Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Första kraschen med hexan

  1. #1

    Standard Första kraschen med hexan

    Då var det dags. Hade plockat bort gimbalen o hängt dit systemkameran (1kg) istället. Testflög o den var orolig. Tog ner den o kollade så lasten var balanserad ordentligt. Lyfte igen o slog över till auto. Då börjar den driva ganska snabbt åt sidan o trots att jag gick över till manuellt så hann jag inte få kontroll på den och den slog ner med en hård duns i ett buskage. Naturligtvis träffade den ett rejält träd och naturligtvis var det kameran som tog hårdaste smällen, tillsammans med ena landningsstället. Den inbyggda blixten lär inte gå att få igång igen.....fast kameran verkar funka som den skall. Inga armar, propellrar eller motorer verkar ha tagit stryk.
    Jag har testflugit med mer last än så tidigare och det har gått bra. Och jag har inte ändrat några parametrar. Det blåste lite i överkant och det gjorde inte saken bättre.
    Får se imorgon om elektroniken klarat sig.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	195 
Storlek:	87,0 KB 
Id:	41392   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	204 
Storlek:	100,8 KB 
Id:	41391  

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Ja, vad skall jag säga, dessa farkoster blir aldrig klara.

    Ge inte upp bara, reparera och upp igen.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Trist men keep up the work
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  4. #4

    Standard

    Hujuj! Om en timme ska jag ut och premiära min quad med gimbal, gopro, fpv och hela köret. Men skulle nåt sånt där hända så är det ju som föregående inläggare säger. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Bertone,
    APM 2.5 i auto mode ska ju ge sig iväg och följa den inprogrammerade rutten. Hade du glömt att ta höjd för trädet?

    In autonomous (auto) mode, the copter will follow a pre-programmed mission script stored by the autopilot, including autonomously navigated waypoints, commands, and events.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Aj, trist. Men det ser ut att gå & fixa det mesta...

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bjerred Visa inlägg
    Bertone,
    APM 2.5 i auto mode ska ju ge sig iväg och följa den inprogrammerade rutten. Hade du glömt att ta höjd för trädet?

    In autonomous (auto) mode, the copter will follow a pre-programmed mission script stored by the autopilot, including autonomously navigated waypoints, commands, and events.
    Loiter menar jag! Har torrflugit hexan (utan propellrar) och det verkar fungera. Har försökt pussla ihop den krossade uppfällbara blixten på kameran och har faktiskt fått den att funka igen mha lödkolv och superlim. Lyckades få rejäla stötar flera gånger från blixten och har lärt mig att det spelar ingen roll att man plockat ur batteriet - du får en kyss i alla fall!
    C

  8. #8

    Standard

    Batteriet laddar upp en kondensator efter varje urladdning, om kameran är på. =) Pirr! Bra kameror så håller en laddning till flera blixtar. Ett finger på fel ställe kanske inte drar ur så mycket som en blixt gör.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Kondingar kan ge en bra smäll. Jag fick en av min Kina-dremel i kväll efter att jag dragit ur kontakten på den.

    Låter ju som om du kommer att ha coptern flygande inom kort i alla fall. Trevligt att höra att kameran är hyfsat OK också.
    Vad har du för proppar på hexan, förresten? Jag har drösvis med 10x4.5 liggande som jag inte använder för tillfället. (Har för mig att det var Graupner 9x nånting du hade när jag såg den utanför Skånehobby härom veckan.)

  10. #10

    Standard

    Hej Elflygarn!
    Jag har 12x6 kolfiberproppar och letar efter större, men tack för erbjudandet. Hexan skall nog flyga, behöver lite plastskruvar o distanser sen är den som ny.
    Kameran är ihopsatt, men blixten slår alltid, även om den är nedfälld. Någonstans finns en brytare som jag missat.

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bertone Visa inlägg
    behöver lite plastskruvar o distanser sen är den som ny.
    Då kan du höra av dig om du behöver, jag köper aklltid på mig kilovis med sån't från HK.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •