Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: Boomerang Sprint

  1. #41

    Standard

    Ett första försök till att få in alla sladdar mm...



    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #42
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    verkar tight, gör som kalle på julafton, på med locket och klipp bort överflödet

  3. #43

    Standard

    Tog ur allt å placerade om sakerna lite så det skulle bli smidigare med alla kablar samt att få en chans till att få mottagaren någorlunda fri från annan elektronik men det verkar hursom man gör så skiter det sig så tillslut orkade ja inte å bara klappade in alltihopa å vips så verkade det fungera...

    Gemini boxen till strömmen hamnade på undervåningen, satte den först tvärs över men då tog servot till noshjulet i, naturligtvis märkte ja inte det förens allt var ihopsatt så det vara bara att montera ur allt igen...


    Översidan med div el pryttlar...


    Så någorlunda instuvat.


    Under mottagaren skall lipo till turbinen sitta, vill ha alla lipo lätttilgängliga samt att jag laddar dem utanför maskinen ifall olyckan skulle vara framme. Till höger om mottagaren sitter en magisk futaba låda som delar signalen 1-4, ett servo i varje bom samt noshjulet. Måste dela signalerna då 8kanals mottagaren e full ändå




    Bättre bild på signal delaren.




    Undersidan vid prov 200 hur sakerna skall sitta för att inte ta i...



    Suck... Frust...
    När jag kollade så allt fick plats missade ja att stoppa in tanken å nu tar broms ventilen i tanke... jaja bara göra om det....
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    verkar tight, gör som kalle på julafton, på med locket och klipp bort överflödet
    Tja ormboet på underbotten kan få den mest garvade teknikern att vägra felsöka
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Smile

    Premiärade idag, allt gick toppenfint tills det var dags för landning, fällde ut stället och givetvis hade en styrkabel fastnat i nosstället så det bara kom ut till hälften, trots att jag testat 50 ggr plus och ingen intrassling tidigare...............

    Jag fällde in stället igen och samtidigt som jag fällde in så kom jag givetvis åt motoravstängnings brytaren som sitter framför, motorn tvärdog och det blev en kontrollerad nödlandning utan några problem.

    Maskinen flyger mycket bra och nu är kablarna fixade.

    MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  6. #46
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Thumbs up Bilder..bilder

    Fler bilder K-Å!!!!!

    Grattis med jungfruflygningen - landade du i gräset?

  7. #47

    Standard

    Sista byggbilderna... Fått de sista klart efter provflygningarna... Nu är även subtanken inmonterad så nu finns inga "ska bara" ...

    Avluftningen kommer ut i botten, fick sätta en slangbit vid transport då jag lyckades dränera halva tanken då jag bar in den i lokalen, det luktar numera inte så gott...



    Ett par reklam klistermärken har fått sin plats, canopyn fastskruvad ordentligt...


    Det som en dag var sladdkaos har jag lyckats få någorlunda ordning på så här vart det. Ackarna är urtagna men under mottagaren ligger normalt ack till turbin och fram i nosen ackarna till servon mm.




    Fått på skyddsnätet till turbinen, både hängslen å livrem här. Satte nät i insugkanalerna för störra saker inte ska hitta in och nät på turbin ifall nått skulle leta sig igenom eller lossna där inne...


    Gångjärnen gav upp på andra flygningen så jag har bytt ut dem mot robarts pingångjärn. Vanliga CA gångjärn som jag förmodligen slarvade med för ena vinghalvan sitter de som berget men denna sida typ inte alls...


    Vid första flygningen så skrapades vingen lite så skydd på vingspetsarna ska till innan nästa flygpass.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:43
  2. Boomerang sprint usaf
    Av tedeman1998 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 22:07
  3. Jetski Boomerang sprint flygning 3
    Av K-Å i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 18:54
  4. Boomerang ELAN....
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 14:28
  5. Boomerang sprint några bilder
    Av K-Å i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 06:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •