Hej!
Spelar det någon roll vilken sorts batteri man har till tändningen? Alltså lipo eller life till exempel till saitos bensinare?
/Peter
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej!
Spelar det någon roll vilken sorts batteri man har till tändningen? Alltså lipo eller life till exempel till saitos bensinare?
/Peter
Hej
Nej bara man håller sig till volten. Avänder själv nihm 2500ma
thomas
Ok tack![]()
Har Lipo 2s 7.4v. 1000mah till Fg33R3 och brukar flyga 10 vändor innan acc byte. Funkar bra.
/Matti
Kör alltid 5 NImH dvs 6V på alla mina Saito bensinare och det har funkat mycket bra.
MVH Kjell-Åke Skoog
Ordförande RCFF 2019/2021
Om NiMH, räcker det med vanliga små eller är Sub-C-storlek att föredra?
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Vanliga räcker gott. Har alldrig lyckats köra slut på nåt, flyger ju inte hela dagen förstås.
Vanliga AA 2500 Mah 5 celler
MVH Kjell-Åke Skoog
Ordförande RCFF 2019/2021
Strömförbrukningen brukar som tumregel vara ca 100mA per tändstift så det är mycket liten förbrukning det handlar om. Det är heller ingen mening med att mata med hög spänning då detta inte ger fetare gnista eller så. Hu mycket kondensatorn laddas styrs helt av elektroniken i tändboxen. Jag kör 4 x 2000 mA NiMH och har aldrig kört slut på dem eller ens varit i närheten.
//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.se
Tack för all info!