Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hobbymagasinet Ab

  1. #1
    js_s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    669
    Jobb
    Chaufför/försäljare
    Klubb
    RC Åland

    Standard Hobbymagasinet Ab

    Är den nån om har nån erfarenhet av hobbymagasinet.
    http://www.hobbymagasinet.com/
    Jag köpte en Lama V3 på mässan av dom och det börja ryka om den redan första dan och gyrot/mottagaren sluta funka+att lipo accen är slut.
    Jag har ring dom 3 gånger nu och dom lovar ringa upp efter en stund, men inte ringer dom tillbaka o inte får jag ett endaste svar i telefon eller mail

  2. #2
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Det är en gammal, ansenlig butik i södra stockholm.
    Har handlat i butiken av trevlig personal, dock aldrig kommunicerat via mail/tel med dom...de har väl mkt att lägga tillbaks på hyllorna efter mässan...?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    54
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    södertäljemfk

    Standard

    Kan bara säga att för egen del så har det inte varit några problem för mig i den butiken... dock så är det som du säger att det är svårt att nå dom via telefon.

    // Janne
    Går det så går det!!

  4. #4
    js_s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    669
    Jobb
    Chaufför/försäljare
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Tackar,bra o veta att dom är seriösa för jag börja tro att dom inte va intresserade alls.

  5. #5
    js_s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    669
    Jobb
    Chaufför/försäljare
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Nu har det gått 3 veckor o fortfarande inget svar om jag får nåt på garantin.

    Jag kommer iallfall aldrig mera o handla från den firman.
    Jag hade just ett litet problem med frakten från fullkontroll,men dom svara i telefon o fixa saken med en gång, sånt gör att man fortsätter o handla från samma firma.

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 923
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Helt off topic i denna tråd men jag köpte som många andra en liten Kyosho Minium Citabria på Mässan - av Wentzels. Första gången jag flög inne med den gick den kanske 10 minuter - sen började det låta illa och till slut stannade motorn. Sen gick det knappt att dra runt snurran...surt.
    På söndagkvällen mailade jag Wentzels och redan kl 09:03 på måndag f m "damp" svaret ner i min mailbox. Fick tips om vad det kunna vara - om det inte åtgärdade problemet så var det bara att skicka in växellådan för byte. Måste säga att jag blev smått imponerad för det snabba svaret och det trevliga bemötandet. Och visst hjälpte tipset (för "tight" axiellt spel i växellådan - tack Sammie !).
    Hälsningar
    Roger

  7. #7
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    ... men jag köpte som många andra en liten Kyosho Minium Citabria på Mässan - av Wentzels.

    Gjorde jag oxå, a´590:-, men på min (och alla andra de hade i montern...tror jag?) satt det en klisterlapp över öppningen, där det stod ungefär "Detta plan ingår i en batch som ev kan ha problem med propelleraxeln. Om den går sönder medföljer en ny axel inne i kartongen, samt instruktion hur man byter"
    Personalen i montern påtalade även detta ev problem..

    Flög min inne i gympahallen på jobbet ett antal ggr innan den började låta plågat, bytte axel, sen dess har jag flugit den massor utan problem...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  8. #8
    js_s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    669
    Jobb
    Chaufför/försäljare
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Min son på 6år flyger den,men motorn brann på sista flygningen.
    Jag hade en extra hemma så det va inget problem

  9. #9


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 923
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Jocke,
    Jodå - det stod det på min också. Men det var inte problemet i detta fall utan det var att den bakre bussningen som "håller ihop" axeln i växeln var alltför hårt ansatt - alltså hjälper det att öka det axiella spelet en aning och samtidigt smörja så går den utmärkt igen. Problemet med axeln är såvitt jag förstått att den kan gå av och så var inte fallet i min kärra.
    Hälsningar
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •