Reklam

 
Sidan 124 av 132 FörstaFörsta ... 2474114119120121122123124125126127128129 ... SistaSista
Resultat 2 461 till 2 480 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2461
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Övade lite och försökte ställ in PIDar när jag lyckades krascha QAV250n. Tyckte inte att fallet var så stort men en arm knäcktes och hela ramen delades i två delar. Vill gärna ge QAVn ett nytt försökt så har beställt ett par 3mm CF-ramar...
    Hur är det med dessa qav250 egentligen? Har sett på flera håll att armar bryts av vid lindriga krascher. Jag trodde de skulle vara väldigt tåliga då bottenplattan/armarna är ganska grova..

    själv har jag haft diverse ruskiga krascher med min billga zmr250 i g10 utan att den tagit skada. Man börjar ju undra..

  2. #2462

    Standard

    Sååå mycket bättre och stilrenare!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-04-10 06.17.12.jpg 
Visningar:	260 
Storlek:	65,4 KB 
Id:	51716

  3. #2463

    Standard

    Kör med controller 0 nu, måste man skruva mycket på pid'arna om man byter till någon annan eller kan man låta värdena vara kvar utan större överraskningar o sen bara tuna efter byte av controller?

  4. #2464

    Standard

    Pidsen till 0 och 1 är skapligt lika. för de andra rekommenderar jag att du letar efter några startpids. Finns en hel del exempel i cleanflight tråden på rcgroups.

  5. #2465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Övade lite och försökte ställ in PIDar när jag lyckades krascha QAV250n. Tyckte inte att fallet var så stort men en arm knäcktes och hela ramen delades i två delar. Vill gärna ge QAVn ett nytt försökt så har beställt ett par 3mm CF-ramar...
    Har du bilder? Kan inte varit en dålig smäll den var med om.

  6. #2466

    Standard

    Ingen som funderar på att bygga en LKTR120 eller 90 ?
    Saknar att kunna flyga runt på min lilla villatomt som jag gjorde med en Ladybird.

    En 250 är alldeles för stor och högljudd. Utbudet av hårdvara verkar dock inge vidare ännu. Vore inte fel med micro brushless med 4:1 i lyft och Cleanflight.

    Kanske man får vänta till nästa år och hoppas på att utbudet av hårdvara blir bättre.
    Man vet aldrig om det blir nya trenden med ännu mindre quads än 250 storleken.

    http://fpvlab.com/forums/showthread....KTR100-LKTR090

    LKTR120mm, han drar på lite mer i mitten av klippet.
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-04-10 klockan 17:02.

  7. #2467

  8. #2468

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Mm den ser rätt najs ut.
    Har en gammal Ladybird quad som är 120mm MTM med FPV så skulle vara fränt med en brushless i samma storlek 120mm med cleanflight att flytta FPV grejorna till och köra lite slalom mellan stolsben och under hammoken osv.
    Får se kanske bygger en LKTR120 senare i sommar om jag hittar billiga delar och en ram.

  9. #2469

  10. #2470
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Ännu mindre! Nu blir jag byggasugen. Fast egentligen är 250 en alldeles perfekt storlek.

  11. #2471

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    250 med min gopro mod aldeles perfekt storlek; )

  12. #2472

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Pidsen till 0 och 1 är skapligt lika. för de andra rekommenderar jag att du letar efter några startpids. Finns en hel del exempel i cleanflight tråden på rcgroups.
    Försöker hitta tråden men det fanns många att välja på, kan man få en länk?

  13. #2473

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Reine Visa inlägg
    Försöker hitta tråden men det fanns många att välja på, kan man få en länk?
    Den längsta? 6000+ posts.

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2249574

  14. #2474

    Standard

    Hrm, då var det dags att leta efter ett bra alternativ till Youtube.

    http://recode.net/2015/04/10/youtube...omewhere-else/

  15. #2475

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    Hur är det med dessa qav250 egentligen? Har sett på flera håll att armar bryts av vid lindriga krascher. Jag trodde de skulle vara väldigt tåliga då bottenplattan/armarna är ganska grova..

    själv har jag haft diverse ruskiga krascher med min billga zmr250 i g10 utan att den tagit skada. Man börjar ju undra..
    Jag har bara erfarenhet av QAV250 med G10-ram samt min LKTR250 (också den i G10) och av dessa har min LKTR250 klarat av betydligt värre krascher. Men den blir ganska ramsned efter ett tag, inför varje flygning måste jag rikta upp den.

    Min nya LKTR250 (Boopidoo edition) är dessutom betydligt stadigare utan att väga så mycket mer så den hoppas jag på. Ska försöka hinna ställa in lite pids idag em.

    Jag tror att problemen med QAV250 ofta är med G10 ramen då konstruktionen inte är så genomtänkt. Kolfiber bör hålla bättre.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2015-04-11 klockan 17:09.

  16. #2476

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Joakim_S Visa inlägg
    Kolla på den här, jag har en som flyger fint

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._BNF_KIT_.html
    Ja den är jue i princip samma storlek som Ladybirden
    Hade dock velat Bygga en LKTR120 då det är roligare att bygga en egen. En micro H-ram ser så söt ut också hehe.
    (lånade bilder) från http://fpvlab.com/forums/showthread....KTR100-LKTR090

    120mm

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-02-02 15_53_44.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	127,8 KB 
Id:	51731

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-04-10 21_03_36.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	122,4 KB 
Id:	51732



    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Ännu mindre! Nu blir jag byggasugen. Fast egentligen är 250 en alldeles perfekt storlek.
    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    250 med min gopro mod aldeles perfekt storlek; )
    Håller med att 250 storleken är en mycket bra storlek då man fortfarande får plats med standardutrustning och bra hd kamera.

    Det är dom där gångerna när man vill flyga på en väldigt liten yta som det vore kul med något mindre.
    Jag skulle t.ex. vilja sätta upp en miniatyr airgatebana på min lilla villatomt. och jag bor i ett villaområde så tomterna är mycket små men perfekt för 120mm quads som nästan är ljudlösa utomhus. Eller iaf är mina Ladybirds det, vet inte hur det blir med brushless. Vore även kul att kunna flyga in genom ett fönster och genom hela villan och ut nån annanstanns.
    Bilden är klockren med 50mw 1280mhz.

    Har redan micro FPV utrustning så bara koptern som saknas nu.
    Ladybirdsen funkar jue hyffsat men ingen precition eller prestanda direkt.

    Får skapa en LKTR120mm tråd sen om jag bygger en hehe.
    Vi kan återgå till 250 nu
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-04-11 klockan 10:53.

  17. #2477

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Har du bilder? Kan inte varit en dålig smäll den var med om.
    Kraschen var faktiskt inte särskilt stor. Jag flippade på för låg höjd men ingenting jag inte har gjort massor av gånger med min LKTR250. Rätt missnöjd faktiskt.

  18. #2478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Kraschen var faktiskt inte särskilt stor. Jag flippade på för låg höjd men ingenting jag inte har gjort massor av gånger med min LKTR250. Rätt missnöjd faktiskt.
    Ah det förstår jag, men låter så konsigt att den skulle gå sönder så hårt över en sådan lätt smäll

  19. #2479

    Standard

    Ja, jag blev förvånad och tror att ramen kanske har något tillverkningsfel. Ex dåligt laminerad G10. Men hur de har designat ramen är ju inte direkt optimerat från hållfasthetsynpunkt.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2015-04-11 klockan 20:08.

  20. #2480
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Surt! Får hoppas att kolfiberversionen är bättre då... Tråkigt att en 1000-1500kr ram går sönder så lätt...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •