Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Flyger min Piper J-3 Cub på Östersundsträffen 2017

  1. #1
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard Flyger min Piper J-3 Cub på Östersundsträffen 2017

    Hade en underbar dag i år också på Östersundsträffen med glada och trevliga piloter gott blandat från Norge och Sverige. Själv flög jag min Carbon Cub Z, Durafly Tundra och min underbara Piper J-3 Cub med en 4 takts motor. Solig och varm dag med en del vind samt en del termik från den varma asfalten. Så en stor tack till Östersunds MFK för nog en underbar meeting.


    Hoppas ni tycker om videon.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Flygningen gick ju fint, men landningen....?
    Retroholic!

  3. #3
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Flygningen gick ju fint, men landningen....?
    Var tyvärr lite vind som normalt och just under landningen kom det ett vinddrag från sidan som fick bra tag i cubvingen........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    18
    Jobb
    skogsmqwkinförare
    Klubb
    Ömfk

    Standard

    Attans att jag missade carbon z cuben.. hade gärna velat se den

  5. #5
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xorcess Visa inlägg
    Attans att jag missade carbon z cuben.. hade gärna velat se den
    Du får komma till Hede 28-30/7 till sensommarträffen så får du se den där.............
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  6. #6

    Standard

    Nästan så jag blev sugen på hänga ner min .72-4-takts-Cub från taket och flyga med den lite... 2 år sedan den fick lufta vingarna... http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=11255

    (ju mer folk visar/berättar när de flyger desto större chans är det att andra/jag börjar flyga mera igen... ;-) dock funkar inte friggoflygningar på mig)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Nästan så jag blev sugen på hänga ner min .72-4-takts-Cub från taket och flyga med den lite... 2 år sedan den fick lufta vingarna... http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=11255

    (ju mer folk visar/berättar när de flyger desto större chans är det att andra/jag börjar flyga mera igen... ;-) dock funkar inte friggoflygningar på mig)
    Men stackars Cub, den snygga maskinen kan jo inte bara hänga där....... ........... Du får nog ut och lufta den lite under sommaren så att piloten som sitter i den inte glömmer av hur han skall flyga.......

    Skämt åsido, den ser riktigt riktigt fin ut tycker jag. Måste erkänna att jag blev lite avis nu, min är långt från det utseende du har där. Vilken storlek är det på den, typ vingspann?
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bj Visa inlägg
    Men stackars Cub, den snygga maskinen kan jo inte bara hänga där....... ........... Du får nog ut och lufta den lite under sommaren så att piloten som sitter i den inte glömmer av hur han skall flyga.......

    Skämt åsido, den ser riktigt riktigt fin ut tycker jag. Måste erkänna att jag blev lite avis nu, min är långt från det utseende du har där. Vilken storlek är det på den, typ vingspann?
    Tackar! För de fina orden, men även för att jag får dåligt samvete för att jag inte flyger den. :-P
    Jag gillar skala/skalalika flyg, brukar alltid ge lite egen touch också för att få dem att se lite mer äkta ut... eller nåt. Men inte så mycket på denna dock, lite färg här o där bara.
    Det är en Hangar9 2032mm (skala 1/5?)
    Monteringstråd: http://forum.motorportalen.net/viewt...118113#p118113
    (har en TWM 1/3 blå clipped wing också)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Tackar! För de fina orden, men även för att jag får dåligt samvete för att jag inte flyger den. :-P
    Jag gillar skala/skalalika flyg, brukar alltid ge lite egen touch också för att få dem att se lite mer äkta ut... eller nåt. Men inte så mycket på denna dock, lite färg här o där bara.
    Det är en Hangar9 2032mm (skala 1/5?)
    Monteringstråd: http://forum.motorportalen.net/viewt...118113#p118113
    (har en TWM 1/3 blå clipped wing också)
    Håller med att om man lägger ner lite tid på att få dom mera skala ger mycket i slutändan. Min Cub har jag målat i samma som en Cub från Tv serien Mountain Men med svart i framkanten på vingarna då jag tyckte den kombinationen såg rätt fin ut.


    Här ser du den jag har/håller på att kopiera.

    Han har också ett hölster för sitt gevär under vingen och hade tänkt att försöka fixa det också sen.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •