Reklam

 
Sidan 13 av 27 FörstaFörsta ... 38910111213141516171823 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

  1. #241

    Standard

    Din struts i snön gav gôa garv här, var lite oväntad efter allt ditt tjyvtränande - bra fluget - inkl landningen
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  2. #242

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Tack, roligt att höra!
    Ska sanningen fram, så var det oväntat för mig med.
    Jag drog nog helt enkelt fel roder.

  3. #243

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Tack, roligt att höra!
    Ska sanningen fram, så var det oväntat för mig med.
    Jag drog nog helt enkelt fel roder.
    Hade du sagt vindpust, kastvind, eller så så hade jag gått på den iallafall - hoppas du inte drar den hjärnblödningen inomhus sedan bara...

    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  4. #244

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Tack för tipset! Jag ska försöka låta bli.

  5. #245

    Standard

    En liten film ifrån Södermalm ifrån julafton

    crack yak lite

    http://m.youtube.com/watch?v=RjEC4oEC1LQ

    //Peter

  6. #246

    Standard

    Bosön på Lidingö ikväll då blir det maiden för min crack yak mini ...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	215,8 KB 
Id:	35270


    //Peter

  7. #247

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Spännande!
    Blev det Emax 2203 1560kv? Vilka servon valde du?
    Återkom gärna med en rapport om hur det gick!

  8. #248

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Helt rätt, Peter, att förvara dem hängande i propellern.
    Det gör jag också för epp är ganska mjukt och kan nog lätt bli lite skevt annars.

    Här är hela min samling!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2959t.jpg 
Visningar:	59 
Storlek:	121,6 KB 
Id:	35311  

  9. #249

    Standard Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Helt rätt, Peter, att förvara dem hängande i propellern.
    Det gör jag också för epp är ganska mjukt och kan nog lätt bli lite skevt annars.

    Här är hela min samling!
    Fint dom verkar multiplicera sig när man har dom ihop

    //Peter


    Sent from my iPad using Tapatalk

  10. #250

    Standard Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Spännande!
    Blev det Emax 2203 1560kv? Vilka servon valde du?
    Återkom gärna med en rapport om hur det gick!
    Det blev emaxen då jag panikbeställde den för jag ville komma i luften snabbt så högg jag bara en. Den flyger bra men kan bli lite lättare med någon lättare kombi motor å esc.
    Har ett 5,5 till aileron och 3,7 till roder å höjd HK servon typ 3-4 $...
    300 mhA batteri så har hela setupen en vikt på 99 gram går lätt å banta en tio gram på det...

    Men den e grymt kul å flyga tycker jag, det några som provade den på bosön idag och tyckte den va schysst...

    Den flög riktigt bra med andra förare och okey med mig bakom spakarna....
    Jag har nog bara en femton timmar i luften så en riktig nybörjare...

    En liten video ifrån telefonen...
    http://m.youtube.com/watch?v=cpPKvxOlvXc

    //Peter


    Sent from my iPad using Tapatalk

  11. #251

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Härligt! Flög ju fint!
    15 timmar är inte mycket så då gör du det bra!
    Den är ju ganska mycket nervösare än Lite versionen. Allt händer fortare.
    Jag tror att tyngdpunkten nog är för långt fram för den verkade hänga lite med med stjärten & den såg ut att tappa höjd i sidorodersvängarna. Tyngdpunkten bör vara 61 mm från vingens framkant.
    Den såg också uta att vara lite känslig på höjdrodret. Hur mycket expo har du? Jag är för närvarande nöjd med 60% på alla roderytor.
    Den ska ju väga mellan 80-95 gram så du ligger inte långt ifrån.

  12. #252

    Standard Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Härligt! Flög ju fint!
    15 timmar är inte mycket så då gör du det bra!
    Den är ju ganska mycket nervösare än Lite versionen. Allt händer fortare.
    Jag tror att tyngdpunkten nog är för långt fram för den verkade hänga lite med med stjärten & den såg ut att tappa höjd i sidorodersvängarna. Tyngdpunkten bör vara 61 mm från vingens framkant.
    Den såg också uta att vara lite känslig på höjdrodret. Hur mycket expo har du? Jag är för närvarande nöjd med 60% på alla roderytor.
    Den ska ju väga mellan 80-95 gram så du ligger inte långt ifrån.
    Tack den e lite nervösare eller rappare men samtidigt stabil för att vara så liten... Jag tycker om att den har väldigt snabba utslag då utrymmet är begränsat... Jag kör med 70 i expo ska prova att gå ner för att se hur en beter sig ... Den såg inte ut å hänga när den kördes av proffsen ska kolla tyngdpunkten tror jag mätte in den enligt beskrivning 147 mm ifrån nosen ... Kommentar ifrån en som testa va att den rollar så man inte hinner med "typ" . Jag har en crack yak lite den tappar också ganska mycket när man roder svänger trodde de typ normalt...och 99 gram e jag nöjd med motorn verkar tåla att landa på då man går ifrån inventerat på en meter åt fel håll.... :/

    Tack för inputen...
    Sen är det oxå lite sbs men man lär...
    Och ingen kommer ihåg en fegis (om än en försiktig)

    Nya tag på bosön den 19 jan hoppa få nån flygtimme eller två därimellan...

    //Peter


    Sent from my iPad using Tapatalk

  13. #253

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Den blir lite mer exakt med lite mindre expo. Jag har prövat med 75% och då tyckte jag det blev ryckigare för finliret försvann. Det händer liksom inget i början & sedan kommer allt, som ketcupen du vet!

    Att den sjunker kraftigt vid rodersväng är ett tecken på att den är framtung. Det ska den inte behöva göra.
    Du kan kolla genom att ta lite höjd & trimma så att den flyger horisontellt på egen hand med ungefär halvgas, sedan rollar du den i ryggläge. Dyker den så är den framtung. Stiger den så är den baktung. Helst ska den sjunka långsamnt eller fortsätta på samma höjd. Det senare kallas för att modellen är neutral, vilket är det jag själv föredrar.

  14. #254

    Standard Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Den blir lite mer exakt med lite mindre expo. Jag har prövat med 75% och då tyckte jag det blev ryckigare för finliret försvann. Det händer liksom inget i början & sedan kommer allt, som ketcupen du vet!

    Att den sjunker kraftigt vid rodersväng är ett tecken på att den är framtung. Det ska den inte behöva göra.
    Du kan kolla genom att ta lite höjd & trimma så att den flyger horisontellt på egen hand med ungefär halvgas, sedan rollar du den i ryggläge. Dyker den så är den framtung. Stiger den så är den baktung. Helst ska den sjunka långsamnt eller fortsätta på samma höjd. Det senare kallas för att modellen är neutral, vilket jag själv föredrar.
    Schysst med förklaringar på svenska fatta precis ... Körde lite inventerat idag och minin höll höjd bra i ryggläge tappa liiite ihöjd så det kanske e bra men ska kolla igen då jag förstår vad som skulle kunna göra skillnad...

    //Peter


    Sent from my iPad using Tapatalk

  15. #255

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Roligt att kunna hjälpa till!
    Det är bara att pröva sig fram! När modellen är rätt trimmad så flyger den "rent" som man säger & blir enklare att flyga

  16. #256
    zablars avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    107
    Jobb
    Systemutvecklare på Emric
    Klubb
    PMFK

    Standard

    Om man ska välja mellan crack Yak Mini och Crack Yak Lite. Tanken är att flyga inomhus till nästan 100% men kanske nån enstaka gång utomhus vid lugnt väder. Vilken ska man välja?

  17. #257

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jag har inte flugit min Mini inomhus än, vilket jag planerar att göra på lördag. Då tänker jag ha båda med mig så jag kan jämföra dem.

  18. #258


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Normalt sett så brukar lite större kärror vara enklare att få till så dom flyger bra. På en mindre kärra så blir också grammen viktigare - m a o bör du bygga med så lätta komponenter som du kan hitta för att få förutsättningar för ett bra resultat.
    Så jag rekommenderar Lite-versionen trots att jag inte flugit Mini. Men även den tjänar på en lätt setup och låg totalvikt och därmed låg vingbelastning - och det är f ö grunden för alla bra inomhuskärror. Det är alltid svårare att bygga litet och lätt tyvärr.
    Roger

  19. #259

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Här är den första videon jag tog på juldagen. Jag tog två & denna var lite längre så därför valde jag bort den förra gången. Här upplever man nog lite mer av vilket drag det är i den lilla motorn!


  20. #260

    Standard Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

    Just nu skulle jag välja minin om jag bara fick välja en den e buskul kanske går å flyga lite långsammare med crack lite men jag skulle välja minin....

    //Peter


    Sent from my iPad using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 23:15
  2. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 17:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •