Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Spektrum ix12?

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jo, mina synpunkter på denna sändare har nog framgått av tidigare inlägg och det är min primära sändare f n. Flyger också några kärror med min Horus X12s samt mina inomhuskärror med min lilla Jumper T12 Plus-sändare - främst för att den tar flera protokoll samt att den är liten och smidig att ta med sig till inomhusflygandet.
    Roger

  2. #22


    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    139
    Jobb
    Autoexperten
    Klubb
    MFK Hudik

    Standard

    Låter bra. Då är det väl bara att köra...
    Kör som en örn... örn örn örn

  3. #23

    Lars 41ans avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    686
    Jobb
    Pensionerad pylonflygare
    Klubb
    RFK Skilling, Jönköpings RFK

    Standard

    Intressant diskussion om denna Spektrum ix12 sändare.

    Har själv använt Spektrum i mer än 10 år och gillar upplägget.
    Skulle dock vilja veta till vilka funktioner man kan behöva mer än 9(nio) kanaler.

    Vänligen hjälp mig förstå denna gåta!
    Lars

  4. #24


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Skalaflyg, helikopter , etc. tänk en kärra med infällbara ställ, luftbroms/ar, hjulbroms, skev/höjd/sida, klaff , kabinhuv som öppnas, en pilot som rör huvudet, lampor , bombfällning, luckor.. tja, listan kan göras lång
    Ix12 har 12 kanaler, min Vbar control har så många man behöver = nästan hur många som helst. Fråga mig inte hur det fungerar rent praktiskt. Behöver man då alla?. Definitivt inte. Sen är det ju inte begränsat bara till flyg, tänk dig båtar, och andra fordon

  5. #25


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Sen gillade jag användargränssnittet bättre än i t ex DX9. Har man kommit ifrån en Horus X12s så är det liiite svårt att gå tillbaka till ett textbaserat, monokromt gränssnitt...
    Roger

  6. #26


    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    139
    Jobb
    Autoexperten
    Klubb
    MFK Hudik

    Standard

    En till fundering jag kom på, hur fungerar skärmen när det är kallt ute?
    Kör som en örn... örn örn örn

  7. #27


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kan inte svara på köld-frågan på annat sätt än att jag började använda min iX12:a i slutet av februari detta år och även om jag flyger nästan varje dag även vintertid så var det ju i slutet av vintern. Men fungerade utan problem gjorde den. Min Horus X12s har också färgskärm (dock ej touch) och den har fungerat alldeles utmärkt vintertid.
    Roger

  8. #28

    Standard ix 12

    Jag har en Spektrum ix2 som jag kört med under 2 säsonger utan problem och är så pass nöjd med den att jag funderar på att byta upp mig till en ix20, (inte värt priset men....). Hör av dig om du är intresserad av att köpa min ix12.

  9. #29

    Standard

    Jag har köpt en AR637T och den programmerar jag direkt från min ix12:a. Fungerar hur bra som helst, synd att det bara är 6 kanaler med det kanske kommer någon med fler kanaler.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •