Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Ingen bra heli?

  1. #1
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard Ingen bra heli?

    Hej

    Jag pratade med nån underlig människa på HAB Electronics igår och enligt vad han påstod så var KDS:en ingen bra maskin. Men jag har läst svaren på mina inlägg här om KDS 450 SV och Q och då har den fått mycket bra kritik. Jag tror inte försäljaren på HAB visste vad han dillade om. Jag litar mer på RubinRC och vad medlemmarna tycker på detta forum.
    Mathias, simulatortränad.

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Har har en KDS450 (S/SV) - började med den enklare med plasthuvud etc men uppgraderade till CNC metall allt eftersom.

    Helt OK instegshelikopter, man skulle inte vilja jämföra den fullt ut med en Align, Gaui eller Rave. Men det är helt klart en OK instegs 450. Om man ställer högre krav på 3D och akrobatik så kan jag tänka mig att man dissar den till fördel för andra märken/modeller.

  3. #3

    Standard

    Mathias ta och tagga ner lite, du kommer inte bli långlivad på forumet om du fortsätter "bomba" alla olika trådar hit å dit som du gör nu. Läs runt på forumet och lär dig tonen hur det går till...

    Vad gäller rekomendationen så har Amir på HAB flygit helikopter väldigt länge så jag tvivlar på att de inte skulle vara kompetenta inom området. Forum fungerar så att alla har en åsikt hit eller dit om saker, en del säger det är skit andra lovordar, det är därför det kan vara bra att kontakta en handlare som har erfarenheten kring produkterna. Forsätt gärna skriva och fråga men häng inte ut handlarna utan att ha riktigt goda argument och erfarenhet bakom.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #4
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Mathias ta och tagga ner lite, du kommer inte bli långlivad på forumet om du fortsätter "bomba" alla olika trådar hit å dit som du gör nu. Läs runt på forumet och lär dig tonen hur det går till...

    Vad gäller rekomendationen så har Amir på HAB flygit helikopter väldigt länge så jag tvivlar på att de inte skulle vara kompetenta inom området. Forum fungerar så att alla har en åsikt hit eller dit om saker, en del säger det är skit andra lovordar, det är därför det kan vara bra att kontakta en handlare som har erfarenheten kring produkterna. Forsätt gärna skriva och fråga men häng inte ut handlarna utan att ha riktigt goda argument och erfarenhet bakom.

    Ok her besserwisser, tala om för mig då varför ni har 1 tråd för helisar, 1 tråd för båtar, 1 tråd för elhelisar, 1 tråd för nitrohelisar mm. Varför har ni så ****många olika trådar på olika saker? som t ex en för debatt, 1 off topic, 1 för styrelsen mm. Jag har varit medlem på andra forum förr men inget har varit lika *** rörigt som detta. Ge *** i och skyll på mig jämt. Jag försöker anpassa mina inlägg till alla era olika trådar men hur jag än gör så gnälls det så in i **** här. Är det så här ni behandlar nya medlemmar? Hjälp mig då att skapa en egen mapp som är bara min istället för att gnälla så in i *****. Försök fatta att det är **** irriterande med en massa **** gnällspikar som inte har nåt bättre för sig än att gnälla på någon annan. Jag trodde faktiskt detta var en trivsam klubb där man kunde utveckla sitt RC intresse, men du gör mig så in i **** förbannad med dina **** argument så ta du och tagga ner själv istället. Jag skrev bara vad försäljaren på HAB påstod, inget annat, ska det vara så **** svårt att fatta?
    Senast redigerat av bokis den 2013-01-15 klockan 11:08. Anledning: Liten förklaring med * på vad som inte är ok
    Mathias, simulatortränad.

  5. #5
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Du själv då?????????? Du har fått över hundra svar på ett par dygn och folk är hur ****vänliga och hjälpsamma som man kan begära. Men sluta bomba forumet!!!!!

    // Fredrik W
    Senast redigerat av bokis den 2013-01-15 klockan 11:11. Anledning: Men Fredrik då!!!
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av teamleader Visa inlägg
    Jag skrev bara vad försäljaren på HAB påstod, inget annat, ska det vara så jävla svårt att fatta?
    Jag hämtade en pryl på HAB och råkade stå jämte när Tomas förklarade om KDS. Kanske var det dig han pratade med då?! Det han sa var att det kan vara svårt med reservdelar till KDS och föreslog Zoom 450 istället. Sådant kan ju vara bra att kolla upp innan man köper.
    Superhero

  7. #7
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av teamleader Visa inlägg
    Ok her besserwisser, tala om för mig då varför ni har 1 tråd för helisar, 1 tråd för båtar, 1 tråd för elhelisar, 1 tråd för nitrohelisar mm. Varför har ni så ***** många olika trådar på olika saker? som t ex en för debatt, 1 off topic, 1 för styrelsen mm. Jag har varit medlem på andra forum förr men inget har varit lika**** rörigt som detta. Ge *** i och skyll på mig jämt. Jag försöker anpassa mina inlägg till alla era olika trådar men hur jag än gör så gnälls det så in i ***** här. Är det så här ni behandlar nya medlemmar? Hjälp mig då att skapa en egen mapp som är bara min istället för att gnälla så in i helvete. Försök fatta att det är ***** irriterande med en massa ****gnällspikar som inte har nåt bättre för sig än att gnälla på någon annan. Jag trodde faktiskt detta var en trivsam klubb där man kunde utveckla sitt RC intresse, men du gör mig så in i ***** förbannad med dina *** argument så ta du och tagga ner själv istället. Jag skrev bara vad försäljaren på HAB påstod, inget annat, ska det vara så *****svårt att fatta?
    Jag tror att du skulle må bra av att varva ner lite,din Besserwisser (Dr Hanke) är en klippa som sköter om det mesta på forumet inkl att han är kassör för RCFF,dvs stämmer av inbetalningarna ca varannan vecka.
    Ditt senaste inlägg här innehåller en hel del som jag ogillar,svordommar och ett allmänt trist tonläge..
    Mycket av det du frågar om finns redan i forumet,man får söka informationen.
    Rörigt forum? Vi har avdelningar för det mesta inom hobbyn,forumkonceptet är samma som många andra forum,ingen skillnad där..
    Vi har haft medlemmar som gjort precis som du gör just nu,skriver överallt utan att läsa vad som redan finns,blir sen ganska snabbt förbannade när andra medlemmar tycker att det är dags att skärpa sig och lugna ner sig.
    Nästa steg brukar bli att de vrålar att de vill avregga sig m.m..
    Jättetrist tycker jag,alla är välkomna men du måste själv lära dig tonen i forumet och att det INTE är OK att slänga ur sig vad som helt om handlare,andra medlemmar osv.
    Annar ryker dina inlägg all världens väg och det är det jag som fixar,går väldigt lätt och enkelt..
    Så du får EN chans till,inga påhopp,svordommar m.m utan sansa dig...
    Senast redigerat av bokis den 2013-01-15 klockan 11:10.
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  8. #8

    Standard

    En stor anledning till att forumet är indelat i områden är för att många medlemmar i forumet inte vill läsa om FPV tex då skall det vara lätt för dem att hoppa över det. Vi har olika flöden beroende på vad man är intresserad av och vill deltaga i.

    Det var helt enkelt därför jag bad dig att läsa och kolla forumet för att bilda dig en bild av hur det fungerar och vart man skall skriva inlägg för att få snabbaste och bästa svaren. Visst det kan verka rörigt första gångerna men genom att aktivit själv scanna av forumet och vad folk skriver vart så blir det en daglig rutin.

    Genom att själv skriva i flera olika trådar och forumdelar så gör du det än mer rörigt för dig själv, du har tex skrivit samma frågor på flera olika ställen och tillika fått svar på dina frågor i alla olika trådar från mig bla.

    Jag kan inte heller se vaför du skulle behöva bli så upprörd, jag försöker i all välmening att rätta till din uppträdande på forumet för att du skall bli så väl mottagen som möjligt men det du nu gjort är bara att reta upp flera forummedlemmar så du kommer få svårt framöver att få respekt och vettiga svar på dina frågor. Respektera andra så som du själv vill bli respekterad så kommer det att bli betydligt bättre!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #9

    Standard

    o när man frågar om olika heli märken får man minst lika många olika svar pga att folk haft tur/otur med kvaliteten på alla märken finns inga som haft allt perfekt alltid. vilket gör att läsa igenom vad som skrivits o ta reda på vad som används på flygfält i närheten av var du bor kan vara bra för o få hjälp o ställa in allt så det funkar.

    bara för att man säger att zoom 450 är en bättre heli betyder inte att kds är skit utan det är hans personliga åsikt om detta att den är bättre.

    skulle jag säga vilken av dom jag flygit vart den jag trivts bäst med skulle det fortfarande vara hirobos freya 90 jag hade för många år sen är det en kanon 3d heli nej det var det inte men den passade min flygstil då.

    lite sånt är det. man måste läsa mellan raderna för o se vilken maskin man vill ha.
    Senast redigerat av helifanatic den 2013-01-15 klockan 12:00.

  10. #10

    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    83
    Jobb
    Maskinreparatör/konstruktör

    Standard

    Uj Uj Uj, så fel det kan bli!

    Jag får nog allt ställa mig till den skaran av forums-användare som lovordar detta forum!

    Har fått många tips av många hobbyfantaster, och lyckats hjälpa andra att komma framåt med diverse funderingar och problem, kan det bli bättre än så?

    Vill tacka alla som faktiskt bryr sig om hjälpa andra och lägga sin tid på det, utan att ens känna varandra ngt nämvärt, var någonstans händer det i vardagen?

    Så: tack för att detta forum finns till, för det ger iaf mig mycket glädje och kunskap i min hobby-utövning..

    Svära och ha dåligt tålamod? Tja, de får nog kämpa sig till sin kunskap på egen hand helt i onödan..

    MVH Peter

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    förstår inte riktigt varför denna irritation och trådförstörning skall komma men dom gör visst det ibland, är inte alltid helt oskyldig själv får jag väl erkänna.

    Men man får försöka samla sina frågor lite , att mosa ut 15 nya trådar på en dag är väl kanske inte det som gör forumet mer lättöverskådligt?

    Alla har olika erfarenheter och tankar om allt i hela rcvärlden, bara en tråd om en radio kan få hundratals inlägg med olika åsikter.

    Skapar en person massa trådar så tror jag många tröttnar och slutar svara , så gör iallafall jag.
    Vad jag kan se så har det ju dykt upp massor med svar så ta tillvara på infon och sluta vara otrevlig.


    Jag själv tycker kds är kanon maskiner och jag har då aldrig haft några problem med delar, sv är nästan 100% kompatibel med tillex t-rex och bla. rubinrc ordnar alla delar som man behöver om man vill ha orginal.
    Servona är kanon använder dom som jag hade på min kds som flaps på min bixler2a funkar kanon.

    Jag har en kompis som kör en 450Q och är grymt nöjd och då är det en lekmaskin som han har vid sidan om sin rex550 och TDR .

    Det är mycket sällan du får ett rakt svar på vad som är bra eller dåligt .

    Åk till en klubb i närheten och skaffa något som folk där har koll på så blir allt lite lättare.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #12
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag hämtade en pryl på HAB och råkade stå jämte när Tomas förklarade om KDS. Kanske var det dig han pratade med då?! Det han sa var att det kan vara svårt med reservdelar till KDS och föreslog Zoom 450 istället. Sådant kan ju vara bra att kolla upp innan man köper.

    RubinRC har mängder reservdelar till KDS:arna.
    Mathias, simulatortränad.

  13. #13
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Jag tror att du skulle må bra av att varva ner lite,din Besserwisser (Dr Hanke) är en klippa som sköter om det mesta på forumet inkl att han är kassör för RCFF,dvs stämmer av inbetalningarna ca varannan vecka.
    Ditt senaste inlägg här innehåller en hel del som jag ogillar,svordommar och ett allmänt trist tonläge..
    Mycket av det du frågar om finns redan i forumet,man får söka informationen.
    Rörigt forum? Vi har avdelningar för det mesta inom hobbyn,forumkonceptet är samma som många andra forum,ingen skillnad där..
    Vi har haft medlemmar som gjort precis som du gör just nu,skriver överallt utan att läsa vad som redan finns,blir sen ganska snabbt förbannade när andra medlemmar tycker att det är dags att skärpa sig och lugna ner sig.
    Nästa steg brukar bli att de vrålar att de vill avregga sig m.m..
    Jättetrist tycker jag,alla är välkomna men du måste själv lära dig tonen i forumet och att det INTE är OK att slänga ur sig vad som helt om handlare,andra medlemmar osv.
    Annar ryker dina inlägg all världens väg och det är det jag som fixar,går väldigt lätt och enkelt..
    Så du får EN chans till,inga påhopp,svordommar m.m utan sansa dig...


    Ta bort mig då, det ingår väl i ditt jobb här. Jag vill inte vara med längre.
    Du är den 2:a person som anklagar mig, vem blir den tredje?

    Läs mina inlägg ordentligt så slipper du rikta dina anklagelser mot mig.
    Mathias, simulatortränad.

  14. #14
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    förstår inte riktigt varför denna irritation och trådförstörning skall komma men dom gör visst det ibland, är inte alltid helt oskyldig själv får jag väl erkänna.

    Men man får försöka samla sina frågor lite , att mosa ut 15 nya trådar på en dag är väl kanske inte det som gör forumet mer lättöverskådligt?

    Alla har olika erfarenheter och tankar om allt i hela rcvärlden, bara en tråd om en radio kan få hundratals inlägg med olika åsikter.

    Skapar en person massa trådar så tror jag många tröttnar och slutar svara , så gör iallafall jag.
    Vad jag kan se så har det ju dykt upp massor med svar så ta tillvara på infon och sluta vara otrevlig.


    Jag själv tycker kds är kanon maskiner och jag har då aldrig haft några problem med delar, sv är nästan 100% kompatibel med tillex t-rex och bla. rubinrc ordnar alla delar som man behöver om man vill ha orginal.
    Servona är kanon använder dom som jag hade på min kds som flaps på min bixler2a funkar kanon.

    Jag har en kompis som kör en 450Q och är grymt nöjd och då är det en lekmaskin som han har vid sidan om sin rex550 och TDR .

    Det är mycket sällan du får ett rakt svar på vad som är bra eller dåligt .

    Åk till en klubb i närheten och skaffa något som folk där har koll på så blir allt lite lättare.
    Jag kan aldrig ta mig tll någon RC klubb för jag har ingen bil.
    Mathias, simulatortränad.

  15. #15

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Vart har du tänkt att flyga ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #16
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av teamleader Visa inlägg
    Ta bort mig då, det ingår väl i ditt jobb här. Jag vill inte vara med längre.
    Du är den 2:a person som anklagar mig, vem blir den tredje?

    Läs mina inlägg ordentligt så slipper du rikta dina anklagelser mot mig.
    Jag är den tredje.

    Jag är liksom Bokis moderator på detta forum, och vad vi säger gäller.
    Det handlar inte på något vis om anklagelser, utan tillsägelser i all välmening. Ingen har någonsin blivit avstängd från detta forum efter några tillsägelser, det krävs mer än så. Men om du inte vill vara med längre så är ditt val.

    Till god forumetikett hör att man läser forumet några dagar, eller veckor och känner av stämningen och hur det fungerar.
    Att göra som du gjorde igår, registrera dig och ösa ut nya trådar med mer eller mindre likartade frågor, uppenbarligen strunta i svaren och istället skapa nya trådar med samma frågor skapar bara onödig irritation.

    På detta forum finns många kunniga och hjälpsamma modellflygare som lägger ner massor av tid på att hjälpa nybörjare, det är minst sagt respektlöst mot dessa att nonchalera de svar du får och istället skapa nya trådar, det gör att folk tröttnar på att hjälpa till och på så sätt riskerar du att förstöra, inte bara för dig själv, utan även för andra.

    Så ta det lite lugnt och ge dig själv lite tid att smälta in här så blir det säkert bra.
    En smula ödmjukhet skulle inte heller skada.

    Ett forum är ingen demokrati, vi moderatorer bestämmer, men vi försöker vara så osynliga som möjligt, och lyckas oftas ganska bra med det, så om du får en tillsägelse så är det beroende på att du gör något fel och bör ta till dig detta, inte reagera med en massa svordomar och andra otrevligheter.
    /\/\vh // /\/\r J.

  17. #17

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Instämmer till fullo !

  18. #18

    Standard

    Forumet har inget fel, det är forumanvändarna tillsammans med de som sköter forumet som gjort det till det som det är idag, ett levande forum med bra stämning, enorm kunskap och ett flöde med etikett som man kommer in i efter ett tag. Ordning och respekt kommer man långt med. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #19
    pers avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    163
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    gran
    Klubb
    flyger här och där..

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Forumet har inget fel, det är forumanvändarna tillsammans med de som sköter forumet som gjort det till det som det är idag, ett levande forum med bra stämning, enorm kunskap och ett flöde med etikett som man kommer in i efter ett tag. Ordning och respekt kommer man långt med. =)
    instämmer helt ett stort tack till er som sköter detta.

Liknande ämnen

  1. Ingen gnista JBA 50cc
    Av Niklas81 i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-01-01, 14:33
  2. Ingen utsignal på en Sanwa VG 600
    Av McLund i forum Elektronik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-09, 17:46
  3. Ingen bryr sig?
    Av Jode i forum FPV Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 17:39
  4. Morgonpass med Yak (ingen QQ)
    Av Casimir_rc i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 16:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •