Reklam

 
Sidan 51 av 107 FörstaFörsta ... 41464748495051525354555661101 ... SistaSista
Resultat 1 001 till 1 020 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #1001

    Standard

    Verkar vara kört, inget fungerar. Till råga på allt lyckades jag tippa radion från bordet och bryta av SE-brytaren. Nu slutar den ALDRIG att vibrera och låta när jag slår igång den... kan inte ens stänga av den utan måste ta ur batteriet. Känns jättestabilt.

  2. #1002

    Standard

    Har nu testkört samtliga USB-portar på två burkar utan att det fungerar, ska dock testa en tredje burk som jag har hemma innan jag ger mig.

    Sedan inser jag att jag måste byta ut den trasiga brytaren men jag vet inte om det är en 2- eller 3-vägs brytare, dvs SE-brytaren. Någon som kan kolla?

  3. #1003


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    På min sitter det en sån här - http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=8349
    Beställer du därifrån så kostar frakten typ 2,5 $ och du har den vanligtvis inom 1 vecka
    Apropå USB - kolla en sladd till - vill minnas att nån nämnt att den kan vara lite känslig för USB-sladden.
    Spakarna kalibreras via en av sidorna i den generella setup:en i radion vill jag minnas.
    Roger

  4. #1004

    Standard

    Prova gärna en annan USB kabel också, den jag fick med till min Taranis var trasig vid leverans..
    Jag fick även problem med USB3 port, men med ny kabel och USB2 port i datorn så fungerar det.

    Och SE är 3-läges.

    /Jonas

  5. #1005
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Börjar inte direkt bra det här. Installerade OpenTX companion 2.0.12. Kopplade in radion (Taranis PLUS) och uppdaterade FW. Allt verkade gå bra men nu när jag startar radion så kör vibratorn igång för fullt i drygt 10s och den varnar för throttle och brytare om vartannat, detta hände inte innan uppdatering av FW. Detta sker även oavsett hur throttle och brytare står.

    Sedan blir skärmen bara blank, ingen meny. Så fort man klickar på en knapp så börjar vibratorn köra igen och ungefär lika länge som vid startup.

    Dum som jag var så tog jag ingen backup innan. Tycker hittills den suger rätt rejält, någon som har en lösning?
    Kolla denna länk: http://www.rcgroups.com/forums/showt...d#post29477841

    Där står om fler som försökt uppgradera.
    Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/Revo

  6. #1006

    Standard

    Ah, ok ska göra ett nytt försök.

    Ska först löda dit en 3-vägs brytare.

  7. #1007

    Standard

    Bytte brytaren och testade igen och nu fungerar det helt plötsligt.

  8. #1008

    Standard

    Är det många som har installerat 6-pos-väljaren? Jag har beställt en och funderar precis var jag ska placera den.

    Sedan har jag också filurat på att placera en liten återfjädrande joystick på baksidan för pan/tilt-styrning av kamera. Det borde väl gå att ansluta ett par till pottar eller måste man byta de som redan finns?
    http://www.electrokit.com/joystick-tum-glid.47067

  9. #1009
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    6pos ska nog sitta i stället för en av rattarna S1 eller S2. Jag har dock inte installerat den.
    fredrik

  10. #1010


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Är det många som har installerat 6-pos-väljaren? Jag har beställt en och funderar precis var jag ska placera den.
    Jag installerade den för ett tag sen, men fick den inte att fungera bra. Den tappar kalibreringen hela tiden så jag använder den inte längre utan gör det andra tricket med två 3-pos switchar.

    F.ö. så byggde jag om 6-posswitchen enligt en instruktion jag hittade för att få värdena att hamna jämnare. Den är ju väldigt olinjär som det är när man köper den. Trots att jag lyckades på den i det närmaste linjär så tappar radion kalibreringen på switchen så den slutar fungera hela tiden.

  11. #1011

    Standard

    Hmm, det verkar ju inte så bra. Men vad gäller antal pottar och brytare är det konstant? Dvs kan man lägga till fler eller är man begränsad till de som finns från början?

  12. #1012
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Hmm, det verkar ju inte så bra. Men vad gäller antal pottar och brytare är det konstant? Dvs kan man lägga till fler eller är man begränsad till de som finns från början?
    Programvaran är anpassad efter hårdvaran. OpenTX stödjer Turnigy 9X, Gruvin9X, 9XR, 9XR Pro, Taranis, med flera. Så för att stoppa in t.ex. en extra brytare måste du göra något med programvaran, gissningsvis konfigurationen. Men hur menar du, det finns väl inte någon ledig input för en extra brytare i hårdvaran? Ska du löda till direkt på moderkortet? Behöver du verkligen mer än 4 potentiometrar förutom styrspakarna? Behöver du verkligen mer än sex trepositionsswitchar och två tvåpositionsswitchar?
    fredrik

  13. #1013

    Standard

    Lite RVJET model images om nu någon är intresserad.


    Namn:  rvjet1.gif
Visningar: 646
Storlek:  395 bytesNamn:  rvjet2.gif
Visningar: 642
Storlek:  389 bytesNamn:  rvjet3.gif
Visningar: 640
Storlek:  443 bytes

    http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=7162984
    http://fpvlab.com/forums/attachment....9&d=1412518246

    PS: Kan man inte lägga zip-filer som bilagor? Dessa länkar är från RCG och FPVLAB.

  14. #1014

    Standard

    Har dom dubblat priset på Taranis nu på hobbyking? För visst kostade den inte 306 dollar innan?

  15. #1015


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Sändare, ack och mottagare kostar såvitt jag ser 208$ i Mode 2-utförande. Vet inte vad du fick 306 $ från - länka gärna...
    * http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...w_Battery.html
    ...bara sändaren - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...w_Battery.html
    ...men jag skulle nog ändå inte handla den från Hobbyking i Hongkong...
    Dessutom verkar det inte vara den nya Plus-modellen.
    Roger

  16. #1016

  17. #1017


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Johan - öppnar jag din länk så står det att priset är 156,35 $... vad kommer 397 $ ifrån ?
    Roger

  18. #1018

    Standard

    Säljer inte HK Taranis PLUS?

  19. #1019


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    När jag sökt på HK på Taranis har jag hittills inte fått upp nån Taranis Plus - fast jag kan ju ha missat nåt. Testa att söka själva och se hur det går för er. Likaså detta med priserna som tycks märkliga...
    Roger

  20. #1020

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    35
    Jobb
    bosstabindare
    Klubb
    hässleholms modellflygklubb

    Standard

    ja för mig blir länkens pris oxå 156,35 $

Sidan 51 av 107 FörstaFörsta ... 41464748495051525354555661101 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •