsky ha 75C och HK ”ynka” 45C, viktskillnad är väl 15g.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Testa Turnigy Nano-Tech Plus - har fungerat väldigt bra hos oss.
    Roger

  5. #5

    Standard

    Köp nya färska ackar, det tror jag är bästa svaret. ;-) Och sen sköter du om dem.

    Börjar man gå in på märken så vet jag inte vad jag ska tro...
    Jag har Turnigy Nano-Tech... hälften skräp (ej svullna, bara celler som dött), hälften helt OK.
    Jag har haft vanliga Turnigy... de svällde som ballonger (för att jag pinade dem), men de levererade.
    Har många Gensace, flera 6S (5000, 6000, 8000), ingen svullen, men inte vet jag om de uppfyller C-talen, men alla är kvar och fungerar bra, har dock skött dem och inte dragit dem under 3,8V.
    Gravity helt OK än förutom de jag själv förstört. De blir inte gasballonger, men de blir hårda o rundare.
    Tattu, alla tipptopp än, dock inte använt dem jätteofta, känns robusta, dock bara små såna.
    FlightPower... 5000 2S iofs, mina är för gamla för att jag ska nämna nåt om dem.
    Zippy... vissa är bra än fast de är gamla (8000 3S), men de mindre ackarna tappade stinget.
    Hyperion... bra, men va dyra dom va.
    Osv... har flera märken.

    Har 50+ ackar idag men använder dem för lite. Jag sköter dem bättre idag än förr. Så jag ska inte uttala mig om ackars kvalitet då jag kanske inte skött de tidigare bra. Vissa är tåligare än andra.

    Skulle jag köpa nya ackar idag så skulle jag kolla vad jag får tag på. Sen bilda mig en uppfattning, sålla, vela, blunda och klicka köp. :-D

    Snåla inte med C-tal om du inte måste. Känns det för tungt, gå ner i C-tal eller kolla andra ackar.

    Blev du klokare på mitt inlägg, säg vad du kom fram till så det blir lättare för mig att köpa ackar nästa gång. :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Det finns ett ganska nytt företag på marknaden Chinahobbyline, de har bra priser och ackar med högt C-tal, om köper från deras Europa lager är det väldigt snabb leveranser ca 5 dagar. Köpt några 4s 1500mah och 1800mah, samt 6s 5000mah och väldigt nöjd med dem
    https://chinahobbyline.com/index.php...egory&path=177

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har också hört en del positivt om CHL-ackarna men när jag hade behov så var det slut på de flesta storlekarna. Får väl testa nästa gång men Turnigy Nano-Tech Plus är en riktigt bra ack med ovanligt lågt Ri.
    Roger

  8. #8

    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    141
    Jobb
    fritidsforskare
    Klubb
    fk spinn söderköping

    Standard

    hobbykings graphene ackar tycker jag är grymma.sen är det ju som alltid att man måste sköta sina ackar och inte misshandla dom.nackdelen är väl att dom är betydligt tyngre än andra ackar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •