Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 60

Ämne: Blackout 330mm bygge

  1. #21

    Standard

    Slutade tidigt så kunde köra en repa. Kan meddela att mina yawproblem är borta. Dock tappar den ena sidan nära maxgas vilket stämmer då jag flyttade motorerna som startar trögt till ena sidan istället för korsvis. Korsvis påverkade säkert yaw mer.
    Förmodligen maxar dom trögstartade innan dom andra. Ställer jag ner maxthrottle 50us borde problemet försvinna men bäst att byta ut motorerna.

    Är nöjd med hur den flyger nu, skön cruiser/racer.
    Har ingen DVR i glajjorna med fick detta efter en repa.
    Max speed 120km/h
    Distance 4.8km (längre egentligen då gpsen inte var låst sen start)
    Mah used 3000/3200mah

    Sen vet jag inte hur bra man kan lite på TBS gpsen menmen.
    När jag kollade på OSDn kunde jag hålla över 100km/h under rakan om jag gasade tillräckligt. Ingen vind så om det stämmer är jag nöjd.

    A-Spec batterierna imponerar mig mycket. Drog ur 3000/3200mah och cellerna droppade inte under 3.4v i load.
    Inte jättesnällt mot batteriet men det är skönt att veta att man kan flyga längre utan att cellerna dippar för mycket. Mitt Zippy dippar ner i 3.4v redan efter 30s Skillnad på batteri och batteri.

    *edit*
    Ändrade till hela klippet. Flög väldigt oekonomiskt så blev en kort tur.
    Måste lära mig att använda gasen bättre. Bygga upp fart och sen dra av för att få bra flygtid.
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-01-11 klockan 11:08. Anledning: ändrade klipp

  2. #22

    Standard

    Inget kul flygväder idag så blev att leka lite med kameran istället och fota. Om nån undrar vilket objektiv så är det ett urgammalt Minolta 200mm APO 2.8 på en Sony A200 nånting. Inte fotat med den på år och dar men ibland äre kul att leka med det lite. Med 200mm får man va i rummet bredvid och fota genom dörrposten hehe.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03392.png 
Visningar:	88 
Storlek:	1,18 MB 
Id:	49899

  3. #23

    Standard

    Efter att ha kört Effio 800tvl på mina andra quads i många månader var det inge vidare att gå tillbaks till 600tvl på denna så blev att uppgradera till en effio 800tvl mini.
    På senare tid har det skrivits om att effio 800tvl varianten ska ha ganska hög fördröjning pga. bildprocessor chippen men inget jag märkt av med min typ av flygning. Man får nog känna efter själv om det påverkar ens flygning. Även när jag flög min FLip260 i 100km/h strax ovanför marken kände jag inte av fördröjningen men flyger man i tät skog i hög fart kan det nog påverka.

    Känner dock att jag tappat inspirationen senaste tiden och bara flugit safe och samma. Måste börja ha lite kul igen. Egentligen ska man nog flyga en billig quad utan bling bling så man vågar göra lite mer crazy utan att behöva tänka vad dyrt det blir om man kraschar hehe.
    Tanken med Blackout 330n var att kunna cruisa över öppet vatten och ha GPS:en som backup om man inte hittar tillbaks. Lite risky om man tappar GPS låsningen dock så man gör det nog bara en dag med klart väder när man får bra signal.

    Senast redigerat av Copterdude den 2015-01-12 klockan 19:47.

  4. #24

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Denhär fördröjningen som han visade på rcmodel reviews jag har aldrig märkt den.
    Sätter fingret på bordet precis som honom tittar i glasögonen och fingret rör sig samma på bilden som i verkligheten.
    Han måste ju kört någon kass bildbehandlings inställning. Som noise reduction eller något då får man ju värsta lagget.

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Denhär fördröjningen som han visade på rcmodel reviews jag har aldrig märkt den.
    Sätter fingret på bordet precis som honom tittar i glasögonen och fingret rör sig samma på bilden som i verkligheten.
    Han måste ju kört någon kass bildbehandlings inställning. Som noise reduction eller något då får man ju värsta lagget.
    Ska nu räkna ut hur stor fördröjning det är
    160ms!!!

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Ska nu räkna ut hur stor fördröjning det är
    160ms!!!
    Uj det var endel. Tycker man borde märka av det mer men det kanske man bara gör om man flyger väldigt snabbt mellan objekt. Förhoppningsvis kommer det väl kameror med snabbare chip som ger mindre fördröjning men bibehållen kvalitet. För min flygning funkar det dock och jag får stor behållning av den bättre bilden, så man får väl avväga om man vill ha grym bild eller låg fördröjning beroende på hur man flyger.

    *edit*

    Har sett på youtube att en del av dom grymma miniflygarna kör effion nu mellan träd och sånt så funkar det för dom funkar det nog för oss
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-01-12 klockan 21:23.

  7. #27

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klarade man av att pricka folk i quake med railgun och grejjer på modem tiden med 150-200ping så bör man klara flyga också bara vane sak. Men dock ingen förutsäjning det är troligtvis anledningen att jag körde uippockner i backen 2 gånger på en månad efter jag gjort flips. man släpper spaken för sent och råkar flippa ett halft extra varv eller om man ska ducka något så brukarj ag hamna i oscilation trott det varit inställningsproblem men edet kan bara vara fördröjningen på bilden och att hjärnan inte är inställd på den. Flyga ett par timmar fpv till så ska man nog slippa allt vad för sent släppa spaken heter. Du måste ändå planera såpas långt fram i tiden om du kör fort att fördröjningen på bilden gör inte så jätte mycket.
    Jag skulle vilja ha siffror på fördröjningen hos den gamla kameran.

    Jag tog mobilen tänd och släckte lampan sedan gångrade jag antal frames imellan det syntes på skärmen för kameran och på mobnilen i kameran jag filma med. *40

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Uj det var endel. Tycker man borde märka av det mer men det kanske man bara gör om man flyger väldigt snabbt mellan objekt. Förhoppningsvis kommer det väl kameror med snabbare chip som ger mindre fördröjning men bibehållen kvalitet. För min flygning funkar det dock och jag får stor behållning av den bättre bilden, så man får väl avväga om man vill ha grym bild eller låg fördröjning beroende på hur man flyger.

    *edit*

    Har sett på youtube att en del av dom grymma miniflygarna kör effion nu mellan träd och sånt så funkar det för dom funkar det nog för oss

  8. #28

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  9. #29

    Standard

    Det är som många skriver på forumen, kameran i sig har varit ute många månader och det är ingen som klagat på nån fördröjning. Det är inte förrän nu som folk börjat mäta. Man ska nog inte ta siffrorna på för stort allvar. Det är hur det funkar i praktiken som är det viktiga.
    Sök på Seckin Okcebe och ummagawd på tuben och kolal senaste klippet från båda. Dom flyger snabbt och mellan saker utan problem med effion så vi klarar oss nog för tillfället iaf

  10. #30

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag ska försöka mäta med mina glasögon jag tror mycket av fördröjningen beror på skärmen.
    för jag upplever inte 160ms när jag testar med glasögonen på.
    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Det är som många skriver på forumen, kameran i sig har varit ute många månader och det är ingen som klagat på nån fördröjning. Det är inte förrän nu som folk börjat mäta. Man ska nog inte ta siffrorna på för stort allvar. Det är hur det funkar i praktiken som är det viktiga.
    Sök på Seckin Okcebe och ummagawd på tuben och kolal senaste klippet från båda. Dom flyger snabbt och mellan saker utan problem med effion så vi klarar oss nog för tillfället iaf

  11. #31

    Standard

    Helt klart skillnad där. Undrar vad det beror på.
    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg

  12. #32

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    jag kom inte på något vettigt sätt att filma glasögonen sammtidigt som mobil lampan. men att titta med ett öga i och ett utanför glasögonen upskattar jag fördröjningen till runt 100ms runt 100börjar onlinespel bli spelbara jag brukar kräva bättre än 60ping

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Jag ska försöka mäta med mina glasögon jag tror mycket av fördröjningen beror på skärmen.
    för jag upplever inte 160ms när jag testar med glasögonen på.

  13. #33

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    då jag flyger med mina HEadplay så kan jag med vissa kameror få lagg vilket jag inte får med andra så det skulle kunna vara relaterat till den skärm eller uppspelningsenhet du använder för att visa bilden på. De kanske ställer in sig mot den signal som tas imot och synkar det inte riktigt så kanske en lägre uppdateringsfrekvens väljs. Jag får det ibland med headplay och gopro live out (GoPro 1)


    MVH / kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  14. #34

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    jag kom inte på något vettigt sätt att filma glasögonen sammtidigt som mobil lampan. men att titta med ett öga i och ett utanför glasögonen upskattar jag fördröjningen till runt 100ms runt 100börjar onlinespel bli spelbara jag brukar kräva bättre än 60ping
    Ungefär samma i mina kameror. Håller med att det är på gränsen men acceptabel fördröjning speciellt med tanke på bildkvallen.

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    då jag flyger med mina HEadplay så kan jag med vissa kameror få lagg vilket jag inte får med andra så det skulle kunna vara relaterat till den skärm eller uppspelningsenhet du använder för att visa bilden på. De kanske ställer in sig mot den signal som tas imot och synkar det inte riktigt så kanske en lägre uppdateringsfrekvens väljs. Jag får det ibland med headplay och gopro live out (GoPro 1)
    MVH / kajaken
    Ja så kan det nog vara ibland.

  15. #35

    Standard

    Dagens fail..
    Inte nog med att mina PIDs inte gillade den turbulenta blåsten idag så hände detta.
    1. Larmet på en båt börja tjuta när jag flög förbi den. Störde hela flighten så blev inget kul video som jag tänkt.
    2. Kamerainställningarna var fel. Finns bra inställningar på nätet men inte orkat fixa.
    3. En hel del störningar från motor/esc i bilden vilket jag inte räknat med då min tidigare kamera hade 0 störningar.
    4. Misslyckades med landningen och satte den i djupsnö utan skydd :P
    5. Glömde stänga av DVRn innan jag drog ur stömmen så ingen OSD film..

    Fick gasa som sjutton för att ens komma framåt. Aja better luck next time eller vad man brukar säga :P

    Landade med runt 2000mah/3200mah förburkade. Var för skakigt för att vara skoj.



    Kommer inte försöka fixa bättre PIDs förren jag får nya motorer.
    Mina låter ungefär 2x värre än den första i denna film nedan plus att dom glappar sjukt mycket. Nya batchen låter lika mjukt som Tigermotorerna och har bra japanska lager.


  16. #36

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Vad du ska härmas då He he.
    Kass lager på min ena motor
    Gopro på gårdagens inställningar så katastrofal under exponering.
    och min flygkontroll verkar avsky att flyga i snö och kyla.
    Landa galet i en snödriva. Fick bli att åka tillbaka till stugan på tork
    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Dagens fail..
    Inte nog med att mina PIDs inte gillade den turbulenta blåsten idag så hände detta.
    1. Larmet på en båt börja tjuta när jag flög förbi den. Störde hela flighten så blev inget kul video som jag tänkt.
    2. Kamerainställningarna var fel. Finns bra inställningar på nätet men inte orkat fixa.
    3. En hel del störningar från motor/esc i bilden vilket jag inte räknat med då min tidigare kamera hade 0 störningar.
    4. Misslyckades med landningen och satte den i djupsnö utan skydd :P
    5. Glömde stänga av DVRn innan jag drog ur stömmen så ingen OSD film..

    Fick gasa som sjutton för att ens komma framåt. Aja better luck next time eller vad man brukar säga :P

    Landade med runt 2000mah/3200mah förburkade. Var för skakigt för att vara skoj.



    Kommer inte försöka fixa bättre PIDs förren jag får nya motorer.
    Mina låter ungefär 2x värre än den första i denna film nedan plus att dom glappar sjukt mycket. Nya batchen låter lika mjukt som Tigermotorerna och har bra japanska lager.


  17. #37

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    tar du maskinen direkt från värmen ut i kylan och börjar flyga direkt ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  18. #38

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Nej. Men igår var det -15 Det verkade den inte alls tycka om.
    Idag var det bara -3 Har den hängandes i gummisnoddar på ryggsäcken.
    Idag flög den längre stund innan den börja vela. Sedan börja den tjuta och ha sig efter jag landade i snödrivan. för det var såpas varmt att snön smälte väl så den blev kortsluten. Har nu efter en stunds velande fått igång flygkontrollen igen. skruvade ner top plattan och satte damsugaren på uppdraget att torka under chipen

    Den ska få stå och torka ur helt över natten. Imorgon har jag stora planer.
    Vandra upp på någon fjäll topp flyga en ack eller två där. Sedan flyga övr en stor frusen sjö och ett nytt försök på samma kalhygge jag flög idag. Frågan är vågar man linda in den i plast folie, det är ju rätt statiskt men lär ju rädda en från att sitta och vänta hela dagen på att det ska torka igen när man landar i nästa snödriva. Flygkontrollen och fpv kameran och min mottagare är det enda som jag inte vatten skyddat.

    Har lärt mig min läxa nu att snö är inte samma som fuktigt gräs. Så ska lacka grejjerna när jag kommer hem till götlaborg/kungälv igen.

    Men nu behöver jag någon tillfällig quick fix. som håller snön borta från grejjerna.

  19. #39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Vad du ska härmas då He he.
    Kass lager på min ena motor
    Gopro på gårdagens inställningar så katastrofal under exponering.
    och min flygkontroll verkar avsky att flyga i snö och kyla.
    Landa galet i en snödriva. Fick bli att åka tillbaka till stugan på tork
    Min Blackout sitter i en låda med lufthål och såna där små skovärmare i så det blir lite varmare än rumstemp iaf hehe. Vågar nog intee flyga på ett par dar då det bidde rätt blött i den.

    På effion funkar dessa nedan i videon ganska bra. Orginal är lite väl mörk i vissa lägen även om bilden är bra. Körde orginal idag men den underexponerade en aning så blev lite mörkare än jag velat ha.
    Dom nedan ger väldigt ljus bild vilket jag gillar. Man får dock dra ner färgmättnaden.



    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    tar du maskinen direkt från värmen ut i kylan och börjar flyga direkt ?
    Typ, först i väska i 5min, sen 2min på marken. Kan vara den snabba tempskillnaden som spökar då ?
    Dock var det 7-11m/s enligt smhi men kändes inte så farligt på marknivå. Kanske blåste mer uppe. Har sett andras Blackout 330 som knappt märker vinden så går säkert att få bättre.

  20. #40

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    jag har dom inställningarna på min effio men inte riktigt samma var något jag ställde annorlunda. minns inte riktigt vad men det hade med kontrast och färg att göra. kanske har annan noise reduction med. Min är på 0 för ja det är inget man vill ha när man flyger då bilden blir suddig och laggar med det.

    He he eh min knacka jag bort den snö som gick sedan i stugan slungade jag den ett par gånger tills det slutade komma vatten på golvet. Sedan fick den stå en timme. Så velade kontrollen fortfarande då blev det att sätta dammsugaren emot. Nu funkar den som den ska verkar det som. Inte testat att starta motorerna. Får bli morgondagens test när den är hundra torr. Startar dom då så blir det den mest ambijösa flyg hajken jag gjort.

    Får be kompisen fånga den i luften eller något imorgon om den lever då uppe på berget om man inte hittar någon punkt man kan landa utan att den hamnar 40cm under snön.

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Min Blackout sitter i en låda med lufthål och såna där små skovärmare i så det blir lite varmare än rumstemp iaf hehe. Vågar nog intee flyga på ett par dar då det bidde rätt blött i den.

    På effion funkar dessa nedan i videon ganska bra. Orginal är lite väl mörk i vissa lägen även om bilden är bra. Körde orginal idag men den underexponerade en aning så blev lite mörkare än jag velat ha.
    Dom nedan ger väldigt ljus bild vilket jag gillar. Man får dock dra ner färgmättnaden.




    Typ, först i väska i 5min, sen 2min på marken. Kan vara den snabba tempskillnaden som spökar då ?
    Dock var det 7-11m/s enligt smhi men kändes inte så farligt på marknivå. Kanske blåste mer uppe. Har sett andras Blackout 330 som knappt märker vinden så går säkert att få bättre.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •