Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Justera uppgifter i Cardskipper

  1. #1


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard Justera uppgifter i Cardskipper

    De flesta har fått galna födelsedatum i Cardskipper. Det är dock enkelt att justera detta. Vid medlemskortet rullar du nedåt tills du kommer till "Uppdatera dina uppgifter!". Klicka på den så kommer du till alla dina uppgifter. Klicka på födelsedatum så kommer det upp en kalender där du kan välja ditt korrekta datumet.
    OBS: Du behöver inte vandra månad för månad tillbaks i tiden utan klicka på årtalet uppe till vänster så kan du välja aktuellt årtal direkt! Innan uppgifterna slår igenom på medlemskortet måste du logga ur Cardskipper och logga in på nytt.
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    I personuppgifterna blir det rätt födelsedatum vid uppdatering, men på medlemskortet är jag fortfarande född 1904-01-12, både på CS's hemsida och i appen...

    Inte undra på att man börjar känna sig lite sliten!
    Retroholic!

  3. #3


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Logga ur Cardskipper och när du loggar in igen blir det rätt på kortet!
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  4. #4

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Tack det funka för mig............andra gången jag gjorde det

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jo - tricket är som Mange säger att logga ur och logga in igen på mobilen. Sen hade jag uppenbarligen missat detta med att man kunde stega även årtalet..
    Tack för tipsen !
    Roger

  6. #6

    Standard

    Kul !! Plötsligt blev jag äldre än dig..1903-03-15

  7. #7


    RCFF - Administratör
    kjnis avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    1 791
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Godmorgon och god fortsättning!

    Jag har fått många frågor angående Cardskipper...här kommer några svar/förklaringar:

    1/ Att alla plötsligt blivit väldigt gamla beror inte på något fel. Vi hade inte födelsedatum i vårt tidigare register och för att kunna flytta över uppgifterna till Cardskipper, där födelsedatum måste finnas med, var vi tvungna att ge alla ett fingerat födelsedatum. För att det sedan inte skulle kollider med riktiga datum när vara och en uppdaterar med sina riktiga datum fick alla bli så osannolikt gamla. Gå bara in i Cardskipper och ange er riktiga ålder.

    2/ Nästa klagomål rör att efter uppdatering av uppgifter i Cardskipper blir inte medlemskortet uppdaterat. Det är så att både i appen och i webbläsaren på datorn är medlemskortet en bild och på webben lagrar app och webbläsare bilder i enhetens cacheminne. Detta för att minska trafiken över nätet. Även om uppgifterna i Cardskippers databas är ändrade och korrekt sparade blir inte alltid den lagrade bilden på din enhet uppdaterad direkt utan det som visas upp är den gamla bilden. Du kan tvinga din enhet att hämta en ny bild genom att stänga ner och starta om appen/webbläsaren eller på datorn tömma webbläsarens cacheminne. Då hämtas en ny uppdaterad bild.

    Nu har 681 av 1166 medlemmar börjat använda cardskipper. Bara resten kvar!

    Med vänlig hälsning,
    Kjell Nilsson

    Bifogad fil 72346

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •