Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Multiplex Profi mc 3030..HJÄLP..!!

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    61
    Jobb
    tidsmiljonär
    Klubb
    Västerviks MFK

    Standard Multiplex Profi mc 3030..HJÄLP..!!

    HJÄLP sökes..! Jag har fått tag i en PROFI mc 3030-sändare i mycket gott skick med tillhörande både en 35MHz kristall-modul och en 35MHz syntesmodul. Försöker nu skaka liv i denna "korvlåda" men har klantat till det ordentligt tror jag. När jag vimsade runt i menyerna så hamnade jag plötsligt på ett ställe som jag sedan inte kan backa ur..(se bilaga) Jag har ingen kod att komma med och undrar hur jag kan backa ur detta ställe och återvända till huvudmenyn..?
    Tankade ner manualen till sändaren men kan inte hitta något i den om dessa koder..?!?! Vet inte om det är en ägarkod eller en kod för just det flygplanet eller...???
    Borde gå att nollställa/återställa på något vis men jag går bet och behöver HJÄÄÄÄLP...!!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	profi-1.JPG 
Visningar:	124 
Storlek:	218,2 KB 
Id:	71976Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	profi-2.JPG 
Visningar:	151 
Storlek:	185,9 KB 
Id:	71977

  2. #2

    Standard

    Hej!

    Man använder sig av en så kallad service kontakt, en byglad 7 polig Din kontakt för att öppna upp och programmera om sändaren,

    Jag hittade en adress till en gammal sida som fortfarande fungerar, och som visar hur kontakten är byglad.

    http://wherzog.de/eflug/MPX3030einstell.htm

    Med vänlig hälsning
    Mats Erlandsson
    www.ripamfk.com

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    61
    Jobb
    tidsmiljonär
    Klubb
    Västerviks MFK

    Standard

    Kanon, stort TACK Mats. Skall löda en sådan och sedan fräscha upp min skoltyska så får vi se..!!..TACK, jag återkommer med besked...mvh/H

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    61
    Jobb
    tidsmiljonär
    Klubb
    Västerviks MFK

    Standard

    TACK Mats, hittade ingen 7-polig DIN i min skrotlåda så jag kom av mig några dagar. Idag plockade jag fram en rulle ståltråd och gjorde en alldeles egen "DIN-kontakt" som visade sig fungera utmärkt - och billig var den också.!
    STORT TACK för länken, nu är jag igång igen med min Profi, lyckades just koppla upp den med syntesmodulen mot en Corona-....-mottagare..!! YIHAA, det funkar..!! TACK.!!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DIN-kontakt.JPG 
Visningar:	59 
Storlek:	225,9 KB 
Id:	72084

  5. #5

    Standard

    Kul att det fungerade, alltid lika roligt när man försöker hjälpa till, och att det som i detta fallet, löste ditt problem.

    Med vänlig häsning
    Mats

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •