Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Bra butik för batterier tex LiIon 16500, 21700. Bra sortiment, god lagerhållning!

  1. #1


    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    12
    Jobb
    Pensionär.
    Klubb
    SRFS, TMF

    Standard Bra butik för batterier tex LiIon 16500, 21700. Bra sortiment, god lagerhållning!

    Hej,

    Har köpt batterier med lödfanor här: https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-i...00mah-10a.html

    Mycket nöjd med deras priser på kvalitets ackar.

    Krympslang: https://www.akkuparts24.de/Schrumpfschlauch

    Mvh
    Johan
    Senast redigerat av akerblad den 2020-10-24 klockan 09:37.

  2. #2

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Hej.
    Synd bara att så många leverantörer inte säljer färdiga batteripack. Att löda direkt på polerna är inget att rekommendera.

    /Ville
    /Ville
    - Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    12
    Jobb
    Pensionär.
    Klubb
    SRFS, TMF

    Standard

    Det behövs inte då men du kan köpa med lödfanor.
    Senast redigerat av akerblad den 2020-10-24 klockan 16:40.

  4. #4

    Standard

    Tänkte beställa 8 st NiMH Eneloop för 16 EUR men avstod eftersom frakten kostar 12 EUR.
    /Leif

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    12
    Jobb
    Pensionär.
    Klubb
    SRFS, TMF

    Standard

    Frakten är dyr men priserna så bra att det kan löna sig ändå. Vanliga Eneloop utan lödfanor finns dessutom till hyfsat pris i Sverige. Största nyttan av detta företag har du när du vill ha lödfanor.
    Senast redigerat av akerblad den 2020-10-24 klockan 16:41.

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Hej.
    Synd bara att så många leverantörer inte säljer färdiga batteripack. Att löda direkt på polerna är inget att rekommendera.

    /Ville
    Läste du ens inlägg 1?

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Tänkte beställa 8 st NiMH Eneloop för 16 EUR men avstod eftersom frakten kostar 12 EUR.
    Ja, nä jag tänkte köpt två skivor saltgurka idag men tog den inte heller från Tyskland pga frakten.

    Vad är det mer er liksom? Nån rekommenderar en riktigt bra hemsida som säljer ett stort utbud av celler och det kommer diss på diss på diss. Skäms.

    Citat Ursprungligen postat av akerblad Visa inlägg
    Största nyttan av detta företag
    Lär väl vara att du kan köpa de batterier du behöver! Du ger en riktigt bra länk och skall inte behöva försvara dig för det.
    Superhero

  7. #7

    Standard

    Äntligen! Visste inte att det hette lödfanor, men har sökt LiIon med "lödöron" utan att hitta nåt bra ställe. Vill inte punktsvetsa direkt på cellerna, skulle inte orka lägga tid på skaffa sån utrustning, lära mig och sen ändå inte lita på att jag gör det bra och att det håller. Har förr tänkt köpa från nåt ställe som gör färdiga paket, men de har ju aldrig rätt form, bäst göra själv. :-) Tackar!

    Sen är ju frågan om de ens skickar hit till Åland. En bonus om de skickar momsfritt.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    12
    Jobb
    Pensionär.
    Klubb
    SRFS, TMF

    Standard

    Åland tillhör EU så det ska inte vara något problem. Du får nog betala moms. NKON är hyffsat stora: https://www.youtube.com/watch?v=0QuNkDLYwcE

  9. #9


    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    12
    Jobb
    Pensionär.
    Klubb
    SRFS, TMF

    Standard

    Sorry, av gammal vana kallar jag dessa lödfanor. Lödöron i min värld har ett hål i sig. Tur att du förstod trots min benämning.

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    12
    Jobb
    Pensionär.
    Klubb
    SRFS, TMF

    Standard

    Tack för ditt stöd Henke2!

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av akerblad Visa inlägg
    Åland tillhör EU så det ska inte vara något problem. Du får nog betala moms. NKON är hyffsat stora: https://www.youtube.com/watch?v=0QuNkDLYwcE
    EU i all ära, men Åland är inte som Finland eller nåt annat land pga taxfree-gränsen.
    24% moms måste vi alltid betala före vi kan hämta ut paketen, men att betala dubbelmoms brukar vara onödigt och undviks om det går.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    12
    Jobb
    Pensionär.
    Klubb
    SRFS, TMF

    Standard

    Nämn det när du lägger order. Priserna är oftast fantastiskt bra eftersom det är höga försäljningsvolymer.

  13. #13
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Hej.
    Synd bara att så många leverantörer inte säljer färdiga batteripack. Att löda direkt på polerna är inget att rekommendera.

    /Ville
    Det är inga som helst problem med rätt utrustning. Jag har lött flera ackpaket med Li-Ion som funkar utmärkt, men erkänner samtidigt att man måste knäcka några ägg innan man kan göra omelett, jag köpte några billiga celler att öva på innan jag köpte bättre celler... Det är inte det enklaste som finns, o man behöver ha bra utrustning men sen går det.
    Våga vägra Powerbox!

  14. #14


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Kjell.com har också celler med lödfanor.

    https://www.kjell.com/se/produkter/e...bara-batterier
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Att löda direkt på polerna på Lipo celler går hur bra som helst bara man har bra lödkolv och först slipar och förtenner(tar ca 2sek) ytan(med till ex 500 papper). Själva lödningen med 45 år gammal weller lödkolv men nr 9 spets tar ca 1-2sek.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •