Reklam

 
Sidan 4 av 16 FörstaFörsta 12345678914 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 305

Ämne: Qav 250 clone bygge.

  1. #61

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard


    här är den en av de mest välbyggda zmr250 som finns att beskåda.

  2. #62

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Efter att mobius kameran sitter så jädra kass på denna ramen då dämparna är såpas mjuka.
    Sitter den nu med kardborreband. Efter premiär flygningen idag så konstaterar jag att man behöver gå över till 6" propellrar då den inte har tillräckligt med kraft. Den går fort som tusan men inget drag i den. Börjar att montera mina 6x2 kolfiber proppar. Dom bör vara mest energi effektiva och den förra ramen hgadde ett ruskigt drag med dom. Dessa nya motorerna varvar 15% mer så den borde gå riktigt aggresivt med dom.

    Det blir morgondagens test.

  3. #63

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Bytte till 6x2" rctimer kolfiber proppar idag. Flög en stund vewrkar dra mindre ström än 5x4" hqprop och mer lyftkraft.

    Dock resulterade flygningen i att ett esc bran upp.
    Krachade Tror det var för att propellern gick i gräset när jag skulle lufta. brukar strunta I gräset och låta propellrarna aggera gräsklippare. Så jag antar att man bör byta till 18a kiss ESC som alltid är slut på lager typ för alla vill ha dom.

    Får beställa hem ett nytt 12a och köpa 18a när det kommer in nya.

  4. #64

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Monterade ett nytt ESC
    efter lite fullgas testande för att ställa pid i handen. Börjar ett annat reglage att brinna.
    KISS sägs inte ha Sync problem så jag antar 6" proipellrarna heltenkelt krämar ur för mycket ur reglaget. Även om det står i propeller tabellen att 6x3" ska dra 9A med dessa motorer.
    Får maila flyduino snubben om detta.

  5. #65

    Standard

    vad får du it i flyg tid av ett 1300 mah 3s batteri ? även hur mycket väger den ?

  6. #66

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Vet inte brukar sätta timer på 3min
    laddade i 1000mah häromdagen och då hade jag flugit ca5min med 5x3 proppar

    Citat Ursprungligen postat av DanielMedStortD Visa inlägg
    vad får du it i flyg tid av ett 1300 mah 3s batteri ? även hur mycket väger den ?

  7. #67

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Fick ett email från flyduino jag får mina reglage ersatta. Det känns ju bra att man får service när man handlar där.
    Ska testa att göra rent alla reglage och sedan lacka dom med sådandära skydds lack för elektronik så hoppas jag att det är lösningen.

  8. #68

    Standard

    Har läst om fler som haft problem med kiss som har brunnit, kommer inte ihåg problemet men det verkar inte vara helt ovanligt.

  9. #69

    Standard

    Eak, du bör ha någon form av skumgummi under dina kiss reglage, samt dubbelkolla att sträckan (från batteri poler, igenom pdb till reglage) inte är över 20cm. Isåfall behövs extra kondingar.

    Krympslang över reglagen skadar inte heller.

  10. #70

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Dom är monterade på glasfiber med montage tejp i silikon
    20cm det måste jag kontrollera ordentligt ligger garanterat väldigt nära det. På de främre reglagen. Men har bränt fram och bak. Men har ju massa konditor liggandes i elektronik kassen.
    Senast redigerat av eAk den 2014-11-27 klockan 14:52.

  11. #71

    Standard

    Skumgummit är för att skydda komponenterna på fartreglaget. Några av dom skall inte tåla stötar jättebra.
    Så lite skumgummi, eller en bit 2mm depron under skadar inte.

  12. #72

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    okej men då är jag safe för montage tejp är bland det bästa man kan använda till att dämpa vibrationer i flygkontroller osv.

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Skumgummit är för att skydda komponenterna på fartreglaget. Några av dom skall inte tåla stötar jättebra.
    Så lite skumgummi, eller en bit 2mm depron under skadar inte.

  13. #73

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sitter nu och skruvar ihop min nyinförskaffade 3d skrivare. Tänkte göra kombinerat gps/mobius hållare med den och andra sådana små saker.

    Är ju så ofta man behöver någon custom del man inte kan hitta att köpa på nätet eller för dödliga pengar. En tilt till fpv kameran kan ju vara roligt också.

  14. #74

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Bytte till cleanflight och aktiverade oneshot125 på mina kiss 12a esc. Oerhörd skillnad! Har högre PID nu än innan och inga oscilationer när jag drar på med gas(I handen iallafall så ska ut och testa i verkligheten nu också. Men är dom borta i handen så ska dom vara borta i luften också).

    Dendär Timecop har uppenbarligen ingen koll på vad han sysslar med! Då han suttit och förlöjligat folk på forum över oneshot125 och att han aldrig någonsin kommer implimentera det.

  15. #75

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Bytte till cleanflight och aktiverade oneshot125 på mina kiss 12a esc. Oerhörd skillnad! Har högre PID nu än innan och inga oscilationer när jag drar på med gas(I handen iallafall så ska ut och testa i verkligheten nu också. Men är dom borta i handen så ska dom vara borta i luften också).

    Dendär Timecop har uppenbarligen ingen koll på vad han sysslar med! Då han suttit och förlöjligat folk på forum över oneshot125 och att han aldrig någonsin kommer implimentera det.
    Timecop har alltid tryckt ner andra , enligt mig duktig snubbe men enligt dom jag pratat med helt omöjlig att samarbeta med.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #76

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär nu har jag fått dit frsky mottagare och plockat bort min OSD. Så bantat ner lite vikt. Men har en känsla av att det inte alls är samma drag på den med 6x3 propellrar som med 6x2. Får göra jämförande test. Har bara en mobius kamera dock så lite svårt att jämföra.

  17. #77

    Standard

    Väldigt smidigt på mini med Frsky telemetrin faktiskt. Man saknar inte OSDn direkt när man kopplat in spänningsensorn också. Deras billigaste funkar galant och väger/kostar jue knappt nått.

  18. #78

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Suck det var det 4e kiss 12a esc och den andra motorn jag brännt nu. Är less på dessa esc nu.

  19. #79

    Standard

    Fundera på de nya 18A reglagen. V1.1 har större löddytor och mycket högre kvalitetskontroll.
    12A är lite i minsta laget med 6" prop. Fungerar på acro ramarna, men inte med extra vikt från fpv utrustning.

    Har du köpt från flyduino så skall de vara riktigt bra när det gäller garantin på dom.

  20. #80

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Fundera på de nya 18A reglagen. V1.1 har större löddytor och mycket högre kvalitetskontroll.
    12A är lite i minsta laget med 6" prop. Fungerar på acro ramarna, men inte med extra vikt från fpv utrustning.

    Har du köpt från flyduino så skall de vara riktigt bra när det gäller garantin på dom.
    Jag har redan fått 4nya på garanti!
    Så känns lite segt att be om ett nytt igen. Har 6st 18a liggandes men orkar inte bytra nu.
    Mina 12a är monterade med dubbla lager montage tejp dom har varsin 220µf konding dom har 4lager elektronik lack dom sitter tejpade med kapton tejp för att skydda från saker som kan flyga på dom som stenar ocksåvidare.
    Har bara 1st Airbot micro titan motor kvar nu. Ligger i valet och kvalet om jag ska beställa nya 2206 tmotor eller ett gäng nya airbot motorer. Airbot motorerna har praktiskt taget samma kvalitet och mycket större tåligare kullager av samma kvalitet t-motor. Men dom 2 trasiga airbot motorerna kan man ju alltid linda om ifall man skulle orka.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •