Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Batteri till mottagare?

  1. #1

    Standard Batteri till mottagare?

    Hej igen, ytterligare en förändring.. tänkte byta mottagare på en gammal bil, den mottagaren jag har är 3 st stift i, men den batterihållaren i den bilen har bara 2 stift. På mottagaren står det + och - och sedan vet jag inte vad det tredje stiftet är till för. Går det koppla in den sändaren??

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Plus och minus är ström, den tredje signal. Kolla polariteten innan du sätter i batteriet. Annars släpper du ut den magiska röken.;-) . Du har förmodligen tre eller fyra uttag på mottagaren, samt säkerligen numrerade. 1-4?. Servona kopplar du i 1 och 2 tillexempel och batteriet kan du kör in i vilken ledig port som helst. Kanske till och med finns en uppmärkt "Bat". =)

    Men, förmodligen står allt i manualen som säkerligen följde med. Så, det är ett bra tillfälle att läsa den. =)

  3. #3

    Standard

    Hej! Har lyckats koppla in den nu, trodde man var tvungen att använda alla 3 stiften på den som stod bat på...Eftersom den inte hoppade igång när jag kopplade in den, efter lite felsökning så hittades en kabel som var glapp i, nu är glappet fixat och servorna fungerar:-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •